Hop til indhold

højde på hund?


Gæst skovtrold
 Share

Recommended Posts

Jeg tror at man plejer at at måle højden i skulderhøjde. Men det kommer vel an på, hvilken højde man måler.

 

Med hensyn til hvornår hunden er fuldvoksen, kommer det an på hvilken race man har. De mindre hunde er vidst fuldvoksne omkring 12-måneders alderen, imens store hunde ofte ikke er fuldvoksne før de er omkring 24 måneder. Det er meget forskelligt, fra race til race :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

nå ja... har en dværg pudel som allerede er 10 cm forstor.... så lidt afhængig af om han vokser mere i højden er det lige for han ender som stor pudel....

 

Har i stamtavle på ham?

Det kan jo være at han har noget andet i blodet ;-) Min hund er også for tung, i forhold til en ideel Collies vægt. Og han er heller ikke fuldvoksen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at man plejer at at måle højden i skulderhøjde. Men det kommer vel an på, hvilken højde man måler.

 

Med hensyn til hvornår hunden er fuldvoksen, kommer det an på hvilken race man har. De mindre hunde er vidst fuldvoksne omkring 12-måneders alderen, imens store hunde ofte ikke er fuldvoksne før de er omkring 24 måneder. Det er meget forskelligt, fra race til race :-D

 

Er det ikke omvendt? at de store racer bliver voksne hurtigere og derfor også har en gennemsnitlig kortere levetid?

Link til indlæg
Del på andre sites

På udstillinger måler de ved skulderen, hvis du forestiller dig sådan en dims skolelægen havde med en pind der stikker ud fra en lineal - så skal pinden bare ned og måle det højeste sted ved skulderen (altså pinden køres ned ad linealen indtil den rør ryggen)! Tillykke med din kommende kongepuddel :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

På udstillinger måler de ved skulderen, hvis du forestiller dig sådan en dims skolelægen havde med en pind der stikker ud fra en lineal - så skal pinden bare ned og måle det højeste sted ved skulderen (altså pinden køres ned ad linealen indtil den rør ryggen)! Tillykke med din kommende kongepuddel :-D

 

 

Det er jo ligesom en hest (kaldes bare stangmål).

 

Så det lyder meget korrekt. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst skovtrold

ok - TAK

 

det også sådan jeg har gjort. der hvor der er de der to knogler over forbenene...

 

er altså spændende om han vokser sig over de 45 cm især når vi kun forventede 32-3 cm

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...