Hop til indhold

Shar-Pei


Umulia
 Share

Recommended Posts

Sådan skal en Shar-Pei efter min mening se ud:

 

Shar-Pei2.jpg

 

Eller her (vil ikke linke direkte, da billedet er kæmpe stort):

[media]http://www.completedogsguide.com/images/dog-breeds/largepic/Shar-Pei-bone-mouth.jpg[/media]

 

Men sådan her ser de fleste efterhånden ud:

 

shar-pei.jpg

sharpei.jpg

 

De øverste eksempler skulle angiveligt være den oprindelige kinesiske type. Er der nogen der ved om hunde af den type kan fås i Danmark/Europa?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har endnu ikke mødt en af slagsen i Danmark som ikke havde mere eller mindre alvorlige skavanker, og ville nok søge længere væk.

 

Af de ti jeg har set eller hørt om, var der meget allergi, blodstyrtning fra livmoderen ( to stk. ), knæ operationer, problemer med øjenvipper, og andre mindre ting.

Det syntes jeg er skræmmende, og får den tanke om genpuljen er for lille i norden, eller om det er et generelt problem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious

Jeg kan ikke besvare dit sprøgsmål, men nøøj, den blå Shar pei er smuk.

De 2 nederste synes jeg er "for meget" - det ser simpelthen ikke sundt ud i mine øjne - det kan da heller ikke være rart at rende rundt med så mange folder :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

De to øverste Shar-Pei'er er virkelig smukke...

 

Jeg må altså indrømme at det gør helt ondt, når jeg kigger på de to nederste og bliver mindet om, hvor meget nogle opdrættere laver om på racerne for at de skal blive "smukkere" i deres øjne.:cry:

 

Jeg kender desværre ikke til nogle opdrættere her i norden eller europa som opdrætter den "gamle" type af Shar-Pei, men min råd ville være at tage på nogle internationale udstillinger herhjemme... måske der dukker et par smukke eksemplarer op, og du der igennem kan finde frem til opdrætteren... Ellers er der jo verdens udstilling herhjemme i Herning i 2010.. Jeg ved ikke om du kan vente så længe, men mon ikke at der skulle dukke nogle smukke Shar-Pei'er op...:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers er der jo verdens udstilling herhjemme i Herning i 2010.. Jeg ved ikke om du kan vente så længe, men mon ikke at der skulle dukke nogle smukke Shar-Pei'er op...:blink:

 

Jeg kan sagtens vente - og det bliver forhåbentlig senere end 2010 næste gang jeg skal have hund. Desuden er jeg heller ikke sikker på at det skal være en Shar-Pei, men dukker der hvalpe op efter så perfekte eksemplarer som de to øverste, så er det jo ikke til at vide om man kan beherske sig ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg kan sagtens vente - og det bliver forhåbentlig senere end 2010 næste gang jeg skal have hund. Desuden er jeg heller ikke sikker på at det skal være en Shar-Pei, men dukker der hvalpe op efter så perfekte eksemplarer som de to øverste, så er det jo ikke til at vide om man kan beherske sig ;-)

 

Nej, så kan det da godt være at man kommer til at snige en ned i tasken... (læs: kuffert)...hihi

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Jeg synes at hunden er smuk!! Vi har selv en shar pei han på 1½ år. Han har heller ikke for mange rynker. Vi leder faktisk i øjeblikket efter en tæve til ham...altså en legekammerat...nogen der kender nogen??

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...