Hop til indhold

Forstuvning?


Gæst Any
 Share

Recommended Posts

Jodie har så (måske) forstuvet forbenet. Hun legede for vildt med en anden hund og vi humpede hjem bagefter. Har kun gået små korte ture nogle dage og der har ikke været noget. Men i dag blev hun sluppet fri og løb efter en pind og straks var hun humpende igen.

 

Hvor lang tid mon man skal holde hende i ro? Nogen erfaringer?

Link til indlæg
Del på andre sites

godt spørgsmål, hvad siger dyrlægen?

 

Karla kom til skade under leg, da hun var en 13-14 uger.... dengang fik vi at vide, at hun skulle holdes i ro (ingen gåture eller leg, kun tisse i haven) weekenden over (det skete lørdag formiddag) og hvis det ikke var blevet bedre skulle vi søge dyrlæge mandag morgen...

 

Det var helt ok allerede søndag aften og vi har aldrig haft halten på benet siden....

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg som menneske har stædig ondt efter 3 uger ved kraftig belastning i min fod. Så vil da tror at det er lidt det samme med hunde 3 uger med ro også lidt efterhånde let belastning så musklerne kan nå at følge med...

 

Håber nogle der er klogere end mig kommer på banen og så lige :ae: og god bedring

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at du skal slå en tur forbi dr. Dyr. I værste fald kan det jo være et korsbånd, der er røget sig en tur...

 

Nu kommer der nok et rigtigt lamt spørgsmål :oops: men er det ikke kun i bagbene de findes? Eller som reglen forbindes det da med en skade i bagbenet?

 

Havde det evt været bagbenet ville jeg også have tjekket korsbåndet specielt når det er en tung race. Ellers ville jeg have budt på en fibersprængning - det kostede min hund absolut ro i en måned.

 

Når det er forbenet vil jeg byde ind med en forvridning hvis det går over i løbet af et par dage - ellers vil jeg suse til dyrlægen - min egen har lige haft en seriøs skade i forbenet der har resulteret i en førtidspensionering :(

 

Men jeg krydser fingre for det er en "simpel" forvridning :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kommer der nok et rigtigt lamt spørgsmål :oops: men er det ikke kun i bagbene de findes? Eller som reglen forbindes det da med en skade i bagbenet?

 

Havde det evt været bagbenet ville jeg også have tjekket korsbåndet specielt når det er en tung race. Ellers ville jeg have budt på en fibersprængning - det kostede min hund absolut ro i en måned.

 

Når det er forbenet vil jeg byde ind med en forvridning hvis det går over i løbet af et par dage - ellers vil jeg suse til dyrlægen - min egen har lige haft en seriøs skade i forbenet der har resulteret i en førtidspensionering :(

 

Men jeg krydser fingre for det er en "simpel" forvridning :-)

Jo det er kun i bagbenet korsbåndet sidder.. Min dyrlæge forklarede en dag at det kun er på ben med knæ (altså bagbenene) at de findes:mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det er kun i bagbenet korsbåndet sidder.. Min dyrlæge forklarede en dag at det kun er på ben med knæ (altså bagbenene) at de findes:mrgreen:

 

Takker :mrgreen: jeg blev jo lige lidt i tvivl der :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kommer der nok et rigtigt lamt spørgsmål :oops: men er det ikke kun i bagbene de findes? Eller som reglen forbindes det da med en skade i bagbenet?

 

Havde det evt været bagbenet ville jeg også have tjekket korsbåndet specielt når det er en tung race. Ellers ville jeg have budt på en fibersprængning - det kostede min hund absolut ro i en måned.

 

Når det er forbenet vil jeg byde ind med en forvridning hvis det går over i løbet af et par dage - ellers vil jeg suse til dyrlægen - min egen har lige haft en seriøs skade i forbenet der har resulteret i en førtidspensionering :(

 

Men jeg krydser fingre for det er en "simpel" forvridning :-)

 

Skriver TS, at det er forbenet ? Jeg indrømmer blankt og uden at kigge i startindlægget igen, at jeg har læst det som bagbenet. Jeg tror jeg skal have nye briller eller måske gå lidt tidligere i seng, sove lidt længere et eller andet...og så til statindlægget og se hvor galt det står til med mig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mysla lavede noget ligende for ikke så lang tid siden. Hun var også haltfri efter ca 3 dage, men det kom igen straks hun løb lidtfor meget. Så jeg besluttede mig for snor i mindst 14 dage.

 

Og det har hjulpet. Hun er nu lidt løs igen, når jeg tror at hun ikke styrter afsted og ellers har hun fået langline på, men vi trapper langsomt op:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Der står højt og tydeligt forbenet. Jeg tror jeg vil sige godnat for i aften og det har sikkert heller ikke skadet nogle at gå i seng 21.35...sådan helt ærligt ! :genert::mrgreen:

 

Godnat og sov godt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...