Hop til indhold

Hvalpetræffet


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

Mine tråde må gerne spammes :mrgreen:

Han er ankommet med maner.. Første nat lå han i min seng og løverne var forvist (vi kom sent hjem og orkede ikke introducering, så vi smuglede ham ind).. Anden nat lå han i min seng under dynen og var ved at tage livet af mig pga varmen.. løverne lå ovenpå mig og rundt omkring i sengen/huset. De er jo gæstfri :mrgreen: så de bød ham straks velkommen i huset og familien.

Jeg glæder mig også til at se Isabella give den gas.. Lige nu træner hun med at få ham til at gå.. Han fejler noget i benene. De bliver stive og uduelige når han skal gå væk fra mig.. Til gengæld virker de over al forventning når han går tilbage mod mig. Og han er god til at stå når han kan se mig (hæfter lige et billede med):mrgreen:.. Til gengæld når han ikke kan se mig hyler han som en ensom ulv.. De andre duer bare ikke..

Han har haft lidt problemer med biler og folk som skulle køre. Jeg tror han var bange for at han skulle videre med den næste bil. Men nu har jeg været ude og køre med ham mange gange i dag og nu slapper han af + jeg har fået en masse til at komme og køre igen. Så nu er han vist ligeglad..altså så længe han kan se mig :engel:

Nå jo og så elsker han vores jungle...

Han er sq bare vildt smuk og dejlig :engel:

 

 

Lige et råd til Isabella. Halen skal holdes lidt længere nede.

 

-og så vil vi gerne se flere opstillingsbilleder, så vi kan fjern guide :)

 

-jeg tror også hun skal tage linen af ham og forbenene længere tilbage ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 73
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Mine tråde må gerne spammes :mrgreen:

Han er ankommet med maner.. Første nat lå han i min seng og løverne var forvist

 

Han var også "fortrænet" til sofabrug :mrgreen:

 

Rart at høre I kom godt hjem :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige et råd til Isabella. Halen skal holdes lidt længere nede.

 

-og så vil vi gerne se flere opstillingsbilleder, så vi kan fjern guide :)

 

-jeg tror også hun skal tage linen af ham og forbenene længere tilbage ;)

Ja kom endelig med noget kritik.. Det er sq ikke så nemt endda.. og tiden er knap :mrgreen:

Snoren har hun taget af ham. Den hænger ud af hendes lomme på opstillingsbilledet. Jeg tror det var dig der havde sagt det til hende ved SOW, det med ingen snor :mrgreen:

Vi tager nogle nye billeder i morgen.. Eva har også sendt en stribe billeder af forskellige hunde.

Jeg synes bare deres rygge skråner meget mere nedad end vi kan få Eskils til. Måske man bare skal grave et lille hul :mrgreen:

Nå men ellers har hun kunne få ham med ud at gå i dag. Hvis Toffee går med!! Og han skal hverken høre eller se mig så går han helt i sort. Vi har en plan for udstillingen, hvor Isabella må tage ham med en tur ud/væk inden hun går hen til ringen med ham. Nødplanen er at jeg må gå i ringen med ham, hvilket jeg IKKE håber sker. Men det vil da i det mindste give os noget tid til næste udstilling. Vi tager til ringtræning i morgen og så gemmer jeg mig. Måske han så vil samarbejde.

Isabella prøvede at tage ham med i seng, men det går slet ikke. Så snart han ikke kan se mig tuder han. Så lige nu er han altså min tro følgesvend og så må vi tage den derfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt er jeg jo ikke vild med de skrånende rygge, som jeg ikke mener racen skal have. Men hvis man vil have det frem, vil jeg mene det bedst gøres ved at stille den bredt bagtil, og så "vride" haserne udad. Det giver en skarpere bagbensvinkling, og hvis han har lårmullerne til det, vil det kunne give ham en mere skrå ryglinje.

 

Men som sagt syntes jeg den faldende overlinje er for overtypet, og standarden foreskriver også at overlinjen skal være "fast og lige, blødt faldende fra lændens afslutning mod haleroden". Hundene kan sagtens "strammes op" uden det behøver at ende med den ryglinje, der desværre er gået lidt for meget mode i. Igen - bare efter min mening.

 

Her er en cocker, der for et par år tilbage vandt en del herhjemme, og som jeg ikke syntes er så overtypet. Ser frem til flere billeder og nyt fra ringtræning (og venter spændt på, hvad Chr... ellers kan fortælle eller rette mig i :blink:).

 

Jennybig4hillerwlille.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt er jeg jo ikke vild med de skrånende rygge, som jeg ikke mener racen skal have. Men hvis man vil have det frem, vil jeg mene det bedst gøres ved at stille den bredt bagtil, og så "vride" haserne udad. Det giver en skarpere bagbensvinkling, og hvis han har lårmullerne til det, vil det kunne give ham en mere skrå ryglinje.

 

Men som sagt syntes jeg den faldende overlinje er for overtypet, og standarden foreskriver også at overlinjen skal være "fast og lige, blødt faldende fra lændens afslutning mod haleroden". Hundene kan sagtens "strammes op" uden det behøver at ende med den ryglinje, der desværre er gået lidt for meget mode i. Igen - bare efter min mening.

 

Her er en cocker, der for et par år tilbage vandt en del herhjemme, og som jeg ikke syntes er så overtypet. Ser frem til flere billeder og nyt fra ringtræning (og venter spændt på, hvad Chr... ellers kan fortælle eller rette mig i :blink:).

 

Jennybig4hillerwlille.jpg

Vi vil ikke overtype.. Men det er sq godt nok svært helt at vide hvad der er det rigtige..

Den cocker du viser synes jeg er flot. Måden den bliver holdt på giver den en lidt længere hals..

SÅ kommer der lige et par spørgsmål: flap-skindet under hagen skal det holdes "fladt"/glattet ud? Bagbenene skal de stå forskudt? hovedet skal ses i profil, ikke drejet så man kan se ansigtet forfra?

Lige nu koncentrerer vi os om opstillingen.. Bagefter må vi tage os af udseendet, som fx pelsen.. Der har jeg også en bunke spørgsmål :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh, pels er også et kapitel for sig. Men en herlig ting, for uha som man kan klippe ikke eksisterende linjer frem!

 

Vi starter fra den ene ende:

Hovedet holdes med et par fingre i kløften mellem kæberne, og gerne med overskydende halshud gemt i hånden. Det må dog ikke trækkes så kraftigt, at det ødelægger hundens udtryk (leder forgæves efter et billede af en springer og en juniorhandler fra en DKK udstilling sidste år - billedet er taget direkte forfra, og der ses hvordan man kan hive lidt op i flæsket). Hvis der ikke er så meget at det direkte skal gemmes, så hives det bare med op, når man holder hovedet. Hovedet skal gerne holdes lidt fremme, da det ellers giver et knæk i halsen, der dels får halsen til at se kort ud, og til dels ødelægger vinklingen fremme. Så gerne lidt fremme, som på billedet jeg satte ind.

 

Hunden skal ses i profil, også hovedet. Så det holdes ligefrem fra kroppen. Personligt snyder jeg lidt ved at trække hovedet lidt mod mig selv, men det er fordi min tøs mangler lidt vinkling fortil, og det fremtræder bedre på den måde. Den lille ildrøde frækkert er dog rigtig godt konstrueret, så der er ingen grund til snyderi :blink:.

 

Bagbenene skal stå parallelt og ikke forskudt som eks. schæferen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi vil ikke overtype.. Men det er sq godt nok svært helt at vide hvad der er det rigtige..

Den cocker du viser synes jeg er flot. Måden den bliver holdt på giver den en lidt længere hals..

SÅ kommer der lige et par spørgsmål: flap-skindet under hagen skal det holdes "fladt"/glattet ud? Bagbenene skal de stå forskudt? hovedet skal ses i profil, ikke drejet så man kan se ansigtet forfra?

Lige nu koncentrerer vi os om opstillingen.. Bagefter må vi tage os af udseendet, som fx pelsen.. Der har jeg også en bunke spørgsmål :mrgreen:

 

 

jep, man skal strække halsen en del. -og huske at "knække" hovedet, så han ikke ligner en stjernekigger.

 

Jeg kan ikke mindes at Eskil havde specielt meget halshud, men har han det skal det naturligvis skjules ;)

 

Bagbenene kan du stille let forskudt, men igen, han skal, som mk skriver, stilles med spredte bagben for at få ham til at syne kortere. Hovedet ses i profil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh, pels er også et kapitel for sig. Men en herlig ting, for uha som man kan klippe ikke eksisterende linjer frem!

 

Vi starter fra den ene ende:

Hovedet holdes med et par fingre i kløften mellem kæberne, og gerne med overskydende halshud gemt i hånden. Det må dog ikke trækkes så kraftigt, at det ødelægger hundens udtryk (leder forgæves efter et billede af en springer og en juniorhandler fra en DKK udstilling sidste år - billedet er taget direkte forfra, og der ses hvordan man kan hive lidt op i flæsket). Hvis der ikke er så meget at det direkte skal gemmes, så hives det bare med op, når man holder hovedet. Hovedet skal gerne holdes lidt fremme, da det ellers giver et knæk i halsen, der dels får halsen til at se kort ud, og til dels ødelægger vinklingen fremme. Så gerne lidt fremme, som på billedet jeg satte ind.

 

Hunden skal ses i profil, også hovedet. Så det holdes ligefrem fra kroppen. Personligt snyder jeg lidt ved at trække hovedet lidt mod mig selv, men det er fordi min tøs mangler lidt vinkling fortil, og det fremtræder bedre på den måde. Den lille ildrøde frækkert er dog rigtig godt konstrueret, så der er ingen grund til snyderi :blink:.

 

Bagbenene skal stå parallelt og ikke forskudt som eks. schæferen.

 

øhm, ueinig i det sidste... De må grne stå let forskudt, for at korte ryglinien (har jeg lært af finlænderen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Denne gang vil vi vide: hvilket billede er fronten bedst på? ryglinien? bagsektionen(hedder det det?)? hovede? hals? Hvilken side er han pænest på? Jeg kan bedst lide den med det meste orange, men så står han sikkert modsat de andre hunde i ringen..

 

Og hvad så :confused: Så har han da allerede skilt sig ud :blink::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvad så :confused: Så har han da allerede skilt sig ud :blink::mrgreen:
Ja sådan har jeg det også :mrgreen: Men vi var til noget handlerkursus i sidste uge og der sagde læreren at det var kun spader der ville tiltrække sig opmærksomhed som stillede hunden den "forkerte" vej.. Opmærksomhed, jaaaa.. men spader :megaked: .. Han vækker sikkert opmærksomhed bare med sin farve. Egentlig burde jeg jo så handle ham.. på bare fødder og med gøje-hår.. Så kan de sq få noget at snakke om :mrgreen::mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja sådan har jeg det også :mrgreen: Men vi var til noget handlerkursus i sidste uge og der sagde læreren at det var kun spader der ville tiltrække sig opmærksomhed som stillede hunden den "forkerte" vej.. Opmærksomhed, jaaaa.. men spader :megaked: .. Han vækker sikkert opmærksomhed bare med sin farve. Egentlig burde jeg jo så handle ham.. på bare fødder og med gøje-hår.. Så kan de sq få noget at snakke om :mrgreen::mrgreen:

 

Glæder mig til at se jer :mrgreen: Spader eller ej :blink:

 

Klap Eskil fra Tanten :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal jeg gøre.. Hvad med et klap fra tante-manden (eller hedder det så onklen :mrgreen:) han så da også ud som om han syntes Eskil var lidt sød :engel:

 

Du skal garanteret også klappe fra Onkel-Tante-manden :mrgreen: Vi snakkede faktisk om at de der små trippende ben over gulvet, lød lidt bedre/hyggeligere end når en Rottweiler kommer moslende :mrgreen:

 

Kommer I til Hedensted i weekenden? Og hvilken dag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal garanteret også klappe fra Onkel-Tante-manden :mrgreen: Vi snakkede faktisk om at de der små trippende ben over gulvet, lød lidt bedre/hyggeligere end når en Rottweiler kommer moslende :mrgreen:

 

Kommer I til Hedensted i weekenden? Og hvilken dag?

:mrgreen::mrgreen: sådan har jeg det også med ham eskil.. Opdrætteren er begyndt at tale om den tæve jeg burde have :mrgreen: men jeg kan jo kun lide Eskil min tro følgesvend.

Om søndagen skal både løver og cocker i ringen..

Du skal da lige have et lille billede af eskil og Toffee

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen::mrgreen: sådan har jeg det også med ham eskil.. Opdrætteren er begyndt at tale om den tæve jeg burde have :mrgreen: men jeg kan jo kun lide Eskil min tro følgesvend.

Om søndagen skal både løver og cocker i ringen..

Du skal da lige have et lille billede af eskil og Toffee

 

Han er så sød og "opsvulmet" at se på i ansigtet :mrgreen: lidt som Onkel-Tante-manden vist nok sagde: Han ser ud som om han er blevet stukket af en hveps :mrgreen:

 

men han er dygtig til at ligge i sofaen og spise pizzaskorper :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er super svært at se, når man er den der stiller. Plejer at stille op foran et spejl og stille til jeg er tilfreds. For derefter at se ned på hunden, for at huske hvordan den skal se ud oppefra, når den ser godt ud fra dommerens side.

 

Selv stiller jeg den ældste modsat alle andre hunde, for hun er både bedre vinklet på den "forkerte" side og hendes aftegninger understreger hendes linjer på den side. Så jeg er altså en spade. Nogle gange bliver jeg i line-up nødt til at stille hende med hovedet i højre hånd som alle andre, men stiller hende altid modsat foran dommerbordet. Det er rimelig let at få det til at gå hurtigt, så det ikke er så tydeligt at det gøres spejlvendt.

 

Tager et kig på billederne og vender tilbage med mine tanker om det forskellige (udfra et springer synspunkt - som måske er lidt anderledes i detaljerne. Men så bliver jeg rettet af Chr....). Det kan dog være lidt svært virkelig at se forskellene, da de ikke alle er taget fra helt samme vinkel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så tog vi lidt nye billeder.. Og denne gang prøvede vi alle 3 at stille ham op.. Faktisk kan man ikke se en skid når sidder på den "opstillendes plads.

 

 

Jeg kan klart bedst lide billede 4 (række 2 billede 1), på alle de andre billeder ser han for lang ud.

 

På billede 4 holdes halen dog for højt. Det er en engelsk cocker i viser, ikke en amerikansk ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja sådan har jeg det også :mrgreen: Men vi var til noget handlerkursus i sidste uge og der sagde læreren at det var kun spader der ville tiltrække sig opmærksomhed som stillede hunden den "forkerte" vej.. Opmærksomhed, jaaaa.. men spader :megaked: .. Han vækker sikkert opmærksomhed bare med sin farve. Egentlig burde jeg jo så handle ham.. på bare fødder og med gøje-hår.. Så kan de sq få noget at snakke om :mrgreen::mrgreen:

 

Så vil jeg tillade mig at kalde underviser en spade tilbage og sige at han tydligvis aldrig har vist en hund med aftegninger :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...