Hop til indhold

Foder til labrador


Ebenhardt
 Share

Recommended Posts

Hej med jer

 

Vi har brug for lidt gode råd vedr. tørfoder til vores 2 piger.

 

Mille er 2 år og vejer ca. 25 kg, og virker som om hun er tæske sulten selv om hun lige har spist. (Vi ved godt at hun er lab og elsker mad, men sådan har hun aldrig opført sig før :()

 

Bonnie er 1 år og vejer ca. 30-32 kg og kan spise 24/7 ;-)

 

Vi kunne godt tænke os at høre lidt om hvad I andre lab. ejere fodrer jeres hunde med??

 

Vi har prøvet forskellige mærker af tørfoder men ikke fundet det rigtige endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en blandingslabrador - og hun får Olivers lam og havre. Hun har godt nok altid appetit, men hun virker til at blive mæt.

 

Min veninde har fået en genbrugs-hund (labrador) - og han var fra tidligere ejer blevet fodret med supermarkedernes og han var kronisk sulten - efter han er skiftet over til Olivers lam og havre er det blevet meget bedre. Han kan nu lade være med at tage maden ud af hånden på deres søn :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
Gæst romse1975

Hejsa

Jeg ved godt det er længe siden du har skrevet dette indslag men er selv lige kommet ind på siden;-)

Jeg har en Lab han på snart et år og vi har prøvet diverse fodre allerede nu, men vi har fundet et godt dansk produkt som vi er meget glade for.

 

Vi havde problemer med at Rollo altid lugtede fælt når han slap en vind og han huggede maden i sig.

Men vi fik anbefalet Kingsmoor. Det er dansk og produceret af naturlige råvarer og forskellige urter.

 

Efter Rollo er begyndt på dette har han ikke lugtet ( han slipper ofte en vind ) og han bruger gerne ekstra tid på at spise sin mad for det skal knases ordentligt.

 

Håber at I evt kan bruge rådet..

 

Rose

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa

Jeg ved godt det er længe siden du har skrevet dette indslag men er selv lige kommet ind på siden;-)

Jeg har en Lab han på snart et år og vi har prøvet diverse fodre allerede nu, men vi har fundet et godt dansk produkt som vi er meget glade for.

 

Vi havde problemer med at Rollo altid lugtede fælt når han slap en vind og han huggede maden i sig.

Men vi fik anbefalet Kingsmoor. Det er dansk og produceret af naturlige råvarer og forskellige urter.

 

Efter Rollo er begyndt på dette har han ikke lugtet ( han slipper ofte en vind ) og han bruger gerne ekstra tid på at spise sin mad for det skal knases ordentligt.

 

Håber at I evt kan bruge rådet..

 

Rose

 

Det gør skam ikke noget at du svarer selv om det er længe siden jeg har lavet tråden, tværtimod. Gode råd er altid velkommen :5up:

 

Efter at jeg oprettede tråden, er vi skiftet over til Royal Canin Labrador Retriver. Og der er begge tøser rimelig glade for.

 

Dog virker Mille stadig ikke som om hun bliver helt mæt, og Bonnie hugger stadig maden i sig :cry: og virker bestemt heller ikke som om hun altid bliver mæt, desværre.

 

Det mærke du skriver om, Kingsmoor, kan det købes hos alle?? eller hvor finder vi det??

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet at strø foderet ud over græsplanen?

 

Min lab-dreng på 10 mdr hugger også maden i sig, så jeg sætter hans tempo ned på den måde.

 

De får begge maden i græsset hver dag. Mille elsker det og nyder virkelig selv at skulle arbejde for føden. Men Bonnie giver hurtigt op og kæmper ikke for at finde maden. Derfor får hun selvfølgelig heller ikke den mængde mad hun skal have, hvis vi udelukkende fodrer i græsset.

 

Derfor forsøger vi nu at give hende ½-delen af foderet i græsset og den anden ½-del i skålen.

 

Vi har købt en speciel skål (http://www.smileydog.dk/shop/skaale-til-hurtigspisende-2245p.html) der skulle kunne nedsætte hendes spisehastighed. Det hjalp lige i starten, men nu er det så som om hun har vænnet sig til den, så nu er skålen så igen lynhurtigt tom :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det så ellers ud til, at være en god idé med den skål - ærgeligt de kan vænne sig til den.

 

Vores Labrador har også prøvet div. foder. Bruger samme metode, med 1/2 i græsset og 1/2 i skålen. Hun er også evig sulten..

Jeg har fodret med light-foder, for at kunne give hende en større mængde.

 

Jeg fodrer nu med NutraGold, for der har vi det bedste resultat med hud/pels, fordøjelse osv. og så supplere jeg med grøntsager +div.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst malene

Jeg har 4 labrador og jo de er sultne :-)

Da vi skulle have et nyt mærke i vores fodershop, faldt valget på Kingsmoor, og det virker godt, fin afføring og flot pels.

Men netop fordi de er nogle forslugne bøller, så tilsætter vi altid vand til foderet. Det står og suger vand ca. 20 minutter, det fylder mere i maven, og hundene føler at de får en større portion.

Måske kan du bruge rådet :-D

 

Hilsen Malene

www.hundeogkattefodershop.dk

www.partridge.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst sara1984

hejsa jeg vil da gerne sige hvad min hund spiser hun er en bla. af labrador/schæfer hun for chappi tilsat lakseolie som blir målt af hverdag og hun kan sagtens have mad stående uden at forsluge sig i det. endda på trods af vi også har en anden hund i huset

 

sara

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...