Hop til indhold

Tæger


Splinten, mor og mig
 Share

Recommended Posts

Gæst Jørgen Larsen
Tror nok det er regionsbestemt hvordan man omtaler dyret. Men flåter og tæger er det samme.

 

Syntes jeg husker at det hed tæger da jeg boede på Fyn, mens det på Sjælland benævnes flåter. Gør stadig lystigt brug af begge ord, men mener selvfølgelig den vi kan møde herhjemme - altså miden; flåten.

Det skal du ikke være ked af her oppe i det mørke nord kalder vi dem også tæger, men dokter dyr ved udmærket hvad vi mener når en bondeknold som mig kommer ind og skal have noget for tæger ( flåter ), så en flåt er altså bare en tæge basta

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, er det allerede nu ? Eller hvad...jeg holdt op med at fylde det der medicin-fniller i Simba først på vinteren, men så skal vi altså igang igen nu.

 

Hvad med de der lopper ? Går I og giver jeres hunde de der programvet (og hvad de ellers hedder) piller året rundt eller er der noget system ?

 

Jeg kan virkelig ikke huske, hvad jeg gjorde da vi havde de andre hunde i stenalderen...åh jo, nogle gange gjorde vi MEGET grundigt rent og spreyede med et eller andet ulækkert loppe dims, når de alligeval havde fået lopper.

 

Hvad gør man i vore dage mod lopper og tæger ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna får pt 10 gram wolles dogpower, og der er hvidløg i.

 

Ellers fik hun en skrabet teske hvidløgsgranulat i maden hver dag. Jeg købte en spand i en hestebutik:-)

 

Jeg har drysset det over tørfoderet og så bare lige "rystet" det rundt i skålen og nu hvor hun får kød, jamen så er det jo bare at røre det ned i kødet sammen med tangen, vitalanimin og olie *S*

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, er det allerede nu ? Eller hvad...jeg holdt op med at fylde det der medicin-fniller i Simba først på vinteren, men så skal vi altså igang igen nu.

 

Hvad med de der lopper ? Går I og giver jeres hunde de der programvet (og hvad de ellers hedder) piller året rundt eller er der noget system ?

 

Jeg kan virkelig ikke huske, hvad jeg gjorde da vi havde de andre hunde i stenalderen...åh jo, nogle gange gjorde vi MEGET grundigt rent og spreyede med et eller andet ulækkert loppe dims, når de alligeval havde fået lopper.

 

Hvad gør man i vore dage mod lopper og tæger ?

 

Mine dyr får en pipette i nakke fra FrontLine Combo - og jeg begynder at fortælle mig selv at nu skal det gøres når katten har slæbt den første med hjem (sidste weekend) så nu har jeg efterhånden taget mig sammen i en uges tid - måske de snart kommer ned fra skabet, og i nakken på dyrene :mrgreen:

 

Så stopper jeg igen når vi nærmere os tiden hvor det begynder at blive frostvejr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine dyr får en pipette i nakke fra FrontLine Combo - og jeg begynder at fortælle mig selv at nu skal det gøres når katten har slæbt den første med hjem (sidste weekend) så nu har jeg efterhånden taget mig sammen i en uges tid - måske de snart kommer ned fra skabet, og i nakken på dyrene :mrgreen:

 

Så stopper jeg igen når vi nærmere os tiden hvor det begynder at blive frostvejr.

 

 

Ok. Det var da til at finde ud af. Men de der pipette-ting (som vi faktisk også brugte i tidernes morgen) fedter de ikke pelsen. Altså der hvor det sprøjtes på ? Ja-ja, fars fine udstillingshund og alt det hejs der...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok. Det var da til at finde ud af. Men de der pipette-ting (som vi faktisk også brugte i tidernes morgen) fedter de ikke pelsen. Altså der hvor det sprøjtes på ? Ja-ja, fars fine udstillingshund og alt det hejs der...

 

Pelsen kan godt se lidt fedtet ud de første par dage ligeefter, men hvis nu farmand holden pelsen rigtig godt til side og gør det om mandagen - så er vuffer i tip-top stand til udstilling om søndagen :blink:

 

Måske min hunds pels ser lidt snasket ud fordi den er korthåret, og jeg er pænt motorisk svag med mine farmerpølser, når det kommer til sådan noget pilleri med sådan en lille pipette :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg bruger ikke noget til at behandle mine hunde - andet end hvidløg, som jeg dog ikke synes har den helt store effekt.

Safedog har et nyt naturpræperat som jeg vil kigge lidt. Nogle som kender til det :?:

 

Jeg prøver blot at holde mig fra de alt for tæge (skovflåt) holdige områder i højsæconen, så når vi er i skoven hedder det de store stier (bruger ellers normalt ridestierne, de er meget mere hyggelige) også stranden. Jeps ... de stakkels hunde må lide fordi jeg absolut vil være lidt alternativ og ikke give frontline mv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger ikke noget til at behandle mine hunde - andet end hvidløg, som jeg dog ikke synes har den helt store effekt.

Safedog har et nyt naturpræperat som jeg vil kigge lidt. Nogle som kender til det :?:

 

Jeg prøver blot at holde mig fra de alt for tæge (skovflåt) holdige områder i højsæconen, så når vi er i skoven hedder det de store stier (bruger ellers normalt ridestierne, de er meget mere hyggelige) også stranden. Jeps ... de stakkels hunde må lide fordi jeg absolut vil være lidt alternativ og ikke give frontline mv.

 

Men så er vi nogle der bor i skov og eng ;-) Kunne jeg slippe gjorde jeg det nok også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...