Hop til indhold

Anbefal et godt høj-energifoder.


Gæst wsg
 Share

Recommended Posts

Jeg har en næsten 12 mdr. gammel Engelsk Springer-tæve og hun har problemer med at holde vægten - hun er meget til den slanke side og er super aktiv af sig selv.

 

Lige nu skal hun jo gerne igang med at sætte lidt fylde og muskler, men hun har simpelthen ikke noget at sætte det af.

 

Hun får pt. 3 gange så meget foder (tørfoder + hjemmelavet af primært laks), som mine voksne tæver, der uden problemer holder sig et par kilo for tunge.

 

Mit store problem er, at hun går temmelig kold på den store mængde mad og jeg vil gerne prøve at give hende noget mere kalorieholdigt foder, der ikke hedder Pedigree :-)

 

Hvad er godt?

Jeg har lidt kig på Royal Canin's 4800, men det er på grund af, at jeg kender det og ikke kender ret meget andet.

 

BARF har ingen interesse.

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en næsten 12 mdr. gammel Engelsk Springer-tæve og hun har problemer med at holde vægten - hun er meget til den slanke side og er super aktiv af sig selv.

 

Lige nu skal hun jo gerne igang med at sætte lidt fylde og muskler, men hun har simpelthen ikke noget at sætte det af.

 

Hun får pt. 3 gange så meget foder (tørfoder + hjemmelavet af primært laks), som mine voksne tæver, der uden problemer holder sig et par kilo for tunge.

 

Mit store problem er, at hun går temmelig kold på den store mængde mad og jeg vil gerne prøve at give hende noget mere kalorieholdigt foder, der ikke hedder Pedigree :-)

 

Hvad er godt?

Jeg har lidt kig på Royal Canin's 4800, men det er på grund af, at jeg kender det og ikke kender ret meget andet.

 

BARF har ingen interesse.

 

MVH

Wivian.

 

 

Hejsa :vinken:

 

Vores Janka - En schæfer-pige på små 16 måneder - er også til den meget slanke side. Faktisk synes jeg hun altid har været ekstremt tynd :shock:

 

Vi fodrede hende med Olivers Adult til at starte med - (Fik hende da hun var 9 måneder) :mrgreen:

 

Dog synes vi ikke at hun tog særligt meget på. :(

Vi prøvede så at skifte over til Max Energi foderet også fra Olivers. Dette var for voldsomt for hendes mave, og vi gik så over til at give deres næsten nye variant - nemlig Selected Fish. Og det er super godt :mrgreen:

 

Oveni foderet har vi så valgt at give hende et tilskud - Hokamix Oksefedtpulver - en spiseskefuld får hun hver dag oveni foderet.:mums:

 

Og nu fungere hun super godt. Hun har taget fint på - Er dog stadigvæk meget slank. Men hun er altså også noget af et energibundt, - så måske det er derfor hun forbrænder al krudtet. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie

Hej alle, jeg er helt ny her på siden og ville gerne oprette et nyt indlæg..... men har har nu surfet lidt rundt og kan ikke se hvordan jeg gør det! Hjæææælp søde venner, smiler

 

Hilsen Laura

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en næsten 12 mdr. gammel Engelsk Springer-tæve og hun har problemer med at holde vægten - hun er meget til den slanke side og er super aktiv af sig selv.

 

Lige nu skal hun jo gerne igang med at sætte lidt fylde og muskler, men hun har simpelthen ikke noget at sætte det af.

 

Hun får pt. 3 gange så meget foder (tørfoder + hjemmelavet af primært laks), som mine voksne tæver, der uden problemer holder sig et par kilo for tunge.

 

Mit store problem er, at hun går temmelig kold på den store mængde mad og jeg vil gerne prøve at give hende noget mere kalorieholdigt foder, der ikke hedder Pedigree :-)

 

Hvad er godt?

Jeg har lidt kig på Royal Canin's 4800, men det er på grund af, at jeg kender det og ikke kender ret meget andet.

 

BARF har ingen interesse.

 

MVH

Wivian.

Da jeg havde problemer med at få Huckie op i vægt, fik han RC 4800 + Pemmikan dagligt, og det lykkedes at få hans vægt til at stige 8 kg!!!!

 

For øjeblikket bruger jeg Best Choice til de 2 "små", og deres vægt kravler også opad nu. (RC 4800 virker ikke til dem)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle, jeg er helt ny her på siden og ville gerne oprette et nyt indlæg..... men har har nu surfet lidt rundt og kan ikke se hvordan jeg gør det! Hjæææælp søde venner, smiler

 

Hilsen Laura

 

Sån helt uden for kontekst så går du ind i den gruppe du vil skrive i og der står opret indlæg (ny tråd) gruppe kan du vælge ved at kigge ude til højre ved indlæggene eller oppe i toppen trygge på hundehuset :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg tror det ville være godt at lave hjemmelavet mad af hel kylling uden at skumme fedtet af, eller evt af and, der skal dog skummes lidt :)

 

Olivers selected fish kan være en mulighed :)

 

Det smager også godt siger pigerne :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Hun får pt. 3 gange så meget foder (tørfoder + hjemmelavet af primært laks), som mine voksne tæver, der uden problemer holder sig et par kilo for tunge.

 

Mit store problem er, at hun går temmelig kold på den store mængde mad og jeg vil gerne prøve at give hende noget mere kalorieholdigt foder, der ikke hedder Pedigree :-)

 

MVH

Wivian.

Bed lige mærke i, at du bl.a fodre med hjemmelavet.

Mange har god erfaring med dette, men jeg har ikke selv. Lucky tabte sig på det (trods det, at der ikke var meget at tabe) og ville have kunne spist mindst 3kg om dagen, hvis han fik det serveret, for han blev aldrig rigtig mæt af det. Måske det er det samme, der sker for din tæve.

 

Jeg ville prøve at gå væk fra det hjemmelavet og så evt. prøve nogle af de foderprodukter, du er blevet anbefalet. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Du kunne også prøve at kikke på format, jeg kender flere der fodre med light, netop pga. de tager for meget på af alm. voksenfoder.

Mener deres hjemmeside hedder formatdanmark.dk Ellers kan du google det.

Problemet er at hun IKKE tager på, så det er nok ikke så godt med et light produkt. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bed lige mærke i, at du bl.a fodre med hjemmelavet.

Mange har god erfaring med dette, men jeg har ikke selv. Lucky tabte sig på det (trods det, at der ikke var meget at tabe) og ville have kunne spist mindst 3kg om dagen, hvis han fik det serveret, for han blev aldrig rigtig mæt af det. Måske det er det samme, der sker for din tæve.

 

Jeg ville prøve at gå væk fra det hjemmelavet og så evt. prøve nogle af de foderprodukter, du er blevet anbefalet. :-)

 

Det hjemmelavede mad er egentlig "bare" smagstilskud og hendes tørfoderration er ikke sat ned - jeg kan godt se, at det ikke lige fremgik voldsomt af mit første indlæg :-)

 

Hvis hun ikke fik et eller andet oveni, så ville hun spise endnu mindre end hun gør nu og nej, det er ikke fordi hun er forkælet (eller jo, det er hun også :mrgreen:) - det er mængden, der er for stor. Hun vil gerne søge sin mad, men selv der går hun kold på den store mængde tørfoder.

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kunne også prøve at kikke på format, jeg kender flere der fodre med light, netop pga. de tager for meget på af alm. voksenfoder.

Mener deres hjemmeside hedder formatdanmark.dk Ellers kan du google det.

 

Som T_Martinsen også skriver: jeg har det modsatte problem - hun får almindeligt voksenfoder, men kan ikke holde vægten oppe :-)

 

Ellers tak for tippet :-)

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg takker for alle svarene og vil købe noget 4800 samt Pemikan og se om damen kan bruge det.

 

Olivers Fish har samme fedtindhold som det foder hun får nu.

 

Jeg holder mig lidt væk fra Hokamix'en i første omgang, da prinsessen er vældig meget på vagt overfor mærkelig ting - hun bryder sig f.eks. ikke om frikadeller eller pølser på grund af konsistensen og da vi prøvede de andre typer Hokamix, gik hun (+ de to andre) helt fra maden (jeg har øjensynligt de eneste 3 hunde i hele Danmark, der vrænger på næsen af Hokamix).

 

Jeg har i korte perioder brugt leverpostej iblandet fløde oveni tørfoderet, men det vil jeg ikke bruge over en længere periode (måske resten af hendes liv?). Hun er desuden også blevet træt af leverpostej blandet i foderet og så har en hund godt nok fået meget leverpostej, hvis den bliver træt af det :mrgreen:

 

MVH

Wivian - der kun er vant til for trivelige hunde *GG*

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror dit forsøg med RC 4800 er et godt sted at starte. Pemikan har jeg også hørt godt om, men lurer på om der ikke er andre alternativer i forhold til energikilde. Læs: billigere alternativer.

 

Selv proppede jeg i en periode svinefedt i minihunden. Hvilket også skulle gøres nænsomt, for i modsætning til den store der spiser først og bagefter tænker over om det var noget hun kunne lide, tager den lille meget små bidder af nye ting og smager grundigt på det. Gad vide om hun er halv rotte?!?

 

Jeg opbløder foderet i ny og næ og har proppet fedtet i der, så det er blevet flydende. Pemikan er der jo også sukker i for at det kan give den hurtige energi. Og tænker så om man måske så får hundens energiforbrug sat yderligere i vejret i det korte stykke tid, eller om det godt kan lagres som energi.

 

Har ikke sat mig ind i det, så famler lidt i blinde. Var bare nysgerrig på, om svinefedt ikke var et prisbilligt alternativ. Min minihund fungerede det for, og hun formåede at få sig en god figur ovenpå en lille to-ugers kur - og holder nu vægten pænt og spiser godt til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men uha - Pemikan kan meget. Fandt lige denne beskrivelse (behøver jeg sige jeg ikke er helt overbevist om at lovprisningerne holder):

 

Kronch Pemmikan modvirker stress under udstilling og andre lignende situationer med lang ventetid, ved fodring med Kronch Pemmikan bliver hunden derfor lettere at styre.

Udstillingshunde opnår ofte en højere bedømmelse, når de får et stykke Kronch Pemmikan ca. en time før fremvisnig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Wivian

 

Jeg fodrer mine hunde med det tyske foder Bosch, som laver mange forskellige varianter.

Den ene af mine har også svært ved at holde vægten og får derfor en variant som hedder energi extra, hvilket virker fint.

Du kan se Bosch's foderprogram på min hjemmeside, hvor der også er et link til fabrikkens hjemmeside.

 

:vinken: Venlig hilsen

 

Steen Stenild

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Det hjemmelavede mad er egentlig "bare" smagstilskud og hendes tørfoderration er ikke sat ned - jeg kan godt se, at det ikke lige fremgik voldsomt af mit første indlæg :-)

 

Hvis hun ikke fik et eller andet oveni, så ville hun spise endnu mindre end hun gør nu og nej, det er ikke fordi hun er forkælet (eller jo, det er hun også :mrgreen:) - det er mængden, der er for stor. Hun vil gerne søge sin mad, men selv der går hun kold på den store mængde tørfoder.

 

MVH

Wivian.

Arh på den måde. :-)

 

Det er skam helt lovligt at forkæle de små firbenet. :blink:

 

Jeg kender ikke selv til noget foder, der feder, men det lyder som en god start med det, du har planlagt. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er at hun IKKE tager på, så det er nok ikke så godt med et light produkt. :blink:

 

Nej nej nej :-) jeg mente at mange hunde godt kan nøjes med light, fordi de tager på af det alm. Så tænkte at din måske ville tage på af det alm, ellers har de også til høj aktive hunde.

 

Det bedste ved det er at det er lavet på fisk og kylling og ikke indeholder smags stoffer og anet sjovt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Nej nej nej :-) jeg mente at mange hunde godt kan nøjes med light, fordi de tager på af det alm. Så tænkte at din måske ville tage på af det alm, ellers har de også til høj aktive hunde.

 

Det bedste ved det er at det er lavet på fisk og kylling og ikke indeholder smags stoffer og anet sjovt.

Ha ha ha nåååh okay på den måde. Nu forstår jeg bedre. :lol:

 

Ja se så kunne det da også være en mulighed. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men uha - Pemikan kan meget. Fandt lige denne beskrivelse (behøver jeg sige jeg ikke er helt overbevist om at lovprisningerne holder):

 

Kronch Pemmikan modvirker stress under udstilling og andre lignende situationer med lang ventetid, ved fodring med Kronch Pemmikan bliver hunden derfor lettere at styre.

Udstillingshunde opnår ofte en højere bedømmelse, når de får et stykke Kronch Pemmikan ca. en time før fremvisnig.

 

Tja, på Eukanuba's Working & et eller andet står der, at Omega 3 gør hundens lugtesans bedre.....

 

Og nej, det var ikke en oversættelsesøf - det stod der på alle de sprog jeg kunne læse.....

 

Her gik jeg og troede, at det var for pelsen og hudens skyld og så er jeg bare blevet totalt misinformeret... Det er da for lugtesansen *GG*

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst toskethors

Åh hvor er det noget fint foder i bruger sidder og får helt dårlig samvittighed, :oops: her i huset spiser man nemlig kun doggy fra brugsen 100 penge for 10 kilo tror jeg det er, har prøvet mange slags foder, og det var det der faldt i thorsens smag....han syntes nemlig heller ik at mad er nogen nødvendighed, og da slet ikke hvis jeg prøver at lave søg med det, så kan jeg nemlig bare selv stikke måsen i været og samle op syntes han.:evil:....

 

:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...