Gæst Isabella Skrevet Maj 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Maj 5, 2009 Okay, til at starte med; noget som viiiirkelig gør mig sur; folk der slår eller sparker deres hund. Det er forfærdeligt, og dybt uretfærdigt overfor hunden! Hvad f****n tænker de mennesker dog på? Hvis i har været så uheldige, at se en slå/sparke/udøve vold på sin -, eller bare en hund? Hvis i har, hvad gjorde i så? Grunden til denne tråd er, at jeg for flere måneder siden var i en park med min hund og min mor. Der legede vi, havde det sjovt og... tja, happy days! Så da vi går vidre igennem parken, ser vi en hund, med sin ejer. Vi går langsomt hen mod dem, for at finde ud af om Trunte måske kan få en legekammerat ud af det. Vi kommer lidt tættere på, da vi kan se at det som ejeren og hunden har gang i, ikke er leg. Ejeren(som ikke opdager at vi ser det), står og sparker sin hund, for at få den til at stå lige, og han løfter hundens gren, og da hunden så hopper op efter den slår han den med den. Han var virkelig grov mod hans hund! Han så også bare rasende ud! Han bliver ved med at slå og sparke sin hund. Helt forfærdeligt! Min mor og jeg gik langsomt væk, og håbede på at nogle ville gøre noget. Jeg har det bare så dårligt med at vi ikke gjorde noget. Vi var i chok! Jeg blev så ked af det, og bare af at tæke på at nogle er sådan mod deres hund.... nøjjj.. Hvad ville i gøre i denne situation? For jeg/vi vil altså gøre noget hvis vi ser noget igen! Sådan noget må latså bare ikke ske.. Kærligst Isabella Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Maj 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2009 Jeg gik engang rundt om en lille s¢ sammen med en dame med en dejlig schæfer, og en mand med en beagle. Jeg havde Indy med, og Indy og beaglen l¢b over til en hund på den anden side, fordi den g¢ede af os.. Indy kom tilbage da jeg kaldte, men beaglen kom ikke... da han endelig indhentede den, stak han den en ned over ryggen, og jeg tændte fuldstændig af på ham, og sagde jeg ville få hans hund fjernet osv osv... Fra den dag så jeg den i en flexi! Han har nok indset at han ikke kunne finde ud af at træne den til at komme tilbage, og at have kontrol med begrænset frihed var bedre end fuld frihed uden kontrol + at miste sit temperament. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2009 Der er kun én ting jeg hader mere end mennesker der mishandler deres barn eller hund, og det er mennesker der ser det, men ikke gør noget. Undskyld, men det er simpelthen så grænseoverskridende for mig at man bare kan gå væk fra sådan noget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Isabella Besvaret Maj 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2009 Der er kun én ting jeg hader mere end mennesker der mishandler deres barn eller hund, og det er mennesker der ser det, men ikke gør noget. Undskyld, men det er simpelthen så grænseoverskridende for mig at man bare kan gå væk fra sådan noget Åh, ja, jeg ved det godt! Fortryder self. også! Dårlig undskyldning, men det var chok, og jeg vil ikke gå fra det, hvis jeg oplever det igen! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2009 Åh, ja, jeg ved det godt! Fortryder self. også! Dårlig undskyldning, men det var chok, og jeg vil ikke gå fra det, hvis jeg oplever det igen! Du er kun 14 år, så ingen vil forvente at du gør noget. Men der var sikkert flere voksne, der så det. Det er desværre meget almindeligt at folk vender det blinde øje til alt hvad der er ubehageligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Adele Besvaret Maj 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2009 Du er kun 14 år, så ingen vil forvente at du gør noget. Men der var sikkert flere voksne, der så det. Det er desværre meget almindeligt at folk vender det blinde øje til alt hvad der er ubehageligt Helt ærligt Umulia, du svarer alt for hurtigt Nu havde jeg lidt skrevet en mindre prædken om, at det som 14-årig ikke er så nemt, at blande sig, og at jeg synes det træls nok for Isabella, og at hun ikke skulle have smidt den i nakken. Spildt tid, sider jeg bare Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Isabella Besvaret Maj 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2009 Du er kun 14 år, så ingen vil forvente at du gør noget. Men der var sikkert flere voksne, der så det. Det er desværre meget almindeligt at folk vender det blinde øje til alt hvad der er ubehageligt Du kender mig ikke; jeg er altså ikke bare en pige der vender ryggen til ting. Man kan ikke 'ikke-forvente' noget af mig, hvis man ikke kender mig.. Jeg ved godt jeg "kun" er 14, men jeg har meninger, jeg tør at stille mig op og sige hvad jeg mener. Jeg holder mig ellers ikke tilbage. Og jeg siger fra. Jeg skrev ikke dette for at provokere dig, på nogen måde!, men.. du kender mig ikke, så du kan ikke sige hvordan jeg er..:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Isabella Besvaret Maj 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2009 Helt ærligt Umulia, du svarer alt for hurtigt Nu havde jeg lidt skrevet en mindre prædken om, at det som 14-årig ikke er så nemt, at blande sig, og at jeg synes det træls nok for Isabella, og at hun ikke skulle have smidt den i nakken. Spildt tid, sider jeg bare Hehe, jeg kender det godt.. når folk svarer for hurtigt:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Isabella Besvaret Maj 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2009 Du kender mig ikke; jeg er altså ikke bare en pige der vender ryggen til ting. Jeg ved godt jeg "kun" er 14, men jeg har meninger, jeg tør at stille mig op og sige hvad jeg mener. Jeg holder mig ellers ikke tilbage. Og jeg siger fra. Jeg skrev ikke dette for at provokere dig, på nogen måde!, men.. du kender mig ikke, så du kan ikke sige hvordan jeg er..:blink: - men self. blev jeg bange for ham! jeg er jo ikke.. superhelt.. eller.. noget.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Maj 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2009 Har heldigvis aldrig set en slå og sparke sin hund..men jeg så engang en slå en pige...så jeg hakkede ham en...hehe...hvis det tæller? Ej...det jer mener er bare, at jeg nok vil have svært ved at afstå fra at stille mig imellem...men kan godt forstå en 14-årig ikke lige løber hen og tager fat i vedkommende..det må have været hårdt at opleve...:-( Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Isabella Besvaret Maj 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2009 Har heldigvis aldrig set en slå og sparke sin hund..men jeg så engang en slå en pige...så jeg hakkede ham en...hehe...hvis det tæller? Ej...det jer mener er bare, at jeg nok vil have svært ved at afstå fra at stille mig imellem...men kan godt forstå en 14-årig ikke lige løber hen og tager fat i vedkommende..det må have været hårdt at opleve...:-( Det må tælle. Og tak fordi du forstår mig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Maj 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2009 Har heldigvis aldrig set en slå og sparke sin hund..men jeg så engang en slå en pige...så jeg hakkede ham en...hehe...hvis det tæller? Ej...det jer mener er bare, at jeg nok vil have svært ved at afstå fra at stille mig imellem...men kan godt forstå en 14-årig ikke lige løber hen og tager fat i vedkommende..det må have været hårdt at opleve...:-( Jak, Gu'fanden tæller det! Der er ikke mange riddere tilbage i denne grå verden :kys: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Maj 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2009 Ridder Brian Det klinger da meget godt :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Maj 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2009 Jeg kom gående med Freya og min mosters hund, da en fremmed hund springer over et hegn og ud på vejen... Hunden så absolut ikke ud til at ville gøre noget, men den ville blot snakke... så hører jeg nærmest en stemme der skælder ud på hunden, og den komer krybende tilbage til ham.. derefter begynder han at sparke helt vildt på hunden og skælde den ud... Jeg gik lige så stille væk.. og jeg havde det modbydeligt... jeg burde have sagt noget... Jeg lovede mig derefter at hvis jeg nogensinde ville komme til at opleve noget lignende, så ville jeg gøre et eller andet. Her for et par måneder siden, oplevede jeg så noget der mindede om. Her var det blot en dame som begyndte at slå på sin hund, da hun fik kom hen til den.. Jeg sagde til hende at hun skulle holde op, og at hun ikke ville kunne få sin hund til at komme en anden gang, hvis den vidste at der ville vente pryl når den kom... Hun blev lidt småsur, men jeg sagde bare igen, at slå og spark ikke hører hjemme i en opdragelse, og hvis hun havde brug for noget at slå på, så måtte hun jo købe sig en tøjbamse!!!...Intet levede væsen er tjent med at blive flasket op med slå og spark!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Any Besvaret Maj 6, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2009 Jeg er rigtig dårlig til det der med at skælde ud eller i det hele taget finde på noget at sige, så når jeg ser én der slår sin hund eller sit barn, så stiller jeg mig simpelthen op lige ved siden af og stirrer med armene over kors. Det plejer at hjælpe. Sidst var det i en skobutik, hvor en kvinde havde sin 4-5 årige datter med ind og prøve sko. Hun havde taget en anden kvinde med, som så kunne sidde med pigen mellem benene og lægge sine egne ben hen over pigens, så hun ikke sprællede når hun skulle prøve sko. Der blev holdt på pigens arme ligesom hvis hun havde været i spændetrøje og pigen skreg/græd hjerteskærende. Jeg stillede mig op og gloede. Da de spurgte hvad jeg gloede på, sagde jeg at jeg arbejdede for de sociale myndigheder i børne-familie afdelingen og at jeg gerne ville bede om deres navn, fordi jeg mente de havde behov for at lære at tackle deres barn på en anden måde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Isabella Besvaret Maj 6, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2009 Puha, nogle historier! Hvad folk dog kan gøre.. Og tak for idéerne til hvad jeg skal gøre, hvis jeg ser noget igen! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts