Hop til indhold

Acana- første indtryk..


Gæst fairlady
 Share

Recommended Posts

Gæst fairlady

Nu har mine hunde her til morgen prøvet at få Acana:) Og den første oplevelse med foderet var rigtig god.

De plejer at få R/C, som er meget fedtet at røre ved og lugter lidt af hundetis når man stikker næsen i det, og Luna og Aske plejer at være mere interesserede i at slikke de voksnes tomme skåle i stedet for at spise deres eget mad, især Luna plejer bare at sidde og kigge på maden.

Nå men jeg fik en pose Acana hjem fra Petfoods, og først duftede, følte og smagte jeg selv på det. Det dufter godt, det sender ikke en dunst ud i hovedet på en når man åbner posen, men stikker man næsen i posen bliver man mødt af en dejlig mild, frisk duft. Det er tørt at røre ved så man får ikke helt fedtede fingre og det smager samt knaser godt:)

Da jeg gav hundene mad spiste både Luna og Aske med det samme og var interesserede i deres eget foder, de var også færdige med at spise før de voksne (som fik R/C som de plejer, det er kun Luna og Aske der starter med at prøve Acana). Jeg blev specielt rigtig glads over at se Luna spiste med det samme og ikke bare sad og kiggede på maden og på at de andre spiste.

Det der så kom som en glædelig overraskelse var at de ikke skulle ud i haven og af med noget med det samme efter de havde spist. Luna og Aske plejer altid at skulle ud straks efter de har spist og jeg har jo altid bare tænkt at det er normalt at hvalpe skal ud efter de har spist... meen nej ikke idag. De havde både tid til at drikke vand og tage en rask brydekamp inden de havde behov for at skulle ud, så det blev jeg vildt positiv over:)

Så indtil videre :5up: for Acana. Så er jeg bare spændt på at se hvordan deres afføring og pelse bliver:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Oscar Cairn Terriern

Kan sige jeg også bruger Acana, og er også utrolig glad for det! Så kan kun anbefale dig at blive ved med at fodre med det.. Oscar ÆÆÆÆLSKER det :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Oscar Cairn Terriern

Men jeg fodre ikke kun med Acana.. Han får Acana 1 uge, så Eaglepack 1 uge og så Regal 1 uge og så starter vi forfra.. Synes nemlig det er godt at variere foderet, det ville også være kedeligt hvis du fik det samme hver dag i 13 år ikke? :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg fodre ikke kun med Acana.. Han får Acana 1 uge, så Eaglepack 1 uge og så Regal 1 uge og så starter vi forfra.. Synes nemlig det er godt at variere foderet, det ville også være kedeligt hvis du fik det samme hver dag i 13 år ikke? :rolleyes:

 

hvad siger hans mave til det? Det plejer jo ikke at være optimalt at skifte hele tiden?

Detvar noget andet, hvis du blandede dem alle sammen, så ville hans mave hele tiden få "det samme":)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst fairlady

Det går stadig rigtig godt, samme succes ved aftensmaden hvor Luna og Aske kun var interesserede i deres egen mad. Til deres aftensmad har jeg købt noget Markus Mühle naturvital-koncentrat som jeg dryssede over deres foder (jeg plejer at bruge vitalanimin) og det duftede rigtig dejligt, frisk og lidt af mint, ligesom lucerne:)

Jeg har skiftet alt foder på en gang og de har spist to måltider Acana idag og de har ikke fået dårlig mave:)

Det er det nye af Acanas foder og de virker rigtig lækkert:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Oscar Cairn Terriern
hvad siger hans mave til det? Det plejer jo ikke at være optimalt at skifte hele tiden?

Detvar noget andet, hvis du blandede dem alle sammen, så ville hans mave hele tiden få "det samme":)

 

Hvis man blander dem bliver det jo ikke varieret.. Så bliver det bare et fuldfoder med mere smag.. Og jeg gjorde det stille og roligt i starten, og ikke hver uge, men nu er hans mave blevet vant til det, så jeg også kan skifte til noget helt andet uden at det genere ham :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst hundevennen
Nu har mine hunde her til morgen prøvet at få Acana:) Og den første oplevelse med foderet var rigtig god.

De plejer at få R/C, som er meget fedtet at røre ved og lugter lidt af hundetis når man stikker næsen i det, og Luna og Aske plejer at være mere interesserede i at slikke de voksnes tomme skåle i stedet for at spise deres eget mad, især Luna plejer bare at sidde og kigge på maden.

Nå men jeg fik en pose Acana hjem fra Petfoods, og først duftede, følte og smagte jeg selv på det. Det dufter godt, det sender ikke en dunst ud i hovedet på en når man åbner posen, men stikker man næsen i posen bliver man mødt af en dejlig mild, frisk duft. Det er tørt at røre ved så man får ikke helt fedtede fingre og det smager samt knaser godt:)

Da jeg gav hundene mad spiste både Luna og Aske med det samme og var interesserede i deres eget foder, de var også færdige med at spise før de voksne (som fik R/C som de plejer, det er kun Luna og Aske der starter med at prøve Acana). Jeg blev specielt rigtig glads over at se Luna spiste med det samme og ikke bare sad og kiggede på maden og på at de andre spiste.

Det der så kom som en glædelig overraskelse var at de ikke skulle ud i haven og af med noget med det samme efter de havde spist. Luna og Aske plejer altid at skulle ud straks efter de har spist og jeg har jo altid bare tænkt at det er normalt at hvalpe skal ud efter de har spist... meen nej ikke idag. De havde både tid til at drikke vand og tage en rask brydekamp inden de havde behov for at skulle ud, så det blev jeg vildt positiv over:)

Så indtil videre :5up: for Acana. Så er jeg bare spændt på at se hvordan deres afføring og pelse bliver:-D

 

 

Jeg tror de fleste kan genkende dette med nyt foder....men det siger intet om Acana....alt det du oplever kan blot relateres til at det er ny foder. Men held og lykke med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Er de stadig lige glade for Acana?

 

Louie får Orijen, men han er ærligt talt ret ligeglad med det. Han foretrækker åbenbart RC, som han fik før...

Men jeg er nu også svært glad for McD - han slægter mig nok på.. :oops:

 

Vi havde købt en prøvepose på Orijen, som han guffede i sig. Så vi skiftede til det og har nu en KÆMPE sæk, som hunden ikke rigtig gider spise. Fedt...

 

Så nu er vi på ny foderjagt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stoffer og Balder

Hejsa

 

Mine hunde får acana, den ene hund er allergiske overfor lagermider. Så det skulle være foder uden korn i. Og jeg synes også at lugten var ok, selv i den med fisk.

Og jeg har givet dem acana med lidt ekstra fiskeolie på og 7-9-13, der har ikke været noget udslæt i over en måned nu. Om det er olien eller at han ikke får kornprodukter mere ved jeg ikke, hovedsagen er at der ikke er udslæt.

 

mht til smagen, tjaeh mine hunde er ikke kost-foragtere pånær agurk, har jeg ikke mødt ret meget de ikke guffer i sig. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...