Hop til indhold

hvalp med hudproblemer.


Gæst mussepig1965
 Share

Recommended Posts

Gæst mussepig1965

jeg har en shih tzu på 5 måneder, og da han var ca 3,5 mrd opdage jeg han havde små knopper i hunden omkring nakken og midt af rykken hvor han også klør sig.. dyrlæge mente han havde tør hud så vi skulle vakse i noget specielt shampoo og give ham olie i maden. det hjalp ikke og nu kunne dyrlægen efterfølgede konstater han havde stafelikokker. min hund fik medicin i 14. dag mod dette, men han klør stadig. dog er der ikke så mange knopper. men samtiddig er han begyndt at fælde totter... hmm, nogen der har prøvet nogel ligne,,, og skal en shih tzu hvalp fælde sin hvalpepels...???

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
jeg har en shih tzu på 5 måneder, og da han var ca 3,5 mrd opdage jeg han havde små knopper i hunden omkring nakken og midt af rykken hvor han også klør sig.. dyrlæge mente han havde tør hud så vi skulle vakse i noget specielt shampoo og give ham olie i maden. det hjalp ikke og nu kunne dyrlægen efterfølgede konstater han havde stafelikokker. min hund fik medicin i 14. dag mod dette, men han klør stadig. dog er der ikke så mange knopper. men samtiddig er han begyndt at fælde totter... hmm, nogen der har prøvet nogel ligne,,, og skal en shih tzu hvalp fælde sin hvalpepels...???

 

Jeg har aldrig hørt om en Shih Tzu hvalp, der fælder din hvalpepels - eller fælder i det hele taget.

Når jeg læser dit indlæg, så kommer jeg til at tænke på en kollega, jeg har, hvis schæferhund fik præcis det samme problem som du beskriver.

Tør hud, der skællede og kløede og pelsen, der faldt af i kæmpestore totter. Dyrlægen prøvede al verdens forskellige ting. Den fik til sidst indsprøjtninger med binyrebarkhormoner - bliv nu ikke bange - for det er nok ikke så alvorligt med din - men jeg har altså aldrig hørt om en Shih Tzu, der fælder, det er slet ikke normalt.

Da det er lidt tid siden, du har skrevet om dette, så håber jeg, at det allerede er bedre med din lille dejlige hund. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke hos hvilken dyrlæge du har været - som jeg har anbefalet i andre indlæg, så bør du søge en dyrlæge som har speciale i hudproblemer; ålborg dyrehospital skulle være ret gode...

 

Hvis den har skæl, så kan det være en pelsmide som hedder cheylietella (kan påvises i mikroskop)... Men tør hud og hudbetændelse kan skyldes rigtig mange ting.

 

Held og lykke med det :o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må helt klart bakke op om Ålborg dyrehospital, jeg havde prøvet et utal af dyrlæger, inden jeg fik at vide at de i Ålborg havde en SUPER dyrlæge indenfor hud og pels problemer. Efter et enkelt besøg deroppe var vores kvaler slut.

Så tag den lille stakkel med derop og få løst dens og dit problem.

 

Held og lykke !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...