Hop til indhold

Hjælp kennelhoste


Gæst bombastic
 Share

Recommended Posts

Gæst bombastic

Da vi kom hjem idag blev vi ringed op af naboen at Bombastic legekammerat havde fået kennelhoste. Han har ikke været ved dyrlæge hvilket jeg jo mener han skal, men hun vil bare snakke med dyrlægen imorgen.

 

Jeg har søgt alt hvad jeg kan om sygdommen, og fundet ud af en masse, blandandet at Bombastic i hvertifald ikke skal i nærheden af ham. Men hvor længe må han ikke lege med ham?. Han savner ham og har flere gange idag været over ved hans dør for at se om han ikke kommer ud.

Men jeg vil ikke have han bliver syg.

 

Kan læse man behandler med hostestillendene og evt. antibiotika hvis det udvikler sig til lungebetændelse, men bruger man altid at give hostestillendene eller kun nogle gange?

 

Håber på nogle hurtige svar, er lidt bekymret for hendes hund men bestemt også min egen.

 

Maria

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han er en sund og rask hund i sin bedste alder, er det ikke værre, end når vi andre får en forkølelse... Min dyrlæge nægter at vaccinere voksne sunde hunde imod det, med mindre de skal på udstilling / til konkurrencer - da han synes det er tåbeligt og at over-reagere... om han har ret skal jeg ikke kunne sige, men de fleste hunde kommer sig hurtigt over det uden problemer... evt. hjulpet på vej af lidt hostestillende...

 

Hvis legekammeraten er en meget ung hvalp, en meget gammel hund eller på anden måde svækket, så kan det være alvorligt... men generelt kommer de sig hurtigt... Mener det er 3 uger der er smittefare? men inkubationstiden er vist 10 dage... så har han været sammen med ham inden for de sdiste 10 dage, så er han nok blevet udsat for smitte...

 

det sidste er jeg dog ikke 100% sikker på, vedr. smittetid / inkubationstid, så håber der er nogle andre der kan svare mere sikkert :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...