Hop til indhold

Jamen, det HAR jo hjulpet!


Adele
 Share

Recommended Posts

Som nogle af jer måske ved, har jeg været ved at træne kontaktøvelser med min hund. Jeg ville især gerne lære ham det, fordi jeg ikke ville have at han altid skulle stikke af fra mig hen til andre mennesker og hunde, og lign. Jeg er kommet til den konklusion, at han simpelthen er for glad for alt andet levende, til at få det indlært på den måde. Derfor prøver jeg mig nu med andre metoder.

 

Men.

 

Nu hvor jeg tænker mig om og holder øje, så kan jeg da godt se at han rent faktisk er blevet helt dygtig til, at søge kontakt. F.eks idag da vi skulle over vejen, jeg siger nej og nægtelseslyde, da han begynder at gå over. Han stopper op, kigger kort væk, for derefter at søge øjenkontakt. Jeg siger med en glad stemme; Ja, så må du gå" Og han spæner over vejen.

 

Også da vi skulle ned af en trappe, bemærkede jeg det. Han skulle til at gå ned af den, men jeg sagde nej og vent. Med det samme kigger han på mig, og først da jeg fortæller ham, at nu må han gå, springer han ned af trappen.

 

Godt nok søger han ikke kontakt helt så ofte som planlagt, altså han gør det første hvis jeg f.eks. har nægtet ham adgang til noget. Men jeg vil da helt klart kalde det fremskridt, og det er da dejligt :mrgreen:

 

Bare lige lidt glæde, her fra :klap2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altid rart, når tingene lige pludselig falder i hak, og den forvirrede teenagehjerne faktisk har fattet, hvad det går ud på.

 

Her hos os har solsorte og duer længe været fjende nr. 1 og skulle jagtes uanset om der var snor på eller ej. Vi har trænet meget NEJ når vi har mødt en solsort.

 

Her til morgen sidder der så en solsort på en græsplæne (uden hegn/hæk). Liva stopper lige op og kigger meget interesseret på den, der kommer et nej fra mig som ikke kan misforstås. I stedet for holde opmærksomheden på fuglen, satte Liva sig (næsten) på plads og kiggede op på mig med et blik, der klart sagde "pyt med den dumme fugl, hvor er min godbid".

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det samme med Sascha - hun er ikke særlig god til kontakt, for hun eeeelsker bare alle andre mennesker og hunde og katte og cykler og så videre.

 

Men det samme er sket her, hun er blevet god til lige at kigge op på mig, og hun går ikke længere hen til cykler der kører forbi, og det er (næsten) kun hvis en person snakker til hende og vil hilse, at hun trækker hen mod mennesker. Så det er bare dejligt når det begynder at fungere. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det samme med Sascha - hun er ikke særlig god til kontakt, for hun eeeelsker bare alle andre mennesker og hunde og katte og cykler og så videre.

 

Men det samme er sket her, hun er blevet god til lige at kigge op på mig, og hun går ikke længere hen til cykler der kører forbi, og det er (næsten) kun hvis en person snakker til hende og vil hilse, at hun trækker hen mod mennesker. Så det er bare dejligt når det begynder at fungere. :-D

 

Ih, det lyder rigtig skønt :mrgreen:

Sherlock bliver også bare dygtigere og dygtigere. Ligesom Sascha går han næsten også kun hen til folk, hvis de lægger op til at hilse på ham :-P

 

Godt at vi har sådan nogle skønne hunde :mrgreen:

 

(Host- selvom han nu ikke kan holde sig fra små børn og andre hunde- host:engel:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt at vi har sådan nogle skønne hunde :mrgreen:

 

(Host- selvom han nu ikke kan holde sig fra små børn og andre hunde- host:engel:)

Jaaa, skøøønne hunde! :-D

 

Arj, Sascha har heller ikke lært at holde sig fra andre hunde - børn er hun bange for indtil hun lærer dem at kende. :roll: Men, små skridt, det kommer nok alt sammen. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...