Hop til indhold

Øjene løber og har lavet røde streger!!!

Gæst alouiseba
 Share

Recommended Posts

Gæst alouiseba

Hej

Har lige brug for lidt hjælp. Problemet er at jeg har en lille cavalier king charles spaniel hvalp på 13 uger. og hun har fra første dag af haft meget løbende øjene og det har resulteret i at hun nu har fået disse klassiske røde striber ned ad øjene, og det ser bare ikke fint ud, ved slet ikke hvad jeg skal gøre. jeg vasker dem med vand hver dag plus giver hende sådan noget på som skulle fjerne det (købt i dyrhandlen) men jeg syntes ikke det virker, hvad gør i andre? jeg tænker også senere hen, jeg kunne nemlig godt tænke mig at prøve at komme på udstilling med hende, men det kan man vel ikke med en hund der sådan har røde striber?? kan jeg evt. få en hundefrisør til at trimme det af og se om det bliver bedre når det vokser ud igen?? for ddet gør det vel?? er virkelig forvirrende over det her, også fordi jeg slet ikke vidste at det lå til denne racce så det kommer lidt bag på mig.

Håber nogen kan hjælpe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Har lige brug for lidt hjælp. Problemet er at jeg har en lille cavalier king charles spaniel hvalp på 13 uger. og hun har fra første dag af haft meget løbende øjene og det har resulteret i at hun nu har fået disse klassiske røde striber ned ad øjene, og det ser bare ikke fint ud, ved slet ikke hvad jeg skal gøre. jeg vasker dem med vand hver dag plus giver hende sådan noget på som skulle fjerne det (købt i dyrhandlen) men jeg syntes ikke det virker, hvad gør i andre? jeg tænker også senere hen, jeg kunne nemlig godt tænke mig at prøve at komme på udstilling med hende, men det kan man vel ikke med en hund der sådan har røde striber?? kan jeg evt. få en hundefrisør til at trimme det af og se om det bliver bedre når det vokser ud igen?? for ddet gør det vel?? er virkelig forvirrende over det her, også fordi jeg slet ikke vidste at det lå til denne racce så det kommer lidt bag på mig.

Det er fordi de er avlet til at skulle have så store øjne. :neutral: Er det KW Diamantøjne du bruger? (Har jeg hørt godt om)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gad vide om man må bruge sådan noget til udstilling?

http://loppetjansen.dk/pelspleje/speciel_pelspleje/jenstift_til_hund_og_kat_hvid_10476_da.html?action=remove_product&reviews_id=0&languages_id=4

Men ellers er det nu nok noget de alle har i større eller mindre grad. Lidt sygt egentligt.

Ps/ Måske kan du forebygge lidt hvis du tørrer øjensøvnen hver morgen. (Rådede min dyrlæge mig til).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Hej

Du kan kridte det op, eller du kan købe nogle "chris sticks" fra Chris Christensen... www.petsilk.dk

Jeg mener også at de har nogle andre ting derhenne som kan smøres på for at fjerne det... Men jeg ved at kridt og de der sticks er gode...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Gad vide om man må bruge sådan noget til udstilling?

http://loppetjansen.dk/pelspleje/speciel_pelspleje/jenstift_til_hund_og_kat_hvid_10476_da.html?action=remove_product&reviews_id=0&languages_id=4

Men ellers er det nu nok noget de alle har i større eller mindre grad. Lidt sygt egentligt.

Ps/ Måske kan du forebygge lidt hvis du tørrer øjensøvnen hver morgen. (Rådede min dyrlæge mig til).

Nej det heder sig at man ikke må bruge sådanne hjælpemidler, men de fleste gør det alligevel...:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krusty

Da min hund var hvalp havde han også engang i mellem den slags striber og lidt løbende øjne i større eller mindre grad. Det gik over af sig selv da han blev voksen, og har ikke set skyggen af det siden.

Så fortvivl ikke. Måske er det bare de våde hvalpeøjne. Det bør da i øvrigt kunne fjernes med vand? Kan det ikke det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har så til gengæld hørt at det er noget giftigt stads, som man aldrig bør tage i nærheden af sin hunds øjne.

Men har aldrig selv haft brug for det...

De anbefaler det i cavalier bogen, fordi den race kan være ret generet af tårestriber. MEN der står også, at det ikke må bruges hver dag. Mere som kur eller til udstilling. Så du har nok ret i, at det ikke er 100% økologisk. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Hej

Tillykke med den lille hvalp. :vinke:

Nogle hunde har mere øjenflåd end andre, men er det meget ville jeg få det undersøgt. En cavalier bør ikke have meget af det, men kan til tider få det pga. deres store øjne. De bør ikke have så meget, at de bliver røde om øjnene. Årsagen til øjenflåd, kan være mange ting bl.a fejlplacering af øjenhår, som genere øjet og derved får det til at rende i vand. Du kan læse lidt om det her. http://www.oejendyrlaegen.dk/fejlplacerede_oejenhaar.shtml

Jeg har hørt om flere cavalier med dette problem.

Det kan også være, at der har været et fremmedlegeme inde og irritere øjet, og måske ridse det, som er årsag til at det render. Jeg tror jeg ville hoppe forbi doktor dyr, og lige få tjekket. Jeg ved selv hvor irriterende det er med noget der generer i øjet, specielt hvis der er betændelse i det. Det er bare en belastning uden lige. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites