Hop til indhold

Ny Hund/Hvilken Hund


Gæst PrincessLaila
 Share

Recommended Posts

Gæst PrincessLaila

Hej..

 

Jeg har et lille spørgsmål..

Jeg vil rigtig gerne have en hund og har gået og overvejet det i lang tid.

Det skal være en familie hund da jeg har en lille dreng på 1 år..

Men jeg aner ikke hvilken hund det skal være. De eneste krav jeg stille er at den ikke må være for lille og helst ikke langhåret..

Det gør ikk noget den er livlig og har energi da jeg elsker at komme ud men den skal også kunne være stille og rolig..

 

Nogen der har nogen gode råd og foreslag?!

 

Mvh Laila:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej..

 

Jeg har et lille spørgsmål..

Jeg vil rigtig gerne have en hund og har gået og overvejet det i lang tid.

Det skal være en familie hund da jeg har en lille dreng på 1 år..

Men jeg aner ikke hvilken hund det skal være. De eneste krav jeg stille er at den ikke må være for lille og helst ikke langhåret..

Det gør ikk noget den er livlig og har energi da jeg elsker at komme ud men den skal også kunne være stille og rolig..

 

Nogen der har nogen gode råd og foreslag?!

 

Mvh Laila:blink:

 

Måske skulle du have en mindre hund end en labrador? Den er jo ret stor til sådan en lille en:-). Men ellers er sådan en labrador, verdens bedste familie hund. Og du kunne sikkert også opdrage den til at være passende rolig til en lille dreng:blink:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej..

 

Jeg har et lille spørgsmål..

Jeg vil rigtig gerne have en hund og har gået og overvejet det i lang tid.

Det skal være en familie hund da jeg har en lille dreng på 1 år..

Men jeg aner ikke hvilken hund det skal være. De eneste krav jeg stille er at den ikke må være for lille og helst ikke langhåret..

Det gør ikk noget den er livlig og har energi da jeg elsker at komme ud men den skal også kunne være stille og rolig..

 

Nogen der har nogen gode råd og foreslag?!

 

Mvh Laila:blink:

En Löwchen i bamseklip? Løverne elsker børn.. og er livlige med masser energi. De er altid klar på en tur ud at gå.

 

Jeg vedhæfter en bamseklippet particolour løve (de fås i alle farver) og en børnevenlig løve :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie

En Bichon Frisé.......:blink::blink:

Den er godt nok lidt langhåret, men er allergivenlig!!!! Dens lange hår har ikke de skæl der sædvanligvis er årsag til allergi. Den fælder ikke! men skal børstes og vaskes jevnligt.

Den har et fantastisk temperament og er altid glad og venlig. Den skal ikke nødvendigvis luftes helt vildt meget, skal ikke løbe 100 km om dagen men skal stimuleret cerebralt i stedet.

Her er et billede af en voksen hund, hvalpebillder finder du på min profil..:blink::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie

Hi hi, du får mange forskellige svar herinde..... alle syntes netop at den hund de har valgt er fantastisk, heldigvis :blink::blink:

 

Har du selv gjort dig nogle overvejelser omkring race?

 

Hvor meget tid vil du bruge på luftning og træning, bor du i byen eller på landet, har du tidligere haft hund eller er det en "begynderhund" I leder efter, har du have eller lejlighed, gider du pelspleje, hvor meget plads har du, er du interesseret i udstilling? jagt? osv

 

1000 ? GRINER:blink::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Hvis det ikke var for ønsket om en korthåret race, så havde jeg foreslået samojeden... Den er FANTASTISK med børn, den er aktiv udenfor, den er lidt af en enspænder, den er stille indendøre, men den kræver desværre en ½-1 time med børsten, karten og kammen en gang om ugen...

 

Jeg kan ikke umiddelbart komme i tanke om en race, men prøv denne test inde fra Pedigree: http://pedigree.dk/WhatDog/ForduKoberHund.htm

 

Jeg ved at der findes nogle tests der er bedre, men kan ikke liiiiige finde dem.. måske der er andre herinde der kender et link til én eller flere.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, samojeden ville være helt perfekt som familiehund. Dog, som freya3010 kræver den noget af en pelspasning.

 

Ellers ville jeg nu nok forslå en korthået golden retriever eller labrador... de er kendt for at være meget børnevenlige. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107

Som tidligere forslået så lyder det helt klart som om at en labrador ville være noget for jer... :-)

 

Den er meget børnevenlig, korthåret, af en god størrelse og så synes jeg jo bare at det er den bedste race i verden! (skal selv have én om 4 uger :-D)

 

Men man skal være forberedt på at den kræver meget motion - ca to timer om dagen - også selv om man bor i hus med have. Hvis I bor i lejlighed ville jeg nok vælge en anden mindre race...

 

mvh Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst michael
Hej..

 

Jeg har et lille spørgsmål..

Jeg vil rigtig gerne have en hund og har gået og overvejet det i lang tid.

Det skal være en familie hund da jeg har en lille dreng på 1 år..

Men jeg aner ikke hvilken hund det skal være. De eneste krav jeg stille er at den ikke må være for lille og helst ikke langhåret..

Det gør ikk noget den er livlig og har energi da jeg elsker at komme ud men den skal også kunne være stille og rolig..

 

Nogen der har nogen gode råd og foreslag?!

 

Mvh Laila:blink:

 

Labrador uden trivl. hunden passer ind i alle de profiller du ligger ind:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår slet ikke, at der bliver foreslået en masse racer. TS har jo ikke skrevet meget om, hvad DE kan tilbyde en hund :neutral:

 

Det der med "familiehund" ja det synes jeg ofte jeg læser. Men der er ingen racer, der bare er super familiehunde uden noget arbejde. De fleste racer kan være super i en familie, når de får opfyldt deres behov for aktivering, selskab, gå-ture osv.

 

Så lad os høre, hvad du TS kan tilbyde og så er det altså nemmere at finde det passende match :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie
Forstår slet ikke, at der bliver foreslået en masse racer. TS har jo ikke skrevet meget om, hvad DE kan tilbyde en hund :neutral:

 

Det der med "familiehund" ja det synes jeg ofte jeg læser. Men der er ingen racer, der bare er super familiehunde uden noget arbejde. De fleste racer kan være super i en familie, når de får opfyldt deres behov for aktivering, selskab, gå-ture osv.

 

Så lad os høre, hvad du TS kan tilbyde og så er det altså nemmere at finde det passende match :-D

 

Det var en fantastisk pointe Gucci........:blink::blink:. Hunde bliver nemlig ofte ligesom deres familier "vil ha de skal blive". Forstået på den måde at diverse hunderacer jo selvfølgelig har en medfødt racespecifik "personlighed", men at den familie den bor hos i meget høj grad former dens måde at reagere og være på, he he det lød meget videnskabligt og indviklet for en meget simpel konklusion: DU BLIR HVAD DU SPISER......:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var en fantastisk pointe Gucci........:blink::blink:. Hunde bliver nemlig ofte ligesom deres familier "vil ha de skal blive". Forstået på den måde at diverse hunderacer jo selvfølgelig har en medfødt racespecifik "personlighed", men at den familie den bor hos i meget høj grad former dens måde at reagere og være på, he he det lød meget videnskabligt og indviklet for en meget simpel konklusion: DU BLIR HVAD DU SPISER......:blink:

 

Tror du hunden spiser sin familie? :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie
Tror du hunden spiser sin familie? :shock:

 

Griner :blink::klap2::klap2:

 

Sådan kunne man godt komme til at læse det, men det var ikke det jeg mente, he he.

Mente bare at indflydelsen fra familien har stor (kæmpe) indflydelse på hvordan hundens sind bliver, og dermed dens opførsel.

Man kan ikke ALENE gå efter recebeskrivelsen når man vælger hund, familien hunden skal bo i er mindst ligeså vigtig......:mrgreen::mrgreen:

 

Blev det til at forstå, eller skal jeg på sprogskole (griner) :slem::slem:?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mente nu mere, at familiehund er et skodbegreb i mine øjne. At bare fordi man kalder sin labrador en familiehund, så betyder det ikke, at man ikke skal give hunden et indholdsrigt liv :roll: Alle hunde kræver og fortjener et værdigt liv. En del hunderacer vil ikke "brokke" sig, men langsomt sygne hen og bare afvente, at der sker noget. En del af de hunde, vil aldrig få et godt liv eller blive deciderede glade, selvom det kan virke sådan.

 

Nu er fx labben jo ret populær her i DK og jeg mener, det er en totalt misforstået hund. Mange lader bare hunden løbe rundt i haven efter en bold og så får den lige 10 minutters luftetur om dagen og ellers intet aktivering eller andet. Folk glemmer at deres "familiehund" altså er en jagtthund, der har behov for at bruge næse, krop, sind :cry:

 

Så nej - der findes ingen perfekte familiehunde :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PrincessLaila

Hej igen alle sammen.

Tak for jeres mange fine forslag..

Vi bor i en lejlighed med direkte udgang til skoven..

Har overvejret en Lab eller en noget lignene. Vores lejlighed er på 150 km2 så der er plads til en større hund..

Jeg er et stort friluft menneske derfor vil jeg gerne have en hund jeg kan løbe med. Den må gerne være robust og havde også tænkt lidt på en Am bulldog men er ikke lige sikker på det er den mest familievenlige hund..

 

Mvh Laila

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen alle sammen.

Tak for jeres mange fine forslag..

Vi bor i en lejlighed med direkte udgang til skoven..

Har overvejret en Lab eller en noget lignene. Vores lejlighed er på 150 km2 så der er plads til en større hund..

Jeg er et stort friluft menneske derfor vil jeg gerne have en hund jeg kan løbe med. Den må gerne være robust og havde også tænkt lidt på en Am bulldog men er ikke lige sikker på det er den mest familievenlige hund..

 

Mvh Laila

 

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor - Men i denne weekend er der udstilling i Hedensted (Jylland, nær Horsens).

 

Der har du i 2 dage mulighed for at se og røre en masse hunde, samt få en snak med opdrætterne om hvad netop den enkelt race kræver af dig.

 

Måske du møder en hund du ikke vidste fandtes (det gør jeg stadig :oops:;-)) og måske en der netop passer på dig.

 

En hund der er glad for at løbe er jo en Dalmatiner - det er den avlet til (eller var). Desværre har der en overgang være set en del tilfælde hvor de psykisk blev usunde omkring 2-3 år. Men finder man en god opdrætter der har styr på det slipper man nok for den.

Dog er det en stor hund, og selv om den er korthåret og ikke kræver en masse pelspleje så er der perioder med mange hvide hår i huset - og de kan ses ;-).

 

Held og lykke med det :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PrincessLaila

Jeg har haft hund hele mit liv..

En lab som desværre måtte aflives da han blev 10 år og en New Foundlaender/Rotveiler blanding da jeg var helt lille..

Synes Dalmatinere er rigtig flotte men har haft en uheldig episode da jeg var mindre med en der bed mig i hoved da jeg ville sætte mig ned så jeg har det ikke så godt med dem.

Vi bor på Nordsjælland det var ellers ærgeligt ville rigtig gerne have set nogen forskellige racer... Bliver det holdt på sjælland på et tidspunkt..

Undskyld mine fine stavefejl er sikker på jeg ikke kan stave til de hunderacer.. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft hund hele mit liv..

En lab som desværre måtte aflives da han blev 10 år og en New Foundlaender/Rotveiler blanding da jeg var helt lille..

Synes Dalmatinere er rigtig flotte men har haft en uheldig episode da jeg var mindre med en der bed mig i hoved da jeg ville sætte mig ned så jeg har det ikke så godt med dem.

Vi bor på Nordsjælland det var ellers ærgeligt ville rigtig gerne have set nogen forskellige racer... Bliver det holdt på sjælland på et tidspunkt..

Undskyld mine fine stavefejl er sikker på jeg ikke kan stave til de hunderacer.. :blink:

 

Bare rolig - jeg kan heller ikke stave til 90% af de racer der findes :blink:

Personligt er jeg såmænd heller ikke vild med Dalmatineren (også uheldige oplevelser) men det var den jeg lige kunne komme i tanke om hvis I skulle jogge rundt hele dagen :mrgreen:

 

Hvis du går ind på DKK's hjemmeside kan du holde øje med hvornår der er udstillinger på Sjælland: http://www.dansk-kennel-klub.dk/1

Øverst ude til højre er der et punkt der hedder udstilling - der er kalenderen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PrincessLaila

Den kommer til Hillerød til August så der skal vi derind...

Jeg har siddet og læst om de forskellige hunde hele ugen og tror jeg har fundet ud hvad for en hund vi ska have...

:-D Nu skal vi bare finde den rigtige kennel og den helt rigtige hund...

 

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den kommer til Hillerød til August så der skal vi derind...

Jeg har siddet og læst om de forskellige hunde hele ugen og tror jeg har fundet ud hvad for en hund vi ska have...

:-D Nu skal vi bare finde den rigtige kennel og den helt rigtige hund...

 

:blink:

 

Og det er???

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst chilly

Nu ved jeg ikke om du har fået din lille nye vaps :-) Men måske kunne det være en god idé at vente og se hvad politikkerne beslutter sig for. Med hensyn til muskelhunde, det ville være ærgerligt at få en lille hund, som man efter et år ville være tvunget til at skille sig af med pga. et forbud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...