Hop til indhold

At lære vovsen at gå pænt i snor


Gæst Skou
 Share

Recommended Posts

Jeg Prøver så godt jeg kan at lære min dejlige Golden Retriever at gå pænt i snor med at stop op når hun begynder at trække, og ikke gå vidre før hun kommer hen til mig igen. Men synes jeg er gået lidt istå nu. halvdelen af turen går hun snore lige uden at trække og så meget ofte resten af turen trækker hun og jeg kan stoppe op 1000 gange. sådan har det været et stykke tid og synes ikke rigtig jeg kommer vidre. Nogen gode råd til at få det sidste med ??? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor gammel er hunden og hvordan er det at gå pænt blevet indlært? Hvor lang tid af gangen går I og er der forskel på hvor meget hun trækker alt efter hvordan I kommer ud af døren - eks. morgentur hvor man stille og roligt kommer i tøjet og går ud eller eftermiddagstur hvor man kommer hjem fra arbejde, smider tasken fra sig og putter en snor på hunden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Om morgenen går vi ca. 20 min og der går hun ofte meget pænt hele turen. Så får hun en tur om eftermiddagen på imellem 20 og 40 min. og om aftnen en på ca 30 min. det er oftest på eftermiddag og aftenturen der bliver rykket mest. jeg har en 2 m lang line så hun må gerne gå forran men bare ikke trække. Hun er 10 mdr. idag :-) om eftermiddagen er der ingen tjuhej for at kom ud af døren det bare stille og roligt ligesom om morgenen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når hun får de perioder hvor du kan standse op hele tiden, har du da prøvet at lave lidt øvelser med hende, så hun bliver mere rolig igen, inden I går videre.

 

Jeg har også prøvet "standse op metoden" men synes ikke den har virket godt nok for min hund. Jeg har ladet trækket (eller skal vi sige manglen på samme) være signalet til om hunden kan gå frem eller ikke. Hvis snoren er slap følger jeg med, er snoren stram står jeg bomstille med det samme (og det kan være lidt svært med en stor hund). Nogle gange skal man lige prøve at sætte farten ned og korte snoren af, for at se om hunden forstår hvad gå pænt betyder og jeg går derfor jævnligt i pensionist tempo med min hund.

 

Går din hund altid i snor? og får hun andre aktiviteter i løbet af dagen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun bliver ofte lukker fri på et stort bold areal og ved stranden. Hvis vi går på sti systemer gør hun ikke for hvis der kommer andre mennesker eller hunde render hun hen for at hilse og det er bestemt ikke alle der gider det. Hun får kun mad via. aktiverig, bla. nina ottoson tæppe. Men hun bliver nu også aktiveret med bold spil osv. hver dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, det har jeg også prøvet og det hjælper da også at gøre. men er stadig ikke kommet vidre end det jeg nået til nu. Skal snart starte til hundetræning igen så håber jeg lige jeg kan få det sidste med der :eek: men ellers er jeg meget åben for gode råd:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Liva er også (lige godt) 10 måneder og til tider meget travlt med at komme frem i verden - tænk nu hvis man gik glip af noget.

 

Jeg har lært hende, at det at gå tæt på mig, er rigtig rart, idet hun får godbidder, ros og opmærksomhed. Men kun når hun går så tæt på mig, at jeg bare lige kan stikke hånden lige ned til hende.

 

I starten følte jeg mig dog lidt som en godbidsautomat en gang imellem, men det har altså virket. Nu synes hun, at det er superhyggeligt at gå lige ved siden af mig.

 

Godbidderne får hun nu kun en gang imellem, men ros og opmærksomheder får hun altid, når hun går pænt - hvilket indimellem gør, at jeg er ved gå ind i lygtepæle m.v., idet jeg har fuld opmærksomhed på hende :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...