Hop til indhold

Hvor mange hunde har i haft?


Maria84
 Share

Recommended Posts

Mine forældre havde 2 stk. puddel, efter hinanden. Den ene blev kørt ned, den anden var en genbrugs som ikke duede til opvisning, døde af alderdom.

Husker slet ikke alder på dem.

 

Min første hund er Cujo, nuværende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg blev født havde vi en Rottweiler der hed Cici, med kuperet hale og hun var bare verdens dejligste hund. Desværre kunne mor ikke beholde hende da hund og baby var for meget, da hun var 20 år og alene. Vi har så holdt kontakt med Cicis "nye" familie, og fulgt hende gennem min barndom, indtil hun døde.

 

Min mormor og bedstefar havde en golden da jeg var lille, Nikolaj. Han var genbrugshund og totalt bedste ven :hjerte: Da jeg var eneste barnebarn, var det kun mig og de voksne også Nikolaj når vi skulle på ferie. Han døde da jeg var 5-7 år mener jeg. Skøn hund og dejlig bedste ven.

 

Da jeg var 7-8 år fik vi Chili, bearded collie og genbrugshund. Hun kom fra en af mine forældres venner, hans kone var død og Chili kunne ikke lide hans nye kone. Så vi tog hende. Hun var simpelthen SÅ god, så nem og sød og glad.

Hun lettede ben som en hanhund og humpede ben når hun blev jalous, men alle elskede Chili. Og vi boede på landet og i byen i hendes levetid, men vi har aldrig haft låger eller hegn. Hun blev på grunden og snakkede med folk der gik forbi, hvilket gjorde at hun havde mange venner vi ikke kendte til :lol:

 

Også har jeg jo selv Izzie nu, min lille 12 ugers dansk/svenske gårdhund :hjerte:

 

Jeg tror bare jeg har hund i blodet :mrgreen: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dino, australsk terrier, fik ham da jeg var 1½ og torturerede ham på det groveste, han var en herlig arrig djævel, bed adskillige postmænd og skraldemænd, blev 14.

 

Derefter terrier, KUN terrier (mine bedsteforældre havde pudler og de var også dejlige) - giftede mig med hundehader og troede aldrig jeg skulle have hund nogensinde igen, men så kom

 

Papillionen Petrine - totalt smuk, charmerende, hæsligt fældende pelsmonster :-D

 

og i fremtiden skal vi have en fællesrace, som vi har brugt et par år på at finde og undersøge, så terrier bliver det nok aldrig igen :(.

 

Vil ikke tælle og liste alle sammen op, det bliver jeg alt for trist over :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Barndomshundene snuppi, en blanding af alt muligt (blev kun 5 år da han fik splintret et ben) og Jackie, en berner (blev 9 år og døde af kræft).

 

Min første egen hund er Jodie, som jeg har nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så heldig at jeg har haft hund næsten hele mit liv :-)

 

Min første hund var 3 måneder ældre end mig selv, det var en dejlig schæfer der hed Chang, han blev 12 år.

 

Den næste hund var også en schæfer, men af en eller anden grund kan jeg ikke huske hvad han hed, han fik et nyt hjem da mine forældre blev skilt.

 

De første 7 år efter jeg flyttede hjemmefra havde jeg ikke hund, men da jeg så fandt min nuværende mand, så havde han såmænd også en skøn schæfer :-) Han hed Bosco og blev 13 år

 

Nu har jeg så Baldur på 2 år og Luna på 10 uger :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Købte min første hund som 8 årig. Hold da kæft hvor jeg fik ballade.

Det var en mini collie. Siden fik jeg 2 labradorer, Schæfer, Rottweiler og nu igen en schæfer.

Det vil sige 46 år med egen hund.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg slet ikke jeg har tal på hvis jeg skal tælle alle hundene fra barndommen med, men jeg prøver :blink:

 

Vores aller første hund da jeg var barn var en husky, men vi havde hende kun i 1½ døgn da hun rendte over og åd et af naboen lam og skamferede moderfåret :( Jeg mener jeg var omkring 4 år. Jeg kan ikke huske hvad den hed.

 

Derefter kommer Schæferen Sita, hun blev kun 3 år pga. epelipsi. Mens vi havde Sita havde vi også i en periode en blanding der hed Plet :-)

 

Mine forældre blev skilt mens vi havde Sita og min far fik så sin egen Schæfer, Inez. Så mødte min far sin nuværende kone, hun havde en blanding (der lignede en korthåret collie på en prik), den hed Bushka.

 

Min mor fik et par år efter Sita, en Groenendael, Kandi. Og lidt senere Gronenedaelen Dino.

 

Da Inez var væk fik min far også en Groenendael, Ginny og lidt senere fik han og hans kone også en blanding, Lajka.

 

Dino flyttede af forsellige årsager og min mor mødte en mand der havde en Malinois, Gizmo. Kandi måtte aflives da hun blev døv og begyndte at snappe efter flok når hun blev forskækket. Min mor fik så en Malinois, Jo.

 

Da jeg blev konfirmeret fik jeg min første helt egen hund. En Shetland Sheepdog, Charlie. Jeg måtte af med ham da jeg flyttede hjemmefra og ikke kunne finde et sted hvor man måtte have hund og lige nøjagtig på det tidspunt kunne han ikke blive hos min mor - 2 mdr. efter jeg kom af med ham viste det sig så at min mor godt kunne have ham alligevel, men der var det jo for sent :(

 

Et par år efter flyttede vi og måtte nu gerne have hund og jeg fik en Tervuenen, Flica, som på det tidspunkt var knap 2 år. Hun er 9 år i dag :-D

 

Et par år efter forelskede jeg mig i aussien (australian shepherd) og Vi fik Cody, dagen før hans 7 års fødselsdag. Han er 12 år i dag :-D

 

Et par år senere igen kom Chivas, som hvalp, han er 3 år i dag :-D

 

Og godt et år senere igen, hentede vi Gaia i Belgien, hun bliver 2 år om 6 dage :-D

 

Så alt i alt bliver det rundt regnet 15 hunde i løbet af de sidste 23 år sådan cirka :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg startede med en fox terrier - den dejligste hund ever. Han blev desværre kun 14 år og er stadigvæk savnet. Derefter kom Alto (schæfer) han blev faktisk født samme dag, som den gamle blev aflivet og var 5 uger om at blive overtalt til at skulle have hund igen :oops: Efter 1½ år var det ikke nok kun at have én hund - så nu har jeg også Sookie - den dejligste genbrugshund. Manden har sagt stop nu - så derfor "kun" 2 stk. til mig:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bonnie er en Greyhound og hun er min første hund. Hun bliver naturligvis også en millionmilliard år gammel. Nemlig.

 

Mine forældre var onde, onde mennesker der ikke ville have at deres børn havde kæledyr og derfor vokser mine egne børn nu selvfølgelig op med høns, hamstre, fisk, katte og nu en hund. :-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg boede sammen med en Dobermantæve ved navn Ami indtil jeg var 5 år, men jeg husker hende ikke rigtigt...

 

for mig var min barndomshund mine naboers... Viggo var en 3 årig skt. Bernhards hund, som jeg mødte og forelskede mig i, da hans ejere flyttede til vores vej...

Han blev 8 år, jeg har ikke styr på hvor mange timer jeg har brugt i hans selskab i de 5 år vi kendte hinanden... han var en vidunderlig hund... Jeg forstår dog ikke, den dag i dag, at jeg blev betroet det hverv, at være hans hundepasser... Han vejede langt mere end jeg, og var en intakt hanhund, der havde tendens til egetkønsaggression :shock:...

 

Sussi var en 10 år gammel langhåret gravhund, der flyttede ind hos familien, da konens far døde. Jeg tog hende pænt med når jeg tog Viggo ud, men jeg kom aldrig til at have samme forhold til hende... Dette skyldes primært, at Sussi var en yderst reserveret tæve, der bed fremmede hvis de kom for tæt på hende... Vi lærte dog at komme overens, og i de sidste par år af hendes liv, kom vi endda rigtigt godt ud af det med hianden... men soulmates blev vi aldrig ....

 

Min barndoms allerstørste hundekærlighed må dog tilfalde min bedste venindes airedaleterrier Spicaways Kvik - Tjago i daglig tale. Den dag den lille krøllede hvalp tumlede over dørtrinnet første gang var jeg solgt... Jeg prøvede desperat at overtale min forældre til at få hund, men det lykkedes aldrig...

Tjago var den eneste anden hanhund Viggo kunne tolerere, og vi 4 brugte mange mange timer sammen... Tjago blev 12 år gammel. Han blev aflivet i år 2000, mens jeg sad med hans hoved i mit skød i mine gamle naboers have... De havde ringet for at høre om jeg ville være der, når dyrlægen kom :megaked: Det var meget rørende og forfærdeligt trist...

 

I 1 af de 4 år jeg tilbragte i England delte jeg hus med Staffien Sammy, som var en fantastisk dejlig hund, men heller ikke hun var min... Dengang var hun 1 år - hvis hun stadig er i live, vil hun nu være 9 år gammel...

 

Karla er min første rigtige hund - ejet af mig - hun er snart 1 år og har givet mig en hel anden oplevelse af at have hund, end alle de andre tilsammen. Ikke blot grundet det, at jeg har det fulde ansvar for hende, men også fordi jeg har en hel anden "connection" med hende, end jeg har haft med nogle af de andre hunde i mit liv...

Jeg ved ikke hvad der gør forskellen, men Karla er noget helt helt specielt og hun har lovet mig at blive minimum 25 år gammel, alt andet er for skrækkeligt at tænke på...

 

Når jeg engang kommer hjem fra USA vil jeg prøve at finde billeder af mine barndomshunde...

 

Det lyder som en rigtig god ide :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min barndomshund hed Rosa og var en blanding af fox terrier og dansk spids. Hun var et år ældre end mig og blev 14 år gammel. En dejlig, dejlig hund og min bedste ven. :lun:

 

Nu har jeg Tyson, en pomeranierblanding jeg fik, da han var lidt over et år gammel. Han er nu to år og er min lille elskehund. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

1. Dina (Kratmosen´s Indiana) - højavls schæfer tæve - voksede jeg op sammen med, jeg var omkring 6 mdr. gammel, da hun kom til hjemmet som 8 ugers. Hun blev 12 år :cry:

 

2. Pjevse - Pudel/Terrier blanding - om til hjemmet da Dina var omkring 1 år. Han blev 17 år :engel: og nåede at leve sammen med både Dina, Tascha og Hally

 

3. Tascha (Sonto´s Tascha) - højavls schæfer tæve - min første egen hund, hun skulle have været brugt til udstilling, men pga. spondylose kom dette aldrig på tale. Hun blev 5 år :cry:

 

4. Hally - højavls schæfer tæve uden papirer - Hende brugte jeg til agility, og hun var en prima hund. Desværre fik hun meget ondartet og fremskreden kræft, så hun blev kun 6 år :cry:

 

5. Ling - Jack Russell terrier - lever i bedste velgående :mrgreen: Han kom til hjemmet som 1½ års, meget medtaget af dårlig behandling, så ham har der ligget meget arbejde i at få rettet op. For 2 år siden havde han et uheld med en anden hund, der resulterede i, at han mistede synet på højre øje, det har han dog lært at leve helt fint med. Han blev 5 i dec., og regner med at han bliver mindst 100 år mere :blink: :mrgreen:

 

6. Caisar (Mierelle´s Calle) - helsort schæfer han - Caisar var HUNDEN :lun: og han betød alt for mig. Ham brugte jeg til brugshundetræning, og var også til DM i Beg. B med ham. Han havde desværre to hjertefejl, der gjorde at han kun blev 2½ år :megaked:

 

7. Kimba (Hesselballe Kimba) - helsort schæfer tæve - Fik hende da Caisar var omkring 19 mdr. Hun viste dog tidligt at der var noget med hendes bagben, og jeg fik hende undersøgt - hun havde svær HD. Hun blev 9½ mdr. :megaked:

 

8. Ninja (El Blans Ninja Power) - grå schæfer tæve - nyeste skud på stammen :blink: En rigtig krudtugle med mod på livet, og det skønneste temperament. Er super glad for hende, og håber på, at hun holder :blink: Hun bliver 4 mdr. d. 8/5 :mrgreen:

 

:-D

 

Øv hvor har du været uheldig :ae:

 

Men stort tillykke med Ninja, som jeg håber bliver rigtig gammel så du kan have hende i mange år :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bingo - Fox/Pudel - blev 12 år

Bo - Labraschæfholmer - blev 12 år og 10 mdr.

Valde - Sort Spids/Golden Retriever - omplaceret

Chili - Labrador/Bullmastiff - blev 1 år, død ved ulykke

Vinnie - Grand Danois

Leroy - Dogue de Bordeaux

 

Dvs. 6 stk, og det er mindst to for meget :cry:

 

:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun haft en hund, i hele mit liv. Og det er min Zobel Collie, Sherlock, på snart 11 måneder. Før jeg fik ham havde jeg accepteret at jeg ikke kunne få hund, efter at have plaget mine forældre i mange år, men nu kan jeg ikke leve uden :-)

 

Hvad fik dem til at give efter til sidst? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad fik dem til at give efter til sidst? :-)

 

Altså, min far har hele tiden været lidt med på idéen, da han havde Collie som barn. Og så har han vel fået overbevist min mor. Det kan også være fordi de ikke selv var interesserede i at skulle gå ture med den hver dag, og vi nu er gamle nok til at gøre det selv, min bror og jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, min far har hele tiden været lidt med på idéen, da han havde Collie som barn. Og så har han vel fået overbevist min mor. Det kan også være fordi de ikke selv var interesserede i at skulle gå ture med den hver dag, og vi nu er gamle nok til at gøre det selv, min bror og jeg.

 

Men hvad når I flytter hjemmefra? Skal en af jer så have ham med, eller beholder dine forældre ham? Hvis de beholder ham, bliver de jo nødt til at gå ture. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvad når I flytter hjemmefra? Skal en af jer så have ham med, eller beholder dine forældre ham? Hvis de beholder ham, bliver de jo nødt til at gå ture. :blink:

 

Ja, og det er de skam også klar over. Så når nu du siger det, så var det nok ikke grunden :eek: Meningen er ihvertfald, at han bliver boende hos dem. Måske indså de bare, hvor meget jeg rent faktisk ønskede mig en hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zeida

Jeg har haft hund hele mit liv

 

Barndoms hunde

 

Trine - Puddel, vi måtte desværre af med hende, da naboer mente hun gøede, så hun kom ud på en bondegård :-)

 

Ali - Bokser, han blev 6 år tror jeg, han blev aflivet da han umotiveret gik til angreb på en veninde.

 

Vaks - en rigtig rundkørsel:-D måtte vi desværre af med da vores forældre skulle skilles.

 

Så flyttede jeg hjemmefra :-)

 

Vaks - Gravbasse, 6 mdr, måtte vi desværre afleverede tilbage, da han ikke kunne lide mænd.

 

Kvik - Gravbasse, 1år og 1 måned:cry: blev aflivet da han var en Jobber, medicinen hjalp ikke på ham, så det var den enste udvej til han fik fred

 

Zeida - Gravbasse blev 18½

 

Suzi - labrador blev 12 år

 

Perle - labrador blanding blev 6 år, hun blev overfaldet af 2 andre hunde:cry:

 

Crillo - dalmatiner blev aflivet pga sygdom da han var 6½ år :cry:

 

Max - gravbasse, 15 år

 

Anders - gravbasse, 14 år, egen avl

 

Basse - border collie, 1år, adopteret da han var 4 mdr

 

Bella - border collie, 14 uger :-)

 

De sidste 4 er dem vi har nu :-D

 

Af egen avl

Gravbasse kuld 1 - 5 hvalpe

Gravbasse kuld 2 - 1 hvalp:confused:

Gravbasse kuld 3 - 5 hvalpe

 

Gravbador kuld 1 - 12 hvalpe:confused: Vores Anders kunne ikke stå for Suzi's lange sorte ben :eek:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zeida
:lol: Du har vel ikke nogle billeder af de små gravbadors? :mrgreen:

 

Nej desværre :( de gik tabt da min harddisk gik død.

 

Alle var sorte med langhåret pels efter gravbassen. Ansigterne var meget forskellige, der var dem med labrador hoved hvor ørene var langhåret og så var der dem med et gravbasse hoved men på størrelse med et labrador hovede. Alle sammen har fået gravbassens hale med faner på:-) ellers havde de alle mellem lange kroppe og alle havde mellem lange ben.

 

Jeg har hørt fra næsten alle ejerne :-D og de har alle vent tilbage positivt, de fleste hvalpe havde fået et godt jagt instinkt.

 

Men jeg må da nok indrømme, at jeg fik et chock, da der kom 12 hvalpe, for dyrelægen regnede med, at der kun ville komme 5-6 stykker pga Anders er gravbasse :-D Men dejlige det var de :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

3 stk.

 

Nr 1 otte-ni måneder efter jeg flyttede hjemme fra for nu kunne jeg endelig.

 

Nr 2 da nr 1 døde fordi det var helt ubegribeligt ikke at have hund, så jeg fløj ud og købte en hvalp og ud af den historie lærte jeg, at man skal være selektiv om, hvor man køber hund.

 

Laaaaaang pause uden hund, men med rene gulve og mad garenteret uden hundehår.

 

Nr 3 fordi min gemal hals over hoved forelskede sig i familiens anden Berner og selvom jeg ikke skulle have hund igen, så må jeg da - om nødtvunget -indrømme, at jeg elsker den lille Basse-mand udover alle rimelige grænser :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...