Gæst bettesmor Skrevet Marts 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Marts 22, 2009 Hej, Vi har jo Bette, som efterhånden er ved at være en ret stor hund. Han er en labrador. jeg har været ved at grave vores hæk om haven op i dag. Men det betyder at vi skal have hegn op. Vi har jo også oplevet ham springe over en stor hæk, så uanset skulle der hegn på. Men hvor højt bør det være - jeg vakler mellem 150 - 180. vil helst kun 150 fordi jeg godt nok synes 180 virker meget højt - men jeg er i tvivl om han måske ikke kan komme over 150 med tilløb. hvad tror i? hilsen Joan Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Marts 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2009 En Labrador kan let springe over 150 cm. Det kan de fleste hunde faktisk. Så jeg ville nok vælge 180 :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Marts 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2009 Jeg ville vælge 180 cm - min lille hund, som er d/s gårhundestørrelse, kan snildt springe op i min øjenhøjde fra siddende stiling.... jeg er 160 cm Ikke at en labrador nødvendigvis er lige så let til bens, men jeg tror nu han kommer over 150cm... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jørgen Larsen Besvaret Marts 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2009 Min låge er 60 cm. høj og Laika har aldrig hoppet over den selvom der kommer andre hunde forbi hun kan sagtens hoppe over den men har lært dertil og ikke længere jeg ville fx. lære hunden at den ikke måtte komme længere end til hegnet og alt der udenfor kun er sammen med ledsager Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Marts 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2009 De kan næsten ikke blive for høje. Min springer formåede at forcere et hegn på ca. 180 da hun blev passet hjemme hos kennelmutter og blev sat i hundegård sammen med de andre hunde. Det passede ikke damen der var vant til at være ene lejlighedshund. Så hun plankede den jævnligt, og tog på opdagelse i naboernes have. Behøver jeg sige de var glade da jeg hentede hende igen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bettesmor Besvaret Marts 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2009 tak - så bliver det 180, vil ikke tage unødige chancer, og da vi er omringet af tæver, som bette uviser stor interesse for, må vi hellere være safe than sorry. Vi skal jo nødigt have sure naboer det der med at lære ham det. Jamen, han ved det jo godt. Men han er lyn hurtig. når han så kommer over hækken beordrer jeg dæk, og han smider sig ned med det samme, og så lusker han ind i haven med halen mellem benene. Jeg har aldrig slået ham eller lign., men han uviser tydeligt at han godt er klar over, at det er FY at springe over den hæk. Jeg tror bare at de fysiologiske drifter er større i det øjeblik han får færden af en hund i løbetid eller en han der komme for tæt på end opdragelsen. I øvrigt har vi også et rævepar lige i nærheden, og har set dem luske rundt herude om aftenen, og hvis jeg lukker haven kommer de i hvert fald heller ikke ind joan Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts