Hop til indhold

Zobelfarvet Border?


Gæst Krusty
 Share

Recommended Posts

Gæst Krusty

Hej Alle

 

Jeg er jo blevet lidt forelsket i borderne, og er derfor begyndt at studere dem lidt nærmere.

De farver man ser mest er jo helt klart sort/hvid, tricolour, og måske en blå.

 

Men forleden dag til træning så jeg bare den smukkeste zobelfarvede border. Hvorfor ser man ikke ret mange af dem?

Er der overhoved nogen der opdrætter den farve i Danmark?

 

Mange Hilsener

 

Krusty

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Alle

 

Jeg er jo blevet lidt forelsket i borderne, og er derfor begyndt at studere dem lidt nærmere.

De farver man ser mest er jo helt klart sort/hvid, tricolour, og måske en blå.

 

Men forleden dag til træning så jeg bare den smukkeste zobelfarvede border. Hvorfor ser man ikke ret mange af dem?

Er der overhoved nogen der opdrætter den farve i Danmark?

 

Mange Hilsener

 

Krusty

 

Og så lige for at få afklarte, hvad den farve er:?:

Så kom jeg lige til at spørge om det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige i dag set en til udstillingen i Hedensted i den farve de kalder 'Australian Red' -det var i hvert fald hvad de kaldte den i Belgien hvor jeg så den første gang, men den er lysere en den du har vedhæftet ser ud til at være, en 'Australian Red' har samme farve på helle kroppe som den du har vedhæftet har på kinderne, altså en meget lys zobel farve, den jeg så i dag skulle eftersigende have fået 1. pr. 3. vinder på udstillingen i dag, så den må jo være godkendt :-D Den jeg så i dag er hentet fra england, jeg tror ikke de bliver opdrættet herhjemme endnu.

 

Den farve den du har vedhæftet ser ud til at have (det er svært at se når man kun kan se hovdet) er der et par af lydigheds borderne der har.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Aner ikke om der er nogen der specielt opdrætter border collier efter zobelfarven da jeg ikke, når jeg kigger efter spændende kuld, går efter farven.

 

Moderen til vores Joey er zobelfarvet og jeg ved at hun pt har et kuld med Jenny Dams Elvis og der er kommet en enkelt zobelfarvet hvalp.

 

Det er kennel Gjerulff på Lolland - du kan finde dem via hvalpeanvisningen inde på Border collie klubbens hjemmeside :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst makkerlone

Bordere findes i ca. 50 forskellige farvevarianter.

eered er også kaldet australsk rød og ligner en golden retriever-farve.

Zobel er meget mere dybrød med et par sorte "stænk".

 

Se farverne på BCKs hjemmeside:

bordercollieklubben.dk (gå ind på racen og vælg racens farver).

 

Hilsen Lone Sommer

Asasara border collies

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...