Hop til indhold

Hvad kan jeg gøre?


Gæst didderosa
 Share

Recommended Posts

Gæst didderosa

Min hund Rosa fælder meget, men det er ikke kun når hun skal smide pelsen.. Vi har prøvet en hel masse foder og børster, men uden held..:(

Vi har prøvet at give hende vitamin-piller også men dem vil hun ikke spise og fiske-olien heller ikke..:( Er der nogen af jer der har nogle gode råd??:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 months later...

prøv måske at putte en spsk. oliven olie eller raps olie på hendes foder og prøv at giv hende en potion hjemmelavet en gang om dagen med fx kartofler, gulerødder, ris og ærter kog det hele godt ud i 40 minutter og se om det ikke hjælper på pelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Det lyder ikke helt som om foderet er noget I går så meget op i? Ret mig hvis jeg tager fejl.

 

Jeg ville udskifte til et kvalitetsfoder med det samme (Kan selv anbefale Olivers - men ellers så søg i trådene herinde. Der er mange at vælge imellem) og så holde mig til det.

 

Det kræver meget viden selv at lave mad til sin hund og foder og pels hænger tæt sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Konstant dårlig pels eller fældning kan være stressrelateret, så hvis hun kører i højt gear kan det være derfor hun fælder.

 

Men kroppen kan også være stresset uden man kan se det direkte, f.eks. pga underskud af et fødeemne, smerter eller sygdom.

 

Hvis hun ikke vil tage fiskeolie kan du prøve med en olie der hedder "Udos Choice" det er et blandingsprodukt med blanding af Omega 3-, 6- og 9, hvoraf hunde selv producerer noget.

Købes i Matas.

 

Hundens evne til at danne Omega og f.eks C vitamin kan imidlertid være defekt og tilskud skader ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst didderosa

Så skal du skal rettes;-)

 

Jo er det noget rimelig dyrt foder vi køber til hende.

Det er noget som er specialiceret til hende.. Det har været meget dyrt, og vi går meget op i at hun selvfølgelig skal have det rigtige foder:)

Det her er også noget kvalivitets foder.. Kan ikke lige huske mærket. Skal prøve og finde ud af det:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst didderosa
Konstant dårlig pels eller fældning kan være stressrelateret, så hvis hun kører i højt gear kan det være derfor hun fælder.

 

Men kroppen kan også være stresset uden man kan se det direkte, f.eks. pga underskud af et fødeemne, smerter eller sygdom.

 

Hvis hun ikke vil tage fiskeolie kan du prøve med en olie der hedder "Udos Choice" det er et blandingsprodukt med blanding af Omega 3-, 6- og 9, hvoraf hunde selv producerer noget.

Købes i Matas.

 

Hundens evne til at danne Omega og f.eks C vitamin kan imidlertid være defekt og tilskud skader ikke.

 

 

Hun er ikke i helt overgearet, eller stresset, eller har sygdom og smerter osv.

Men det med den olie skal jeg prøve og huske:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min dsg fælder også men ikke så voldsomt :hmm: kun når man har en sort bluse på :blink: :lol:

 

Izzie får start foder fra Olivers og engang imellem (ca. 1 gang om ugen) får hun en dåse tun i olie eller en dåse tun i vand med oliveolie. Det har givet hende en smuk og skinnende pels, og hun fælder næsten ikke :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst didderosa
Olivers er rigtig godt :5up: prøv evt. at bestil en prøve på de forskellige slags foder derinde. Det er gratis :blink: også kan du jo se hvilken smag vovse kan lide :mrgreen:

 

www.olivers.dk

 

Så,, så er fiskefoderen bestilt! Jeg har nemlig en farfar på færørne som er medejer i et fiskeopdræt, så når vi får fisk af ham får Rosa selvf. også noget:mrgreen: Såå nu må vi jo se om det er det hun kan lide;P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Lyder som en god idé, at skifte foder... Men nu har vi altså skiftet foder ca. 8 gange i hele hendes levetid:???:, så jeg håber at Olivers er det rigtige det skal jeg prøve:)

 

Vi er ihvertfald rigtig mange herinde der bruger det med tilfredshed.:blink:

 

Det er også mange gange I har måttet skifte foder til hende... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst didderosa
Vi er ihvertfald rigtig mange herinde der bruger det med tilfredshed.:blink:

 

Det er også mange gange I har måttet skifte foder til hende... :hmm:

 

Ja det er mange gange, men vi prøver jo på at finde det rigtigte foder til hende.. Men bare jeg havde hørt om Olivers før, for så skulle vi ikke skifte så mange gange! Jeg håber at det hjælper med det og olie og hvad med at komme lidt ris og kylling i en gang om ugen? Jeg tror hun vil synes at det er lækkert!:mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...