Hop til indhold

Slut med at amme.


Gæst Bangkeaw
 Share

Recommended Posts

Gæst Bangkeaw

Hej.

 

Vi fik for godt 1 md. siden 8 hvalpe, de er jo begyndt at spise hvalpefoder, men vil stadig gerne amme, men moderhunden er begyndt at blive agresiv naar hvalpene ammer da vi kan se at det goer ondt paa hende ( det ser ud til, at der er masser af maelk i hende ).

 

Hva' goer vi ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Du ringer til dyrlægen, for der er noget galt :)

 

Hvordan aggressiv?

 

Hvordan har i hvalpe og tæve sammen?

 

Har tæven mulighed for at gå til og fra hvalpene som hun har lyst til?

 

Hvilken race er det?

 

Men jeg synes du skal kontakte dyrlægen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bangkeaw

Takker for svar.

 

Taeven snerre kun af hvalpene naar de forsoeger at amme, den foerste md. var der ingen problemer.

 

Hun er ikke stresset og i det daglige leger de fint sammen.

 

Det er af racen Bangkeaw ( En Thailandsk race )

 

Vi vil tage hende til dyrlage imorgen.....

 

 

Dad129.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Hun ser dejlig ud :)

 

Og velkommen hertil iøvrigt :D

 

Det er lidt tidligt at vænne dem fra synes jeg, ser hendes patter ømme ud?

 

Dyrlægebesøg er en god ide :)

 

Kan dyrlægen evt komme til jer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bangkeaw

Hej igen.

 

Tak hun er ogsaa en dejlig hund.

 

Hendes patter er som balloner der er pustet alt for meget op, og de er meget haarde........Nu har vi ingen fast dyrlaege, det bruger man ikke saa meget her i Thailand, men jeg vil da se om jeg ikke kan faa dyrlaegen herud imorgen......

 

Endnu engang tak for svar............

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hej igen.

 

Tak hun er ogsaa en dejlig hund.

 

Hendes patter er som balloner der er pustet alt for meget op, og de er meget haarde........Nu har vi ingen fast dyrlaege, det bruger man ikke saa meget her i Thailand, men jeg vil da se om jeg ikke kan faa dyrlaegen herud imorgen......

 

Endnu engang tak for svar............

 

Dejligt, ja tror hun har brug for sådan en :)

 

Bor i i byen eller ude på landet?

 

Nu er jeg jo ikke ligefrem stedkendt i dit område :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan har tæven det ellers. Spiser, drikker og leger hun normalt? Har hun feber (alt op til 39.0 er OK)?

 

Du skriver at I fik hvalpene for godt en måned siden, dvs. de er 5-6 uger gamle??

 

Hvis ellers tæven har det godt, så kan det sagtens være ganske normal adfærd fra hendes side, at hun begynder at fravænne hvalpene. De har nu skarpe tænder (og skarpe negle hvis ikke man sørger for at klippe dem ned) og det er helt naturligt at hun begynder at sige fra overfor dem.

 

Samtidig bør hvalpene jo også være godt igang med hvalpefoderet, så i takt med at hun begynder at sige fra skruer I lidt op for fodringen af hvalpene.

 

Men som de andre skriver er det vigtigt at holde godt øje med tæven, for der kan opstå yverbetændelse og det kan udvikle sig til noget skidt, men som oftest vil tæven være meget påvirket af det.

 

Så hold øje med tæven og få fat i en dyrlæge hvis hun får feber, spiser mindre, drikker mere eller mindre, eller virker sløv.

 

Men ellers kan det altså sagtens være ganske naturlig adfærd fra hendes side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Nanna har jo også en hvalp. Hun fik mælkeophobning de første dage efter fødslen, fordi kosten fik hende til at overproducere. Hun fik varme patter og de var også hårde. Hun var meget irritabel overfor hvalpen.

Efter dyrlægens anvisning, så malkede vi hende. Der sker nemlig det, at udover at tæven bliver irritabel fordi det gør ondt, så har hvalpene også svært ved at trække mælken ud. Vi ændrede Nannas kost og så gik alt i orden igen :)

Nu er hvalpen så 5 uger, og Nanna er begyndt at sige fra. Men hvalpen er bestemt også god til at bruge sine tænder, og det gør satme nas :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen.

 

Tak hun er ogsaa en dejlig hund.

 

Hendes patter er som balloner der er pustet alt for meget op, og de er meget haarde........Nu har vi ingen fast dyrlaege, det bruger man ikke saa meget her i Thailand, men jeg vil da se om jeg ikke kan faa dyrlaegen herud imorgen......

 

Endnu engang tak for svar............

 

Under de omstændigheder vil det nok være godt hvis du kunne få lov til at malke hende... Med lidt held og ihærdighed kunne det måske endda løse problemet.. Hvalpene har måske diet for lidt hos hende i overgangen til hvalpefoder. Og det har så givet spændte bryster.. Det kan nemt ske.

Hvis det ikke har stået på for længe, så kan lettelsen ved at malke hende være nok..

Men jeg må indrømme, at hvis det var en hund i Danmark, så ville jeg søge dyrlæge -evt. vagt. Fordi tæven øjensynligt ikke har det så godt. Hvalpene skal såmænd nok klare sig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...