Hop til indhold

Lidt æv


Umulia
 Share

Recommended Posts

Jeg har før skrevet om Leroys første hundemøde, efter jeg fik ham. Det var en stor Broholmerhvalp, vi mødte på stranden, og det gik ikke ret godt - Leroy var agressiv overfor den dobbelt så store hvalp.

 

Vi har ikke mødt den siden, og jeg har fået at vide at Broholmerens ejer var nervøs over at møde os igen, hvilket jeg selvfølgelig var ked af.

 

Men her til morgen løb vi så ind i dem, da vi var ude at gå med de andre hundevenner på stranden. Der er to Golden Retrievere, en Flatter, en Lab, en Lab-blanding, to Jack Russel. en Hønsehund m.fl. - både hanner, tæver og kastrerede - og Leroy enes fint med dem allesammen.

Men Broholmeren kunne han stadig ikke lide :( Han gik hen til den og stillede sig op og knurrede, så jeg tog selvfølgelig fat i ham med det samme.

 

Jeg ved godt at man ikke kan forvente at ens hund kan med alle. Jeg synes bare det er mærkeligt at han allerede i en alder af 16 uger bestemte sig til at netop den hund kan han ikke lide, og den mening har han åbenbart stadig :???:

 

Jeg har ikke noget bud på hvad der kan være galt med Broholmeren, set med Leroys øjne. Nogle af de andre hundeluftere mente at han var bange pga. størrelsesforskellen, men han er jo vant til Vinnie, som er større endnu... :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det være fordi broholmerens ejer synes Leroy ser farlig ud og signalerer det til sin hund som så reagerer 'bekymret' på Leroy?

 

Det tror jeg ikke. Første gang ville Broholmeren bare lege. Og da de mødtes i dag var den i gang med at lege med en af de andre hunde, og lagde slet ikke mærke til at Leroy stod og spillede sej ved siden af :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg ikke. Første gang ville Broholmeren bare lege. Og da de mødtes i dag var den i gang med at lege med en af de andre hunde, og lagde slet ikke mærke til at Leroy stod og spillede sej ved siden af :roll:

 

Kan det være det - altså det at den ikke reagere på ham som gør at han "desperat" gør noget for at få opmærksomhed?

 

men det er vel egentlig godt den ikke bemærker ham, så han ikke får en desideret dårlig eller god oplevelse af at "spille sej"?

 

Måske jeg skyder i blinde - det var bare lige de tanker der poppede op i mit hoved!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Jeg har en hund, der dømmer på førstehåndsindtrykket og aldrig dømmer om igen :mrgreen: Hvis Pero først har besluttet sig for, at en hund er farlig, så kan jeg ligeså godt opgive at prøve at ændre hans mening om den...

 

Måske Leroy bare har konkluderet, at denne hund er dum, og ikke lige kan ryste førstehåndsindtrykket af sig?

 

Flere personer, som Pero blev præsenteret for på et bestemt tidspunkt i sit liv, kan han stadig ikke særlig godt lide i dag :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen I har helt ret, man må jo bare leve med det.

Men lige netop den hund kan jeg rigtig godt lide :megaked: Han er så sød, og laver de skønneste grimasser når han leger med de andre :lol:

 

Du må gerne komme på besøg engang når vi skal have en playdate med nogen (sådan ca når der er styr på vores græsplæne :mrgreen: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tør jeg ikke! :shock: Tænk hvis han heller ikke kan lide Aslan :megaked:

 

Så tror jeg faktisk chancen er bedre med Vinnie :hmm:

 

Så skal du ikke gøre det - det er jo allerede dødsdømt hvis det er den følelse du har :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tør jeg ikke! :shock: Tænk hvis han heller ikke kan lide Aslan :megaked:

 

Så tror jeg faktisk chancen er bedre med Vinnie :hmm:

 

Øh, nu er det kun DIG der er inviteret :mrgreen:

 

Aslan ville simpelthen så gerne lege med Vinnie hvis hun havde kunnet lide ham..................det ville jeg nu også have ønsket.

 

 

Årh ja, måske den lille herre er racist mod broholmere :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh, nu er det kun DIG der er inviteret :mrgreen:

 

Åh - du mener at jeg skal galoppere rundt på alle fire ude i haven og lege med Aslan? Tak for tilbudet :mrgreen:

 

Aslan ville simpelthen så gerne lege med Vinnie hvis hun havde kunnet lide ham..................det ville jeg nu også have ønsket.

 

Jamen jeg ved det ikke - det er fuldstændig uforudsigeligt hvem Vinnie kan lide og hvem hun ikke kan lide :(

 

Årh ja, måske den lille herre er racist mod broholmere :shock:

 

Han er i hvert fald en bølle! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh - du mener at jeg skal galoppere rundt på alle fire ude i haven og lege med Aslan? Tak for tilbudet :mrgreen:

 

 

 

Altså, vi kunne også bare sige at Aslan fik en hund på besøg og så kom du og kiggede på, og så alle de der grimasser :blink:

 

Jamen jeg ved det ikke - det er fuldstændig uforudsigeligt hvem Vinnie kan lide og hvem hun ikke kan lide :(

 

Aslan kan godt næk være en del næsvis og provo i mine øjne - og det ligger ellers ikke til ejerne at være provo :mrgreen:

 

 

 

Han er i hvert fald en bølle! :evil:

 

Men det skal der også være plads til, hvis det går ligesom med Aslan så lærerhan, når han får en bestemt alder, at verden er bare ikke bølle-modtagelig hele tiden :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...