Hop til indhold

Hvalpe Træning


Gæst SloBo
 Share

Burde kamphunde være ulovlige i Danmark ?  

25 stemmer

  1. 1. Burde kamphunde være ulovlige i Danmark ?



Recommended Posts

Hej Alle.

 

Først rigtig god bag jul, og rigtig godt nytår..

 

Jeg er så heldig af være ejeren af en lille nuttet Dansk Svensk Gårdhunde hvalp, her d. 05/1-2008, og skal så strakt påbegynde renlighedstræningen. Jeg har læst meget om det, og der er mange delte meninger om hvordan man skal forholde sig. Nogle bruge Avis metoden, mens nogle mener at man ikke skal bruge aviser da det er dobbelt arbejde for hunde at lære forst en tisse på aviser, og så ude bagefter..

 

 

Hva er jeres mening ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hej Alle.

 

Først rigtig god bag jul, og rigtig godt nytår..

 

Jeg er så heldig af være ejeren af en lille nuttet Dansk Svensk Gårdhunde hvalp, her d. 05/1-2008, og skal så strakt påbegynde renlighedstræningen. Jeg har læst meget om det, og der er mange delte meninger om hvordan man skal forholde sig. Nogle bruge Avis metoden, mens nogle mener at man ikke skal bruge aviser da det er dobbelt arbejde for hunde at lære forst en tisse på aviser, og så ude bagefter..

 

 

Hva er jeres mening ???

 

Velkommen og godt nytår :)

 

Hvad er hvalpen vant til fra opdrætteren?

 

Jeg selv har brugt aviser med glæde, andre bruger dem ikke :)

 

Mine hunde har brugt aviserne til hvis de ikke nåede at komme ud, men andre mener det er dumt :)

 

Det vigtigste er at går meget ud med den lille, når den lille har spist, leget, sovet og indimellem :)

Og at du stiller vækkeuret om natten og står op :)

 

Holde du ferie i forbindelsen med anskaffelsen så du kan træne renlighed, alenehjemme og tillid og tryghed?

 

Øh hvad med den afstemning om kamphunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg brugte også avisen. Men lærte hende ikka at tisse på den som sådan. Roste ikke osv. De første gange hun tissede på gulvet sørgede jeg for at få lidt tis på avisen og lagde den så der hvor hun havde tisset efter jeg havde tørret op. Så brugte hun den når vi ikke var hurtige nok eller hvis hun var alene. Det mest ønskelige er jo at hvalpen lærer at det er ude det foregår, men avisen er god til de uheld der må være. Og de er der :wink:

 

Det viste sig så at være et plus her i nytåret hvor hun var angst for at gå ud. Der lagde jeg nemlig en avis til hende og hun hoppede op og tissede på den :wink: Tænk hun kunne huske det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

De er vant til at bruge Aviser hos opdrætteren :)

 

Jeg har taget 3 ugers fri sådan at jeg har god tid til den lille :) Så tror jeg prøver mig frem, og venter med Aviserne for kan bare gå ned en gang i timen måske eller noget..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
De er vant til at bruge Aviser hos opdrætteren :)

 

Jeg har taget 3 ugers fri sådan at jeg har god tid til den lille :) Så tror jeg prøver mig frem, og venter med Aviserne for kan bare gå ned en gang i timen måske eller noget..

 

Dejligt med 3 ugers ferie :)

 

Ja, du kan se hvordan det udvikler sig, vejret på denne tid af året kan modarbejde lidt for det er koldt og vådt og ikke indbydende for den lille :)

 

Så det kan godt gå lidt langsommere her om vinteren og under alle omstændigheder vil den lille ikke komme til at kunne holde sig en hel arbejdsdag alligevel :)

 

Har du læst nogle gode bøger?

 

Lidt inspiration, Lone Grevas Hvalpen, og henes familiehunden, Irene Jarnveds fra hvalp til hund, Christina Bruun, Hundeliv og hverdagstræning og Anders Hallgrens Forstår du din hund :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Alle.

 

Først rigtig god bag jul, og rigtig godt nytår..

 

Jeg er så heldig af være ejeren af en lille nuttet Dansk Svensk Gårdhunde hvalp, her d. 05/1-2008, og skal så strakt påbegynde renlighedstræningen. Jeg har læst meget om det, og der er mange delte meninger om hvordan man skal forholde sig. Nogle bruge Avis metoden, mens nogle mener at man ikke skal bruge aviser da det er dobbelt arbejde for hunde at lære forst en tisse på aviser, og så ude bagefter..

 

 

Hva er jeres mening ???

 

Hejsa, og velkommen til Hundeforum. Og tillykke med din lille hvalp.

Uuh, hvor er hun nuttig, den lille Coco.. Det er næsten ikke til at vente på at få hende hjem..

 

Husk at oplade kameraet, så vi kan følge med i, hvordan hun indtager sit nye hjem.. :lol:

 

Aviser eller ej...

På denneher årstid undgår du nok ikke at bruge aviser. For det vil tage alt for lang tid at tage tøj på til at du kan nå at reagere på hendes eventuelle tegn på tissetrang.. Og det går altså ikke at stresse og gribe hunden og styrte ud i sutsko og ingenting for at undgå en bette tår på gulvet...

For så vil du stå med frost i næsen og kolde fingre og trampe og skynde på en lille blåfrossen hundehvalp, der bare vil ind i varmen igen og tisse..

 

Så hellere lade nogle aviser ligge på et strategisk sted, -f.eks ved en terrassedør.. Og så gå ture rigtig tit med fuld udrustning: Tykt tøj til dig og også en tyk trøje til Coco. Hvis hun skal blive nogenlunde hurtigt renlig, så er der vigtigt, at hun -og du- synes om at gå tur. Så varmt tøj på, så I kan hygge jer og lege undervejs.

Det ER altså nemmere med sommerhvalpe...

 

Ang. kamphunde... Jeg har stemt nej. -Lige så meget fordi det ikke kan lade sig gøre at forbyde kamphunde i Danmark. Fordi der jo findes så mange blandinger som man ikke kan bevise hvad der er i. Resultatet vil bare være, at de mennesker der VIL have en kamphund, de anskaffer en ubestemmelig blanding, -som kan være meget farligere end den "rene vare"..

 

Men kamphunderacer hører ikke hjemme hvor der stilles store krav til hunden om at være "hundesocial": I bymæssig bebyggelse, i lejlighedskomplekser og lign, hvor hundene er tæt på hinanden.

I lejligheder skal man søge om at få en hundetilladelse hvis man ønsker at holde hund. Og den tilladelse bliver nogle steder (bl.a. her hvor jeg bor) ikke givet, hvis hunden man søger tilladelse til, ligner eller er en kamphund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Groa havde lært at tisse på avis der hvor hun kom fra. Hun havde naturligvis også lært at tisse ude i haven. Hun var sjovt nok den eneste der kunne finde ud af at bruge avisen.

Vi brugte avis i starten (bor i lejlighed), men hun brugte den ikke ret meget. Når hun havde sovet, leget eller spist tog vi hende ud med det samme, og lige så hvis hun begyndte at snuse rundt.

Nu kan hun slet ikke finde ud af at bruge avisen, så hellere holde sig.

Du kan sagtens bruge avis og få en renlig hund på kort tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...