Hop til indhold

Hente fars sko


Petrine
 Share

Recommended Posts

Manden vil så gerne lære Petrine at hente hans sko, men vi er lidt blanke. Hun elsker at hente pinde vi kaster, hun elsker fars sko (ligger på dem, gnaver ikke i dem), men hvordan starter vi?

Har advaret ham at det kan betyde lidt gnavning, men han er klar til at løbe den risiko.

Link til indlæg
Del på andre sites

Baglænskædning bruges også til apport, eller det gør jeg i hvert fald :)

 

Her er en beskrivelse af indlæring til apport. http://www.dogtraining.dk/magasin/artikler/apport/apport.htm

 

Selvfølgelig skal skal skoene ikke kastes og hunden skal ikke nødvendigvis sætte sig plads med skoen. Men hvis du læser dette og selv tilpasser det til "Hent fars sko" istedet, så er vil jeg sige det er en god metode til indlæring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja eller også lære det baglæns - noget med at dutte skoen, bide over skoen, løfte skoen, holde skoen og efterhånden burde hun lære at kunne løbe lidt med skoen..

 

 

Jeg ville lære hende at dutte skoen først, og udvide med at hun bed om skoen. Næste trin ville være at hun skulle så holde den i munden. Derefter aflevering til hånd (evt gå lidt med). Og til sidst øve opsamling - først lige ved mig og derefter øge afstanden gradvist.

Link til indlæg
Del på andre sites

I klikkertræning for din hund af Morten Egtvedt og cecilie køste er det rigtig godt beskrevet trin for trin. De skriver lige som stjernetosse siger. Dog mener de at hunden skal samle op fra jorden før man øver at hunden skal gå ved siden af én i 2-20 m... (jeg ved ikke, hvad der er mest korrekt).

 

Men i bogen er det (baglænskædning) meget overskueligt delt op. (Du behøver ikke bruge klikker). Der er også et kapitel om at hente avisen i postkassen.

 

Maiken Lysholm steen har også et kapitel om apportering (med baglænskædning) i sin bog 'træn din hund'.

 

Spændende at høre hvordan det går. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er gået helt kold på klikker-træning, Petrine kan ikke lide lyden og vi er bare for ukoordinerede til at klikke på det rigtige tidspunkt, så holder mig til de gammeldags metoder..og ja, skal nok opdatere, men manden får lov at arbejde med det, og han er ikke ligefrem verdensmester, men tror de hygger :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er gået helt kold på klikker-træning, Petrine kan ikke lide lyden og vi er bare for ukoordinerede til at klikke på det rigtige tidspunkt, så holder mig til de gammeldags metoder..og ja, skal nok opdatere, men manden får lov at arbejde med det, og han er ikke ligefrem verdensmester, men tror de hygger :-D

 

Det er også det vigtigste!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...