Hop til indhold

Opstilling af cockerspaniel - udstilling


Gæst mk101
 Share

Recommended Posts

Det gik jo rigtig fint.. Jeg smider nogle billeder ind senere..

Mk101 glemte at sige at Oliver blev bedste barn og hund handler med Eskil.. Jeg spår den dreng en stor fremtid inden for hundeverdenen.. Synes ligesom jeg kan genkende visse bevægelser fra nogle af de rigtig gode mandlige handlere (dem med små hunde host host). Jeg var færdig af grin... Det knæk på armen og den let fjedrende småløb.. jo jo jeg har vist sagt nok nu :mrgreen:

 

Og nu har jeg meldt mig til trimmekursus.. Jo jo det skal nok blive sjovt :mrgreen:

Mig der skriver: jeg vil gerne meldes til trimmekursus

Sød dame svarer: Fin hjemmeside du har. Men vi kan ikke trimme Löwchen. Har du en spaniel også?

Mig: Jo jeg har en spaniel. Jeg vil gerne lære udstillingstrim tak. Forresten vil jeg da gerne lære dig at trimme løver hvis det er?

Sød dame svarer: Ok.. Jamen kom bare. Men udstillingstrim lærer man ikke på en dag.

Mig: Nej det ved jeg. Men jeg måtte jo hellere gøre opmærksom på at jeg ville lære udstillingstrim. Min hund skulle nødig ende alt for skaldet den første dag. Jeg skal vel bare lære teknikken og så øve mig et par år eller 5?

Sød dame: jamen så kom. Du kan nok lære et eller andet alligevel

 

Og så tænkte jeg at umiddelbart har hun nok ret i at jeg kan lære noget :mrgreen:

Godt man har et par Löwchen på lager som kan blive prøveklude..:engel:

 

 

Pia?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja, jeg glemte da helt triumfen i barn og hund. Det så rigtig godt ud, og jeg syntes det er sejt, at der også er drenge, der gider at være med. De får det bare svært når de bliver lidt ældre, for i modsætning til piger, der vokser meget harmonisk, skyder drengene i vejret i mærkelige tempi og retninger...

 

Spaniel Klubben har da også selv været arnested for en dygtig mandlig juniorhandler i form af Michael Kristensen, der stadig giver den handlergas med både engelske og amerikanske cockere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg glemte da helt triumfen i barn og hund. Det så rigtig godt ud, og jeg syntes det er sejt, at der også er drenge, der gider at være med. De får det bare svært når de bliver lidt ældre, for i modsætning til piger, der vokser meget harmonisk, skyder drengene i vejret i mærkelige tempi og retninger...

 

Spaniel Klubben har da også selv været arnested for en dygtig mandlig juniorhandler i form af Michael Kristensen, der stadig giver den handlergas med både engelske og amerikanske cockere.

 

 

-og klubben har vel også stort set været repræsenteret i toppen de sidste mange år når prisen til årets juniorhandler skulle uddeles :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg glemte da helt triumfen i barn og hund. Det så rigtig godt ud, og jeg syntes det er sejt, at der også er drenge, der gider at være med. De får det bare svært når de bliver lidt ældre, for i modsætning til piger, der vokser meget harmonisk, skyder drengene i vejret i mærkelige tempi og retninger...

 

Spaniel Klubben har da også selv været arnested for en dygtig mandlig juniorhandler i form af Michael Kristensen, der stadig giver den handlergas med både engelske og amerikanske cockere.

 

 

Men du er lidt forkert på den mk.... Det var Spaniel Klubben ikke. -Det var amerikanerklubben som eksisterede indtil starten af årtusindeskiftet ;-)

 

 

I know I know, jeg er flueknepper, men jeg er i udstillingsunderskud

Link til indlæg
Del på andre sites

Men du er lidt forkert på den mk.... Det var Spaniel Klubben ikke. -Det var amerikanerklubben som eksisterede indtil starten af årtusindeskiftet ;-)

 

 

I know I know, jeg er flueknepper, men jeg er i udstillingsunderskud

 

Noget skal man jo fange andre i, så man kan få styrket fundamentet under sin piedestal:blink:.

 

Men ja, han udstillede amerikanere, og de kom først under Spaniel Klubben sent. I 2002 eller 2003 tror jeg det var? Og så udstillede han da ogs fox terrier en overgang. Anywho - nu er han gruppe 8 spanielmand, og så må man godt hive ham frem som et godt eksempel.

 

Ja, der er stor tradition for juniorhandling i Spaniel Klubben, hvor de virkelig er dygtige og søde. Kan eksempelvis rigtig godt lide, at de, når de begynder at få succes i Årets Juniorhandler i DKK, ikke længere stiller i specialklubben, selvom de stadig har alderen til det. Så der er en god løbende udskiftning i "talentfabrikken", og der er hele tiden nogle nye, der får lov at skinne. Ligesom jeg også har en fornemmelse af, at de er meget villige til at lære fra sig.

 

Vi må holde øje med ham på FDA og i Allerup Gl. Have, hvor jeg regner med, at han igen skal brillere med Eskil drengen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Noget skal man jo fange andre i, så man kan få styrket fundamentet under sin piedestal:blink:.

 

Men ja, han udstillede amerikanere, og de kom først under Spaniel Klubben sent. I 2002 eller 2003 tror jeg det var? Og så udstillede han da ogs fox terrier en overgang. Anywho - nu er han gruppe 8 spanielmand, og så må man godt hive ham frem som et godt eksempel.

 

Ja, der er stor tradition for juniorhandling i Spaniel Klubben, hvor de virkelig er dygtige og søde. Kan eksempelvis rigtig godt lide, at de, når de begynder at få succes i Årets Juniorhandler i DKK, ikke længere stiller i specialklubben, selvom de stadig har alderen til det. Så der er en god løbende udskiftning i "talentfabrikken", og der er hele tiden nogle nye, der får lov at skinne. Ligesom jeg også har en fornemmelse af, at de er meget villige til at lære fra sig.

 

Vi må holde øje med ham på FDA og i Allerup Gl. Have, hvor jeg regner med, at han igen skal brillere med Eskil drengen?

Det ved jeg ikke.. Man kunne ikke melde til i barn og hund på hundeweb når man meldte hunden til. Men kan melde til på dagen så gør han det.. Ellers er Natascha meldt til i juniorhandling. Det er jeg spændt på. Hun har aldrig handlet før. Hun passer jo altid hunde når vi andre er af sted. Jeg håber hun bliver smittet med udstillingsvirus :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Man melder bare til på dagen. Både juniorhandling og barn og hund. Nogle gange kan man være uheldig at kunne melde til via hundeweb, men så tager de DKK priser for det, selvom specialklubben er billigere (tror kun man giver 50 i Spaniel Klubben).

Link til indlæg
Del på andre sites

Man melder bare til på dagen. Både juniorhandling og barn og hund. Nogle gange kan man være uheldig at kunne melde til via hundeweb, men så tager de DKK priser for det, selvom specialklubben er billigere (tror kun man giver 50 i Spaniel Klubben).
Hold kæft hvor dårligt!! Jeg har givet over 100 (125 tror jeg) kr pr gang.. Jeg er sq snart træt af DKK og deres stjælen penge fra folk...

Jeg kan godt love dig for at hvis man kan tilmelde på dagen så brokker jeg mig over at jeg har betalt overpris. De skylder mig i forvejen penge.. Men sjovt nok går det noget (meget) langsommere når pengene skal ud af DKKs kasse end når de skal ind. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold kæft hvor dårligt!! Jeg har givet over 100 (125 tror jeg) kr pr gang.. Jeg er sq snart træt af DKK og deres stjælen penge fra folk...

Jeg kan godt love dig for at hvis man kan tilmelde på dagen så brokker jeg mig over at jeg har betalt overpris. De skylder mig i forvejen penge.. Men sjovt nok går det noget (meget) langsommere når pengene skal ud af DKKs kasse end når de skal ind. :evil:

 

 

Jeg troede faktisk kun man kunne tilmelde på dagen i SPK, men så blev jeg da så meget klogere:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja gør det.. Jeg var lige ved at skrive til hende at det var mig med hunden der splintresked nærmest i hele ringen :mrgreen:.. men jeg må jo hellere prøve at være lidt pæn.. De skal nok nå at lægge mærke til os mange gange endnu. Men forhåbentlig ikke på samme måde som søndag :engel:

 

 

Det skulle du bare have gjort, det kan hun godt klare :mrgreen: -den slags skal man kunne tåle for at tilhøre min venindekreds :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Husker vi havde problemstillingen i Stestrup, hvor der var en springerejer, der havde tilmeldt hund og datteren til juniorhandling. Da det kunne lade sig gøre at tilmelde juniorhandling via hundeweb, havde hun gjort det. Og selvfølgelig til DKK pris, da det er deres prissystem hundeweb er sat op efter.

 

Hun fik naturligvis differencen udbetalt på dagen, da hun kom og nævnte det. Det er vist ikke meningen man skal kunne tilmelde sig via web, men kun kan på dagen. Syntes at huske, at flere specialklubber har haft problemet, og man vist har bedt om at DKK sørger for, at juniorhandling ikke er en mulighed at melde til ved tilmelding til specialklubudstillinger.

Link til indlæg
Del på andre sites

øhm, jeg er nok nødt til at sige det, men jeg talte med dommeren fra skuet i går (som også var til stede søndag)

 

Hun mente det nok skulle være Isabella der viste Eskil fremover ;-):ae:

Hehe det ved vi da godt.. Jeg er ikke til udstillinger.. Jeg er rigtig god til at træne dem op (hvilket Isabella ikke gider), men udstillingerne kan jeg ikke fordrage.

Jeg synes også det var åndsvagt at løverne og cockerspanielerne skulle i ringen samtidig bare fordi den ene dommer var hurtigere end den anden :engel: Så valget var at enten gik jeg med en cocker eller 4 løver.. Så var valget sq meget nemt :mrgreen: Næste gang den situation kan hænde at opstå så går Oliver i ringen med Eskil :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe det ved vi da godt.. Jeg er ikke til udstillinger.. Jeg er rigtig god til at træne dem op (hvilket Isabella ikke gider), men udstillingerne kan jeg ikke fordrage.

Jeg synes også det var åndsvagt at løverne og cockerspanielerne skulle i ringen samtidig bare fordi den ene dommer var hurtigere end den anden :engel: Så valget var at enten gik jeg med en cocker eller 4 løver.. Så var valget sq meget nemt :mrgreen: Næste gang den situation kan hænde at opstå så går Oliver i ringen med Eskil :blink:

 

 

Men ellers havde hun meget rosende ord at sige om Eskil. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Høhøhø!

 

Men daaarjligt billede! Han kan lige anes derinde under alle de små. Er så glad for han hygger sådan hos jer. Han er jo en sød dreng (tænk sig, at de kan krybe sig så langt ind under huden på én på kun en Stockholm-Helsingborg køretur!)

 

Har nu også fået meldt til i både Stepping og Allerup, så der er hårde dommerkritiske blik klar ved sidelinjen :blink:

 

P.S. Chr... - jeg har luret at det godt kan betale sig, at komme lidt over i løve-lejren. Der er godt udrustede madkurve med! Har endnu ikke været i dem, men arbejder på langsomt at indynde mig, sådan at der er gevinst inden længe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Høhøhø!

 

Men daaarjligt billede! Han kan lige anes derinde under alle de små. Er så glad for han hygger sådan hos jer. Han er jo en sød dreng (tænk sig, at de kan krybe sig så langt ind under huden på én på kun en Stockholm-Helsingborg køretur!)

 

Har nu også fået meldt til i både Stepping og Allerup, så der er hårde dommerkritiske blik klar ved sidelinjen :blink:

 

P.S. Chr... - jeg har luret at det godt kan betale sig, at komme lidt over i løve-lejren. Der er godt udrustede madkurve med! Har endnu ikke været i dem, men arbejder på langsomt at indynde mig, sådan at der er gevinst inden længe.

 

 

var der nogen der sagde mad :mrgreen:

 

Jeg har også meldt til ovenstående udstillinger :engel:

 

-hvem tager telt med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...