Hop til indhold

Negleklipning


Gæst Frank
 Share

Recommended Posts

Gæst freya3010
De der Dremel ting skulle være fantastiske. Så kan man file til hunden reagerer, hvilket også skulle være nok til, at nerven trækker sig tilbage. Det vil sige man gradvist kan få kortere negle.

 

Super.. så SKAL jeg altså have køt sådan en... og den nye dremel er nu ret fiks...:lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Inden du køber herhjemme, så se om det ikke er billigere at købe hjem fra Sverige. Har ingen idé om hvad fragten forløber sig til, men syntes bare svenske priser ser så billige ud... Er selv på vej forbi satchmos.se (den fysiske butik) i dag på vej til udstilling (søg på klofil). Så vidt jeg kan se på nettet, er der noget mere at spare end blot de 30% valutakursen gør for en. Der har jeg nemlig også kig på Dremel :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Inden du køber herhjemme, så se om det ikke er billigere at købe hjem fra Sverige. Har ingen idé om hvad fragten forløber sig til, men syntes bare svenske priser ser så billige ud... Er selv på vej forbi satchmos.se (den fysiske butik) i dag på vej til udstilling (søg på klofil). Så vidt jeg kan se på nettet, er der noget mere at spare end blot de 30% valutakursen gør for en. Der har jeg nemlig også kig på Dremel :blink:

 

Suuuuper god idé... det vil jeg da prøve at gøre.. så noget i går på rabatten tror jeg vidst det var.. og der var nogle ting som man kunne spare helt op til 60% på...:lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det var bare fordi du sagde at det ikke lød så gennemtænkt, at jeg havde tænkt mig at tage til dyrelæge for at få Freyas negle klippet ned hvor de skal, da de nok ville komme til at bløde...

 

Freya er som sagt min første hund, og jo indrømmet jeg tænkte da ikke liiiiiige over at det var en god idé at klippe negle hver 14.dag... Så istedet for bare at se til og respektere at hendes negle må forblive en lille smule for lange, så vil jeg MEGET hellere betale mig fra det... måske at penge kan få en til at tænke sig om en anden gang...:lol::lol::lol:

 

OK

 

Det med den manglende gennemtænkning kom sig af at du muligvis ikke havde pointen med smerter med i dine overvejelser.

Du skrev:"Det kommer nok til at bløde så,".

 

Bløder en negl gør den også ondt, så på Freyas vegne vil jeg da bede dig genoverveje hvorvidt du vil lade dyrlægen gå til makronerne og klippe neglene "ned" :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
OK

 

Det med den manglende gennemtænkning kom sig af at du muligvis ikke havde pointen med smerter med i dine overvejelser.

Du skrev:"Det kommer nok til at bløde så,".

 

Bløder en negl gør den også ondt, så på Freyas vegne vil jeg da bede dig genoverveje hvorvidt du vil lade dyrlægen gå til makronerne og klippe neglene "ned" :-)

 

Mht. til at lade dyrelægen klippe dem have jeg det som selvfølge at hun skulle lokalbedøves så hun ikke ville have ondt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Mht. til at lade dyrelægen klippe dem have jeg det som selvfølge at hun skulle lokalbedøves så hun ikke ville have ondt...

 

OK, men skal hun så ikke have lokalbedøvet hver enkelt tå - dvs 18 x stik eller være følelsesløs i hele poten så længe bedøvelsen varer, jeg tror ikke det fungerer, men OK vi taler jo kun teorstisk indtil videre :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine elsker en gang fodmassage, kigger interesseret med når jeg undersøger hende mellem tæerne, det er bare at træne og hygge og beundre, så bliver det hyggeligt at få nusset tæer (men jeg klipper altså ikke selv, det må dyrlægen gøre, det er jo noget med blod :oops:)

 

Vi har for 20 kr købt noget stads til at putte på hvis man klipper og det begynder at bløde, og så skulle det stoppe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa!

Har prøvet at klippe negle på min hvalp, men det er næsten umuligt. Han vrider sig og bider/slikker og trækker poten til sig.

Er der nogen der har nogle gode råd?

Hvor lange skal neglene være før de skal klippes, er nemlig i tvivl om hans negle er for korte?

 

Hej Frank.

 

Du kan altid se om neglene er for korte ved om de er hvide i spidserne eller om de har et lyserødt skær. Hvis de har det er de for korte, du skal kun klippe det hvide...

Og prøv at giv ham noget godt bagefter. På den måde ved han at han får noget godt når det er overstået og så er det ikke så slemt :) Blev ved med at prøve.. det lykkedes på et tidspunkt. Jeg taler af erfaring :-).

 

kh emmi

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
OK, men skal hun så ikke have lokalbedøvet hver enkelt tå - dvs 18 x stik eller være følelsesløs i hele poten så længe bedøvelsen varer, jeg tror ikke det fungerer, men OK vi taler jo kun teorstisk indtil videre :-)

 

Som jeg startede med at skrive så drejer det sig kun om et par stykker... ca. 2-3 negle som nok er lidt for lange...

 

Hele poten synes jeg ikke at man kn tilbyde sin hund.. så tror jeg det er bedre at bedøve HELT...

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg startede med at skrive så drejer det sig kun om et par stykker... ca. 2-3 negle som nok er lidt for lange...

 

Hele poten synes jeg ikke at man kn tilbyde sin hund.. så tror jeg det er bedre at bedøve HELT...

 

Kan man lokalbedøve en tå til negleklipning :confused: Og hvis man kan, gør det mon så næsten ikke lige så ondt som at klippe lidt for langt i neglen uden bedøvelse :confused: Jeg ved det ikke, jeg syntes bare selv at det gør lidt ondt at få lokalbedøvelsessprøjter og jeg kunne da forstille mig at det gør endnu mere ondt i et næsten 'kødløst' område som en tå.. :hmm:

 

Jeg har to gange fået Flica lagt i narkose og fået klippet alle klørerne ned og brændt, i håbet om at blodåren ville trækker sig så langt tilbage at de var til at holde i en ordenlig længde, men jeg må indrømme at jeg syntes at det var spild af penge og narkose, selv om jeg syntes at jeg har været flittig med neglesaksen efterfølgende er der ikke gået ret lang tid før blodåren kom for langt ud igen :evil: Så Flica og jeg har vænnet os til at hun bare har nogle lange, trælse klør som selvom de er nyklippede stadig er for lange.. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har to gange fået Flica lagt i narkose og fået klippet alle klørerne ned og brændt, i håbet om at blodåren ville trækker sig så langt tilbage at de var til at holde i en ordenlig længde, men jeg må indrømme at jeg syntes at det var spild af penge og narkose, selv om jeg syntes at jeg har været flittig med neglesaksen efterfølgende er der ikke gået ret lang tid før blodåren kom for langt ud igen :evil: Så Flica og jeg har vænnet os til at hun bare har nogle lange, trælse klør som selvom de er nyklippede stadig er for lange.. ;-)

 

Det var sådan set rart at vide, for jeg har overvejet det med Vinnie - hun havde jo aldrig fået klippet negle da jeg fik hende, og årerne er kommet rigtigt langt ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var sådan set rart at vide, for jeg har overvejet det med Vinnie - hun havde jo aldrig fået klippet negle da jeg fik hende, og årerne er kommet rigtigt langt ud.

 

:-) Nu ved jeg jo ikke om det virkelig bare er mig der har været for sløset med negleklipperen efter narkosen, selvom jeg selv syntes jeg var flittig :blink: Men efter to forsøg med samme resultat, er det i hvert fald ikke noget jeg har tænkt mig at prøve igen :(

 

Jeg tror nu forøvrigt også at problmet med Flica skyldes at hun nok ikke har fået klippet klør i sit første hjem, ud over måske til dyrlæge tjek.. Hun var knap 2 år da jeg fik hende, og brød sig i hvert fald ikke om at få klippet klør..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Kan man lokalbedøve en tå til negleklipning :confused: Og hvis man kan, gør det mon så næsten ikke lige så ondt som at klippe lidt for langt i neglen uden bedøvelse :confused: Jeg ved det ikke, jeg syntes bare selv at det gør lidt ondt at få lokalbedøvelsessprøjter og jeg kunne da forstille mig at det gør endnu mere ondt i et næsten 'kødløst' område som en tå.. :hmm:

 

Jeg har to gange fået Flica lagt i narkose og fået klippet alle klørerne ned og brændt, i håbet om at blodåren ville trækker sig så langt tilbage at de var til at holde i en ordenlig længde, men jeg må indrømme at jeg syntes at det var spild af penge og narkose, selv om jeg syntes at jeg har været flittig med neglesaksen efterfølgende er der ikke gået ret lang tid før blodåren kom for langt ud igen :evil: Så Flica og jeg har vænnet os til at hun bare har nogle lange, trælse klør som selvom de er nyklippede stadig er for lange.. ;-)

 

Tusind tak for informationen... så tror jeg bare at jeg vil bruge mine penge på en Dremel istedet...:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frank

Frank har sorte negle, men så vidt jeg kan forstå, skal man kun klippe neglen hvis den danner en krog, altså hvis den bliver tyndere i spidsen.

Er det rigtigt forstået at det kun er nødvendigt at klippe nogle få negle? det er måske ikke alle negle som bliver lange?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 9 months later...
Gæst LovesAnimal

Hej jeg vil først lige understrege at den hund jeg vil skrive om ikke er min men min mors. Vi skal passe den for hende, mens hun får opereret knæet.

 

Som sagt skal jeg passe min mors hund. Men vi har fundet ud af at dens negle er i forfærdelig stand! Dens negle er alt alt ALT for lange! Den har faktisk svært ved at gå. Og det ser ud til at gøre undt på den hver gang den går, så den ligger meget ned. Men elsker alligevel at gå tur. Og min mor har aldrig klippet negle på den før og den er vidst nok omkring 5-6 år. Måske har den fået klippet negle en eller 2 gange som lille men ellers ikke. Og der er så sket det at ikke bare selve neglene er vokset men også nerverne eller hvad man nu lige kalder det. Så jeg vil spørge om i ved hvad vi kan gøre uden at blive nød til at tage til dyrelægen. Self. gør vi det vis det er sidste udvej.

Håber i vil hjælpe mig/os for det er sådan en sød hund;):vuf:

Redigeret af LovesAnimal
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej jeg vil først lige understrege at den hund jeg vil skrive om ikke er min men min mors. Vi skal passe den for hende, mens hun får opereret knæet.

 

Som sagt skal jeg passe min mors hund. Men vi har fundet ud af at dens negle er i forfærdelig stand! Dens negle er alt alt ALT for lange! Den har faktisk svært ved at gå. Og det ser ud til at gøre undt på den hver gang den går, så den ligger meget ned. Men elsker alligevel at gå tur. Og min mor har aldrig klippet negle på den før og den er vidst nok omkring 5-6 år. Måske har den fået klippet negle en eller 2 gange som lille men ellers ikke. Og der er så sket det at ikke bare selve neglene er vokset men også nerverne eller hvad man nu lige kalder det. Så jeg vil spørge om i ved hvad vi kan gøre uden at blive nød til at tage til dyrelægen. Self. gør vi det vis det er sidste udvej.

Håber i vil hjælpe mig/os for det er sådan en sød hund;):vuf:

 

Jeg vil absolut anbefale at I får dyrlægen til det, Hvis hunden aldrig har fået klippet negle før .

 

-Ina

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang. Frank - så kunne det jo tænkes at han har ekstremt meget følelse i poterne. Det er der nogel hunde som har og derfor kan det være noget af et tålmodigheds arbejde at skabe tillid til at det er i orden at røre poterne.

 

Min ældste beagle har sådan nogle poter og det har taget lang tid at få lov at holde ham i poten og han er 5 år nu.

Mine hunde får aldrig klippet negle da de slider dem selv - det er kun vildt kløerne vi klipper. Vi bruger en klipper med et stop på så man ikke kan klippe for meget af.

 

Skulle uheldet være ude så stop poten i almindelig hvede mel - det standser blødningen.

 

Er der meget tynde negle kan man alternativt bruge en tre i en saks og klippe 1 -2 milimeter af og så afprøve om det er nok.

 

-Ina

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...