Dorte Skrevet April 10, 2009 Rapporter Share Skrevet April 10, 2009 Så nu er det vist tid til, at mit "hvalpehegn" skal skiftes ud, da Liva er begyndt at møve sig under. Hvalpehegnet er 110 cm havehegn sat op med tentorpæle - ingen problemer for en lille hvalp at blive inde bag, men for en nysgerrig unghund - glem det!!!! Jeg er lidt i tvivl hvad jeg skal sætte op i stedet for og ville gerne trække lidt på jeres erfaringer. Hegnet skal stå op af/inde i hækken hele vejen rundt - der er vist en små 50-60 meter eller noget i den retning. Jeg havde tænkt mig noget net-noget med pæle - lidt ala det her http://www.poda.dk/eshop/ProductDetails.aspx?productID=22351&parentID=15 Men da tøsens måde at slippe ud på er ved at møve sig under det nuværende hegn, bliver jeg jo nok nødt til at grave nettet lidt ned og evt. støbe det fast i jorden. Hvad siger I? Er det en holdbar løsning? Eller har I andre gode idéer? p.s. så ved jeg da hvad SP-pengene skal bruges til Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret April 10, 2009 Rapporter Share Besvaret April 10, 2009 Jeg vil selv meget gerne have have Rionet: Det er umuligt for hunden at komme under ved at bøje hegnet og møve sig ud. Derfor behøver man ikke grave det så langt ned. Og så er det bundsolidt og langtidsholdbart. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret April 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 10, 2009 Tusind tak for det. Det havde jeg slet ikke selv tænkt på. Jeg må vist ud og måle op og se hvad der kan blive råd til. Mon ikke jeg skulle bide i det sure æble og lave det helt op i 180cm? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret April 10, 2009 Rapporter Share Besvaret April 10, 2009 Mon ikke jeg skulle bide i det sure æble og lave det helt op i 180cm? Det synes jeg er en god idé :5up: Better safe than sorry I øvrigt skal man jo ikke kun tænke på om ens egen hund kan komme ud, men også på hvad der evt. kunne tænkes at ville ind - lystne hanhunde f.eks. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret April 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 10, 2009 Du har ret. Det ville nemlig være rigtig surt at skulle lave det hele om om et par år. De lustne hanhunde slipper vi nok for, når Liva først er blevet steriliseret Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret April 10, 2009 Rapporter Share Besvaret April 10, 2009 Vi har valgt at sætte træhegn op, med en forstøbning i jorden:blink:... Freya kan ikke kigge igennem det, og bliver derfor ikke fristet af forbipasserende katte som hun gjorde da vi havde et net metalhegn. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret April 10, 2009 Rapporter Share Besvaret April 10, 2009 Vi har også træhegn på 180cm - vil dog sige, at hvis karla ville kunne hun måske godt grave sig under det et enkelt sted... men hun har 7-9-13 aldrig vist tendenser af den art... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts