Hop til indhold

Hva skal jeg gøre med min hund


Gæst Anne89
 Share

Recommended Posts

Gæst Anne89

Jeg har anskaffet mig en Blandingshund, den er ca 8 måneder nu og godt velopdraget..

 

Problemet er bare at ligeså snart min kæreste og jeg går i seng eller forlader huset, er det som om han går i panik.. han tisser på gulvet og bider i alt han kan komme i nærheden af. han har masser af legetøj og vi motionere med ham hver dag.

 

Hva kan problemet være??

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja vi træner med ham alene, Vi går tur med ham i skoven og ved en sø uden snor. når vi ikke er hjemme slejede han at være ude i vores køkken og gang, men nu er han ude i vores have pga. han ødelægger alt. når vi går i seng sover han i køkkenet og gangen. han er en blanding mellem en amerikansk bulldog og en olde english bulldog.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja vi træner med ham alene, Vi går tur med ham i skoven og ved en sø uden snor. når vi ikke er hjemme slejede han at være ude i vores køkken og gang, men nu er han ude i vores have pga. han ødelægger alt. når vi går i seng sover han i køkkenet og gangen. han er en blanding mellem en amerikansk bulldog og en olde english bulldog.

 

Tror I burde kontakte en adfærdsbehandler. Jeg vil anbefale at I går igennem PAFF. http://www.paff.dk/

 

Men indtil da så lad ham dog i det mindste sove i samme værelse som jer selv, det er jo åbenlyst at han er frygtelig bange for at være alene. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja vi træner med ham alene, Vi går tur med ham i skoven og ved en sø uden snor. når vi ikke er hjemme slejede han at være ude i vores køkken og gang, men nu er han ude i vores have pga. han ødelægger alt. når vi går i seng sover han i køkkenet og gangen. han er en blanding mellem en amerikansk bulldog og en olde english bulldog.

Som det er nævnt nogle gange, har han nok seperations angst.

 

Ved ikke om du forstod mit spørgsmål? men træner i alenetid med ham? at han skal lære at være alene?

Jeg er f.eks. af den overbevisning at være alene om natten er det samme som at være alene om dagen, så han er meget adskilt fra jer af, nok derfor han "protesterer" ved at ødelægge ting.

 

Det bedste du kan gøre er at begynde forfra med alene træning. Evt. lade ham sove i en kruv eller lign. i soveværelset/gang med åben dør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja vi træner med ham alene, Vi går tur med ham i skoven og ved en sø uden snor. når vi ikke er hjemme slejede han at være ude i vores køkken og gang, men nu er han ude i vores have pga. han ødelægger alt. når vi går i seng sover han i køkkenet og gangen. han er en blanding mellem en amerikansk bulldog og en olde english bulldog.

 

Træner med ham alene som at i laver øvelser med ham eller som at i træner at gå ud og ind af døren mange gange, så han opdager at det ikke er farligt at være alene og at i kommer tilbage?

 

Hvis i kun gør det første, så tror jeg i skal starte helt forfra med at lære ham at være alene hjemme. Dvs. ud og ind af døren rigtig mange gange med længere og længere tidsinterval - måske bare starte med at åbne og lukke døren rigtig mange gange, indtil han er ligeglad. Derefter gå ud og ind i meget korte tidsintervaller, det kan dreje sig om sekunder i starten. Tror der findes udførlig beskrivelse andetsteds her på siden.

 

Jeg vil også foreslå at lader ham sove i soveværelset sammen med jer, så tror jeg i det mindste snart at problemet er løst mht. hans raseren om natten.

 

Og velkommen til siden forresten:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Her kan I læse mere om alene-hjemme træning:

 

http://www.hundeliv.dk/?Artikler:Alene_hjemme_problemer

 

Jeg vil dog også anbefale at kontakte en adfærdsbehandler (evt. Irene fra http://www.hundeliv.dk, hun kan virkelig anbefales), da det typisk vil være en del sværere at lære hunden ikke at være bange for at være alene, når den først har fået separationsangst, i forhold til hvis I trænede med en ny hvalp.

 

Som de andre skriver, ville jeg også lade hunden komme ind i soveværelset og sove, så den ikke har endnu mere alenetid og bliver endnu mere angst.

 

Held og lykke med det. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anne89

Vi har nu snakked med dyrelægen igen og han mener at hunden har brug for en anden hund så den ikke føler sig alene.. derfor er vi nødt til at komme af med ham.. er der nogen der kender et godt sted for hunde med masser af plads.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har nu snakked med dyrelægen igen og han mener at hunden har brug for en anden hund så den ikke føler sig alene.. derfor er vi nødt til at komme af med ham.. er der nogen der kender et godt sted for hunde med masser af plads.

 

Øh, men har i trænet "alene hjemme" med ham:confused:

 

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad dyrlægen ved, men som jeg læser dette, så kan jeg ikke forstå at man bare råder folk til at komme af med hunden i stedet for at arbejde med problemet. Men det har i måske også gjort?

 

Jeg har lidt svært ved at tro det nødvendigvis vil løse alle problemerne hvis der bare er en anden hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Vi har nu snakked med dyrelægen igen og han mener at hunden har brug for en anden hund så den ikke føler sig alene.. derfor er vi nødt til at komme af med ham.. er der nogen der kender et godt sted for hunde med masser af plads.

 

En almindelig praktiserende dyrlæge er IKKE uddannet til at adfærdsrådgive!!

 

Din hund går i panik når han forlades og det kan ændres med en indsats fra hans families side, jer som har taget ham til jer...

 

Det er en meget nem løsning at "give aben videre" i stedet for at forsøge at finde en løsning.

 

Jeg er nok lidt hård her, men jeres hund savner jer når han forlades, han er angst og det vil ikke ændres sig fordi han bliver smidt ud hjemmefra og skal til at omstille sig til en ny familie og nye livsvilkår.

 

Hvad har I forsøgt for at afhjælpe problemet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Vi har nu snakked med dyrelægen igen og han mener at hunden har brug for en anden hund så den ikke føler sig alene.. derfor er vi nødt til at komme af med ham.. er der nogen der kender et godt sted for hunde med masser af plads.

 

Personligt synes jeg ikke at det er nogen løsning at gå af med sin hund... Som mange andre har nævnt er det seperationsangst... Du skal jo tænkte på at hunden fra naturens side er et flok-dyr, som derfor gerne vil være ved sin flok... Når i efterlader jeres hund hjemme når i tager på arbejde og når i går i seng, så bliver han frustreret fordi den vil være sammen med sin flok = JER!!!

 

At anskaffe en hund mere som jeres dyrlæge råder jer til, tror jeg ikke vil hjælpe...

 

Hvorfor må jeres hund ikke sove inde hos jer i en kurv ved siden af sengen.. det kunne jo være at det hjalp på angsten om dagen, da den i det mindste føler at den er sammen med sin flok om natten.

 

Mht. til alenetiden hjemme, så skal det trænes. Men i kunne også lave en aftale med en hundelufter evt. Eller kender i en som selv har hund evt en pensionist, som går hjemme, og i derfor kan få jeres hund passet der, når i er på arbejde... Det kunne måske være at jeres hund så kunne komme derhen et par gange om ugen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maria Hjort

Når hunden ødelægger ting og tisser når den er væk fra Jer skyldes det angst som de andre også skriver.

I bør få lagt et program via en adfærdsterapeut hvorved I langsomt får trænet ham i at det er ok at være alene - og at I kommer igen.

Man skal være klar over at når hunden allerede har problemer med at være alene kræver det et kæmpe stykke arbejde at få den trænet i at være alene og ofte indebærer det mange uger hvor man ikke forlader hunden mere end få minutter af gangen. Dvs den skal med på arbejde etc indtil den gradvist får vænnet sig til at være alene.

Jeg tror ikke det vil afhjælpe problemet at få en hund mere. Så risikerer I at få to hunde der ikke kan være alene hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...