Hop til indhold

Hvalpetræffet


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

MK- Det lyder godt.. Her kommer lige et par billeder fra ringtræningen.

 

Jeg tror hun skal stille ham op med den flot farvede side mod dommeren foran dommerbordet så :engel:

 

Nå ja og et hvor han står majet pænt selv. Kan man ikke lære dem at knække halen også :mrgreen: Jeg er jo mest til free-bate (free-stand)

 

 

nej, nej og nej....

 

(yes, jeg er den hårde dommer :mrgreen:)

 

Prøv at stille de bagben lidt bredere og lidt forskudt. I får ham til at se alt for lang ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 73
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kan klart bedst lide billede 4 (række 2 billede 1), på alle de andre billeder ser han for lang ud.

 

På billede 4 holdes halen dog for højt. Det er en engelsk cocker i viser, ikke en amerikansk ;-)

 

Jeg er faktisk med på det billede. Selvom jeg syntes hovedet bør holdes mere som på billedet efter (billede 5 - 2. række nr. 2). Det giver ham bedre front og hals. Halen holdes bedst på billede 1. Det ser ud til, at hvis den holdes for lavt, ser han for rund ud over lænden. Egentligt kan jeg også bedst lide fronten på billede 5, men kan ikke se om det er på grund af den måde hovedet holdes på, eller om det er fordi han har albuerne bedre oppe under sig. Fik så lige set på billedet igen, og kan se at det er på grund af hovedet - forbenene skal indunder som på billede 4.

 

I forhold til bagbenene skal haserne stå lodret. Hvis man ikke syntes, at man kan få nok vinkel på, skal de absolut ikke rykkes længere bagud, men stå med større mellemrum. Spaniels stilles redt bredt bagtil. Bredere end skuldrene. Og så syntes jeg ikke han ser lang ud på billede 4, selvom bagbenene ikke står forskudt.

 

Uha, det er en videnskab det her. Jeg er også i Hedensted søndag, hvor der også er 15 springere at nå at lure på inden det går løs. Så der er tid til sidsteøjebliksrettelser, hvis det skulle være. Hvis altså det ikke bliver for forvirrende med mine og Chr....s skriverier her. Tror ikke altid vi er heeeelt enige om hvordan tingene skal se ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan klart bedst lide billede 4 (række 2 billede 1), på alle de andre billeder ser han for lang ud.

 

På billede 4 holdes halen dog for højt. Det er en engelsk cocker i viser, ikke en amerikansk ;-)

Altså den der hale.. Kunne man evt klippe den af? :mrgreen: Hvis vi husker halen.. Så ryger hovedet ned og husker vi hovedet ryger halen op.. Den lever simpelhen sit eget liv den der hale :engel:
Link til indlæg
Del på andre sites

nej, nej og nej....

 

(yes, jeg er den hårde dommer :mrgreen:)

 

Prøv at stille de bagben lidt bredere og lidt forskudt. I får ham til at se alt for lang ud.

Det nytter heller ikke at være for blid.. Vi skal have det ind med skeer, siger jeg dig :engel:

Nu har vi så prøvet (natascha og mig, Isabella er i skole).. Her kommer lidt billeder.. Men de der forskudte ben, hvilket skal være forskudt? overse snoren. Vi er jo så dårmme tasja og mig, vi opdagede først snoren da vi kom ind :engel:

Af en eller anden besynderlig årsag vil Eskil gerne gå med Tasja.. Endda med logrende hale og hovedet løftet.

Nå.. det var de billeder

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er faktisk med på det billede. Selvom jeg syntes hovedet bør holdes mere som på billedet efter (billede 5 - 2. række nr. 2). Det giver ham bedre front og hals. Halen holdes bedst på billede 1. Det ser ud til, at hvis den holdes for lavt, ser han for rund ud over lænden. Egentligt kan jeg også bedst lide fronten på billede 5, men kan ikke se om det er på grund af den måde hovedet holdes på, eller om det er fordi han har albuerne bedre oppe under sig. Fik så lige set på billedet igen, og kan se at det er på grund af hovedet - forbenene skal indunder som på billede 4.

 

I forhold til bagbenene skal haserne stå lodret. Hvis man ikke syntes, at man kan få nok vinkel på, skal de absolut ikke rykkes længere bagud, men stå med større mellemrum. Spaniels stilles redt bredt bagtil. Bredere end skuldrene. Og så syntes jeg ikke han ser lang ud på billede 4, selvom bagbenene ikke står forskudt.

 

Uha, det er en videnskab det her. Jeg er også i Hedensted søndag, hvor der også er 15 springere at nå at lure på inden det går løs. Så der er tid til sidsteøjebliksrettelser, hvis det skulle være. Hvis altså det ikke bliver for forvirrende med mine og Chr....s skriverier her. Tror ikke altid vi er heeeelt enige om hvordan tingene skal se ud.

Ja du bliver nødt til at tilrette i Hedensted.. Vi har prøvet spejlet, og jeg skal ikke kunne sige med Isabella, men jeg synes han ligner en cockerspaniel lige meget hvordan jeg stiller ham :mrgreen: På den anden side kan jeg godt se han ser lang ud nogen gange. Andre har kunne lære det, så må vi vel også kunne.. Jeg har kigget på så mange hjemmesider og billeder fra opdrætter om hvordan man ikke skal gøre. Og billeder af godt opstillede hunde. Så i nat havde jeg mareridt om CS og opstillinger. Gudskelov var der en der lige bagte en ordentlig kage, så vågnede jeg heldigvis og slap for flere opstillede hunde :shock:
Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan nu ellers sommetider være nødvendigt med de store hunde :mrgreen: Jeg har set hunde trække af sted med deres ejer i snoren. Hvis de havde holdt fast i hovede og røv kunne de have kastet sig op på hunden og redet i stedet for at få slidt hælene ned cowboy-lasso-emoticon.gif

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes han ligner en cockerspaniel lige meget hvordan jeg stiller ham :mrgreen:

*fniiiis*

 

Stakkel, nogle mareridt du er udsat for i øjeblikket.

 

Hvis bagbenene skal stå forskudt, skal det ben der er ind mod handleren stå længere fremme, sådan at det er det, der optisk gør hunden kortere i ryggen. Finder fluks et billede:

 

mimimarch.JPG

 

Nu praktiserer jeg det ikke selv det der, da min den gamle ikke skal se kortere ud (så kommer hun til at se ud som om hun er endnu højere på benene end tilfældet er), men måske noget jeg skulle overveje at bruge på den lille, der er lidt lang i ryggen. Men fordelen i den opstilling kan også være, gætter jeg på, at man kan tydeliggøre vinkling mod dommeren endnu mere, fordi der ligger mere vægt på det bagben, der står langt fremme.

Link til indlæg
Del på andre sites

*fniiiis*

 

Stakkel, nogle mareridt du er udsat for i øjeblikket.

 

Hvis bagbenene skal stå forskudt, skal det ben der er ind mod handleren stå længere fremme, sådan at det er det, der optisk gør hunden kortere i ryggen. Finder fluks et billede:

 

mimimarch.JPG

 

Nu praktiserer jeg det ikke selv det der, da min den gamle ikke skal se kortere ud (så kommer hun til at se ud som om hun er endnu højere på benene end tilfældet er), men måske noget jeg skulle overveje at bruge på den lille, der er lidt lang i ryggen. Men fordelen i den opstilling kan også være, gætter jeg på, at man kan tydeliggøre vinkling mod dommeren endnu mere, fordi der ligger mere vægt på det bagben, der står langt fremme.

:shock: Der kan du se hvor dum jeg er.. Jeg synes han ser meget kortere ud når det ben væk fra handleren står forrest.. men jeg synes så også han ser kortere ud på den lyse side :mrgreen: Det med benene skal jeg huske til jeg har en lang løve.. kunne jo prøve med Camilla :hmm:

Nå.. vi prøver at gå ud og tag nogle nye billeder med det andet ben forrest :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt billeder.. Det bagben står længere fremme men det kan man ikke se for pelsen :megaked:

 

Kritik, tak :engel:

 

Og så er det ikke hård træning det hele (sidste billede :mrgreen:)

 

 

Enten er vinklerne ikke klippet til, eller også har i bagbenet alt for langt tilbage.

 

Og alt med måde, som de er opstillet der, ligner han jo nærmest en schæfer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Enten er vinklerne ikke klippet til, eller også har i bagbenet alt for langt tilbage.

 

Og alt med måde, som de er opstillet der, ligner han jo nærmest en schæfer :mrgreen:

Det bliver da værre og værre :megaked: Hvor langt skal det korte ben stå foran det lange? Og vinkler der ikke er klippet til :shock: Nu får jeg snart stress... Kig på forbenene står de som de skal? Og hvad med hoved og hals? Vi må starte fra en ende så.. Og så skjule bagparten i ringen hvis den ikke når at komme med :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld - det var mig der startede med at snakke OT... :megaked:

 

Flytter den hertil:http://www.hunde-forum.dk/spaniel-gruppe-8/6899-opstilling-af-cockerspaniel-udstilling.html#post174386

Det gør jo ikke noget.. For nu tror Eskil at han er en løve og han har fået hvalpe :mrgreen: SÅ nu kan jeg ligeså godt løveklippe ham og stille ham i løveringen.. :hmm:Det lyder sq da ellers som en idé :engel:
Link til indlæg
Del på andre sites

Nej - men den er dæleme sjov at følge med i :mrgreen::vinken:

 

For en ukyndig ser det godt nok også svært ud - men en dejlig hund er det :-D

Pøj pøj med det :lol:

Ja godt du ikke bor så langt væk.. SÅ kan du sq lære at stille oskar op uden brug af billeder.. Jeg håber virkelig Mk101 og Chrxxxxx... river sig lige så meget i håret som jeg gør.. Jeg er snart helt skaldet :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja godt du ikke bor så langt væk.. SÅ kan du sq lære at stille oskar op uden brug af billeder..

 

Umuligt - Oskar kan overhovedet ikke stå stille - kun når han spiser eller sover, og det går nok ikke på udstilling :mrgreen:

 

Men som du skriver, så kan du jo tage den nemme løsning med et løveklip :mrgreen:

 

Kan godt se, at det er svært - jeg kan sq ikke se forskel på de forskellige opstillinger

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...