Hop til indhold

Hjælp


Gæst schiska
 Share

Recommended Posts

Gæst schiska

Jeg har et kæmpe problem.

Hvad gør man når man har en hund "problem" hund som man simpelhen ikke kan have mere, men heller ikke vil aflive.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har et kæmpe problem.

Hvad gør man når man har en hund "problem" hund som man simpelhen ikke kan have mere, men heller ikke vil aflive.....

 

Man kan starte med at spørge om råd her. Måske er der nogle der har erfaringer med problemet, og kan hjælpe.

 

Hvis man vil investere lidt i at få problemet løst, kan man henvende sig til en adfærdsbehandler, men det koster jo nogle penge.

De billigste løsninger er den gratis telefonrådgivning hos Etologisk Institut, og DcHs konsulent ordning - sidstnævnete skal kun have transporten betalt.

 

Endelig er der den mulighed at sætte hunden til omplacering med en ærlig beskrivelse af problemet. Så kan man være heldig at der er en person, som enten godt kan leve med det, eller som har mod på at bruge tid og kræfter på træning af hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst schiska

Tak for dit svar . Problemet er at jeg har fået hende testet for år tilbage og hun har problemer, men jeg sidder som enlig mor til handicappet barn og selv sygemeldt og fået en handicap diagnose og kan simpelhen ikke klare mere. Jeg elsker min baby (hund), men har simpelthen ikke krafter til hende mere. Jeg sidder her og har måtte drikke en fl. sur rødvin, som jeg ikke kan tåle pga. medicin til overhoved at kunne søge på internette og erkende at jeg ikke kan klare hende mere. (hulk)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst schiska

Tak. du er bare et lys i mørket. Jeg skal prøve, det er bare så svært. Here goes.

 

Mille er en hunhund som har føs'dag d. 13 maj hvor hun bliver 5 år.

Mille er en Bichon Havanais (Cubansk silkehund) Hun er steriliseret. Vi havde en perserkat da vi købte Mille, som idag er 10 år. Ingen problemer der. Mille var svær fra begyndelsen. Tog over 1 år før hun blev renlig.

Hun blev hurtig svær at lufte . Hun var ekstrem stresset når hun blev luftet, bange for alt. Mennesker. Cykler og sidst men ikke mindst andre hunde. Dvs. at hun går fuldstændig amok når hun bliver luftet, så vi hader at lufte hende. Indendøre er hun den mest kærlige hund du kan forstille dig og hun tog til mig med det samme, så hun er simpelhen min skygge og folk hun kender . Jamen de får en velkomst, som siger spar 2. Mit første barnebarn bliver født i juli 2006. Hold da kæft en ballade. Ham kan hun ikke tåle. Jeg ved godt at det er pga. af mig , men hun knurre og bider ud efter ham hvis han kommer for tæt på hende, han er så heldigvis ikke intresserret i hende, men jeg tør heller ikke rører hende , hvis hun har gjort noget galt for, så bider hun og hun reagerer på alt med at tisse alle vegne indedøre og det er selv om hun bliver luftet hver 4 time fra kl. 6 morgen til 23.30. Dette er bare den korte version. Igår røg hun på katten, som hun ellers holder meget af og bed arnebarnet i hånden uden grund og jeg turde ikke røre hende , da jeg ved hun ville have bidt mig også. åh . Det lyder af ingenting, men jeg elsker min dejlige KÆRLIGE Mille , men kan bare ikke klare pisseriet og den stress mere. Sorry

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst schiska

Det perfekte for Mille ville være et par el. enlig med have. Selvfølgelig uden børn eller andre hunde, kan godt med katte. Hvor hun kan være deres baby. Du kan simpelhen ikke få en mere kærlig hund end Mille. Hun er den fødte skødehund.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hund er en race som det vil nemmere at omplacere end så mange andre. Dels er hun lille, og dels vil mange gerne have netop den race.

 

Hvordan skal man sige det... Hundes problemer hænger ofte sammen med ejeren. Dvs. at hvis Mille har været lidt for meget "baby" for dig, så kan det have været med til at gøre hende usikker. En ny ejer kan muligvis hjælpe, så jeg synes ikke du skal opgive tanken om at finde et godt hjem til hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan evt. også prøve at kontakte et internat og snakke med dem om, hvordan de vil vurdere hendes muligheder for omplacering? De har jo stor erfaring med at videreformidle hunde med forskellige problemer til de rette ejere.

 

Det må være rigtig hårdt for dig. Jeg håber for både din og hendes skyld, at hun kan komme til et rigtig godt hjem, hvor de kan håndtere hende på rette vis. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Oscar Cairn Terriern
Hvis vi fx ikke allerede havde Petrine kunne jeg sagtens være faldet over Mille - jeg hader nemlig også menneskeyngel ;-) alt muligt held og lykke med at finde et nyt hjem til din baby, søg mange steder og brug den tid det tager så hun kan nøjes med at skifte en gang

 

Kær hund.. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Jeg sidder og tænker på om din hund måske har smerter siden hun bider også dig? Jeg ville helt sikkert lade en dyrlæge kigge på hende - Det lyder ikke helt normalt at en hund bider sin ejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan genkende meget af det du skriver i min egen havanais - bare i mindre målestok ... jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide, hvem der er forældrer til din lille hund ...

 

Jeg håber du finder et godt hjem til hende - jeg sidder her og bliver helt lun på hende - men jeg har desværre allerede alle de hunde min mand siger jeg må ha ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...