Hop til indhold

er kartofler giftige for hunde???


Gæst fenrisfrida
 Share

Recommended Posts

Gæst fenrisfrida

Hej Alle....

Min tæve på to år, render rundt med Tynd mave og opkast nu igennem 3 dage... dyrlægen siger at vi skal se tiden an.. hun har ikke feber.. men er begyndt at blive urenlig indenfor.. ...

Jeg mener at det startede efter at vi gav dem en rå kartoffel hver...:cry:

det har de fået før... og min hanhund på samme alder, viser ingen tegn, på forgiftning...

Så læser jeg i ude/hjemme at kartofler er giftige for hunde??????

nogen der kan give et godt råd???

 

Med venlig hilsen Fenris og frida...

ps... jeg giver hende udkogt ris og kylling... og det er da begyndt at blive lidt fastere... detder komer ud i den anden ende....:roll:

Redigeret af fenrisfrida
nyt i sagen
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg mener bestemt ikke rå kartofler er det bedste for hunde

 

mine får dog ofte kogte kartofler til deres kød til maden men det er noget andet

 

de må ihvertfald ikke være grønne og rå de kartofler de er vidst giftige:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
hej... de kartofler de havde fået... var ikke grønne...men jeg har alligevel lært det... kun kogte kartofler til mine hunde..... :oops:

 

 

meget fornuftigt de må bare ikke være grønne:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Nu har jeg haft 4 hunde og de har alle ædt rå kartofler,

og der er ingen af dem der er blevet syge af dem, men naboens hund spiste en og blev syg,

lige hvad der er med rå kartofler ved jeg ikke, men det er nok forskelligt fra hund til hund,

nogle kan tåle dem og andre ikke, men som flere har skrevet er grønne kartofler giftige for både mendesker og dyr,

så mit råd er at du ikke skal give din hund rå kartofler, for det kan den ikke tåle

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores gamle hund kunne ikke tåle kartofler, rå eller kogte - han kastede dem op, eller fik voldsomt dårlig mave..

Han åd tilgengæld farvekridt, læbestift, chokolade og alt muligt andet forbudt (han stjal det selv) uden så meget som at slå en prut forkert ,-)

Så måske det er forskelligt fra hund til hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså; I gamle dage sagde man, at hunde ikke kan fordøje kartofler og derfor ikke måtte få dem. Er det gået af mode og ud med badevandet sammen med meget andet fra den gang vi først havde hund ?

Det sagde man bestemt ikke der hvor jeg kommer fra :blink:

 

Uanset så er der stor forskel. Min gamle hund Bølle kunne tåle snart sagt hvad som helst.

Men familiens gamle collie, havde meget sart mave, og kunne bestemt ikke tåle bl.a. kartofler. Ikke fordi han blev sygsyg af det, men tynd mave var garanteret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst fenrisfrida

Ja... så røg vi så afsted til dyrlæge vagten....

vi har fået antibiotoka og 3 sprøjter i nakken... Pasta med mælkesyrebakterier til tarmfloaren. Diagnosen... mave tarmbetændelse....

GRUMT.... nu ligger hun og har småspasmer mens hun sover.... har drukket lidt...ENDELIG... og spist lidt.... ALDRIG mere rå grønne.... kartofler... jeg tror fremover at jeg skræller før de får dem.... :)

ellers mange tak for alle indlæg... rart at vide man kan spørge "fagfolk" i forumer som det her... mange tak....

Med venlig hilsen Fenris og Frida og Heidi

Link til indlæg
Del på andre sites

Det sagde man bestemt ikke der hvor jeg kommer fra :blink:

 

Uanset så er der stor forskel. Min gamle hund Bølle kunne tåle snart sagt hvad som helst.

Men familiens gamle collie, havde meget sart mave, og kunne bestemt ikke tåle bl.a. kartofler. Ikke fordi han blev sygsyg af det, men tynd mave var garanteret.

 

Hmmm er du fra et kartoffelrigt område eller var det allerede gået af mode, det med at hunde ikke må få kartofler, da du sidst havde vaps ? Betænk nu vel, at jeg havde hund i 80´erne og da var du jo kun et lallende spædbarn (det har jeg egentlig lidt svært ved at se for mig...kan du ikke lige poste et billede :mrgreen: ) og hvad kan der ikke være sket i mellemtiden ? Alt lader det til. Her får man pludselig hund igen og opdager, at man intet ved ! Skrækkeligt...jamen, skrækkeligt ! Og måske er det nøjagtig det samme med kartoflerne :mrgreen:

 

Men bortset fra det, så tror jeg vitterligt du har ret: Det er som med det meste andet man fylder i vovserne. Nogle kan tåle det. Andre ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm er du fra et kartoffelrigt område eller var det allerede gået af mode, det med at hunde ikke må få kartofler, da du sidst havde vaps ?

 

Men bortset fra det, så tror jeg vitterligt du har ret: Det er som med det meste andet man fylder i vovserne. Nogle kan tåle det. Andre ikke.

 

Nøh. Selv min bedstemor, som altid har fodret med hjemmelavet mad, har alle dage brugt kartofler i maden til hunden :blink:

 

Og så længe man ikke samler de kartofler op der har fået dagslys, så er der ikke nogen problemer overhovedet, selvom jeg godt ved at det vist er gået af mode at "kende sine fødevarer" efterhånden :mrgreen:

 

Betænk nu vel, at jeg havde hund i 80´erne og da var du jo kun et lallende spædbarn (det har jeg egentlig lidt svært ved at se for mig...kan du ikke lige poste et billede :mrgreen: ) og hvad kan der ikke være sket i mellemtiden ? Alt lader det til. Her får man pludselig hund igen og opdager, at man intet ved ! Skrækkeligt...jamen, skrækkeligt ! Og måske er det nøjagtig det samme med kartoflerne :mrgreen:

Nope. Ingen billeder af farmand hér, som spæd :neutral::???::???:

 

Men enig i at man pludselig finder nye begrænsninger, hver gang der dukker en ny hund op. Underlight egentlig :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøh. Selv min bedstemor, som altid har fodret med hjemmelavet mad, har alle dage brugt kartofler i maden til hunden :blink:

 

Og så længe man ikke samler de kartofler op der har fået dagslys, så er der ikke nogen problemer overhovedet, selvom jeg godt ved at det vist er gået af mode at "kende sine fødevarer" efterhånden :mrgreen:

 

 

Nope. Ingen billeder af farmand hér, som spæd :neutral::???::???:

 

Men enig i at man pludselig finder nye begrænsninger, hver gang der dukker en ny hund op. Underlight egentlig :hmm:

 

Ej, helt ærligt !!! Du kan da ikke snyde undertegnede og resten af HF´s kvinder for et rigtig puttenuttet baby-billede af vores egen vild(m)and ??? Det giver jo ingen mening what so ever !!! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, helt ærligt !!! Du kan da ikke snyde undertegnede og resten af HF´s kvinder for et rigtig puttenuttet baby-billede af vores egen vild(m)and ??? Det giver jo ingen mening what so ever !!! :mrgreen:

 

Puttenuttet babybillede.......af mig :shock: Jeg har sgu aldrig været puttenuttet. Jeg har været en meget grim baby :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Bevis det :mrgreen:

De kavde ikke kamera på den tid han var baby, kun tegneblok og kulstænger,:blink:

derfor vil han ikke have et baby billede ind på H-F :engel:

og kunstneren var ikke så god til at tegne

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...