Hop til indhold

Diarre


Aslan
 Share

Recommended Posts

Altså, nu har han gået fra dårlig mave, til diarre, tilbage til dårlig mave og diarre igen :(

 

Vi har fået en tid ved dr dyr i morgen kl 13.

Men den lille er lidt rimelig meget træt af ris, selv med tunvand, kyllingevand og hvad jeg ellers lige har prøvet.

 

Man kan vel godt give en hund havregrød?

 

Er der andre ting der er godt at give ham når han nu har diarre/dårlig mave? A38 har heller ikke interesse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, nu har han gået fra dårlig mave, til diarre, tilbage til dårlig mave og diarre igen :(

 

Vi har fået en tid ved dr dyr i morgen kl 13.

Men den lille er lidt rimelig meget træt af ris, selv med tunvand, kyllingevand og hvad jeg ellers lige har prøvet.

 

Man kan vel godt give en hund havregrød?

 

Er der andre ting der er godt at give ham når han nu har diarre/dårlig mave? A38 har heller ikke interesse.

ingenting udover vand :-) få renset systemet lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Har du prøvet med vidundermidlet zoolac?

 

Torskerogn skulle også være godt for maven. Gerne sammen med ris, som han jo så desværre er blevet træt af. :genert:

 

Havregrød bør du sagtens kunne give. Der er i hvert fald ingen af mine hunde, der er døde af det. :blink:

 

God bedring til drengen. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Altså, nu har han gået fra dårlig mave, til diarre, tilbage til dårlig mave og diarre igen :(

 

Vi har fået en tid ved dr dyr i morgen kl 13.

Men den lille er lidt rimelig meget træt af ris, selv med tunvand, kyllingevand og hvad jeg ellers lige har prøvet.

 

Man kan vel godt give en hund havregrød?

 

Er der andre ting der er godt at give ham når han nu har diarre/dårlig mave? A38 har heller ikke interesse.

 

 

slippery elm er et suverænt produkt og så er det naturligt og virker ret hurtigt det kan købes i en helsekost forretning eller Dansk barf center

skal blandes med lidt lunkent vand til en slags gele og ofte er diarren væk dagen efter kan bruges i mdr for at afgifte mave/tarmsystemet

 

ellers er kaninmaver og virkelig gode og ulækre men de virker :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal lige hilse at sige at det er svært at få en hund til at skide, som ikke gider spise noget.

 

Nu kan jeg jo ikke rende rundt og stikke hovedet ned i græsset for at studere hvordan afføringen ser ud i dag :evil:

 

 

Jeg må jo bide i det sure æble og så gå en tur med ham, og så må jeg finde steder at gå med ham, hvor mennesket befærdes meget lidt (jeg kan jo ikke samle op når det siver ned i græsset)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyk tarms betændelse, og 700 kr fattigere :mrgreen:

 

 

 

Er der nogen der faster deres hund i 24 timer når de har diarre/dårlig mave?

 

PUFF :???: Jeg gav kr. 1.000 for den samme diagnose i går :roll: godt nok gik jeg medicin, specialkost og et plysdyr :engel: med i prisen.

 

Jeg faster yderst sjældent bevidst ved dårlig mave, bliver der fastet er det hundens egen beslutning om ikke at ville spise :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Tyk tarms betændelse, og 700 kr fattigere :mrgreen:

 

 

 

Er der nogen der faster deres hund i 24 timer når de har diarre/dårlig mave?

 

 

ja jeg faster altid mine fra omkring 24-34 timer efter jeg har set de har diarre og derefter får de deres alm mad med slippery elmebark i :-)

 

sikken noget skidt hvad sagde dyrlægen ellers du skulle gøre :?::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg faster altid mine fra omkring 24-34 timer efter jeg har set de har diarre og derefter får de deres alm mad med slippery elmebark i :-)

 

sikken noget skidt hvad sagde dyrlægen ellers du skulle gøre :?::megaked:

 

 

Han fik et skud "et eller andet" som virkelig var effektivt, for der har ikke været noget siden :mrgreen:

 

Aslan skal have 4 gule piller om dagen, ris i 2 dage (som så blev til en dag fordi hans afføring var rigtig pæn og han er vildt sulten). Vi skulle fodre- så vidt muligt - en gang hver anden time og så i meget små potioner, så han har igår fra jeg kom hjem (kl 12) blevet fodret hver anden time med 500 gram ris samt lidt kylling.

Igår fik han 10 foderpiller, resten ris.

I dag har han fået 100 gram og i morgen går vi op på 200 g, dagen efter 400 og sidste dag 600.

Alle dage vil han få ris til morgenmad, stakkels hund, og dernæst ris og piller.

 

 

Men men maven er fin, dog ser den faktisk ud til at være ret hård, og svær at komme af med. Men nu er han jo heller ikke vand til små hårde knolde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Han fik et skud "et eller andet" som virkelig var effektivt, for der har ikke været noget siden :mrgreen:

 

Aslan skal have 4 gule piller om dagen, ris i 2 dage (som så blev til en dag fordi hans afføring var rigtig pæn og han er vildt sulten). Vi skulle fodre- så vidt muligt - en gang hver anden time og så i meget små potioner, så han har igår fra jeg kom hjem (kl 12) blevet fodret hver anden time med 500 gram ris samt lidt kylling.

Igår fik han 10 foderpiller, resten ris.

I dag har han fået 100 gram og i morgen går vi op på 200 g, dagen efter 400 og sidste dag 600.

Alle dage vil han få ris til morgenmad, stakkels hund, og dernæst ris og piller.

 

 

Men men maven er fin, dog ser den faktisk ud til at være ret hård, og svær at komme af med. Men nu er han jo heller ikke vand til små hårde knolde!

 

 

altid noget det er blevet bedre :5up::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen der faster deres hund i 24 timer når de har diarre/dårlig mave?

 

Altid, så får hun kun vand, det har heldigvis hjulpet hver gang, men med tarm-betændelse aner jeg ikke om det har nogen effekt, uanset hvad, så er mad-lysten bagefter stor nok til at spise råkost om det skulle være.

 

Rigtigt god bedring til det lille pus ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyk tarms betændelse, og 700 kr fattigere :mrgreen:

 

 

 

Er der nogen der faster deres hund i 24 timer når de har diarre/dårlig mave?

 

Vi har gjort det en enkelt gang. Der havde Anton også fået tarmbetændelse. Vi fik at vide at han skulle faste i 24 timer og så skånekost i 3 dage. Derefter skulle det gerne være væk og det var det heldigvis også.

 

Er det helt slemt så får de vist pencillin hos dyrlægen.

 

Håber Aslan snart er tilbage til normal igen :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Så er maven perfekt, ikke for blød, ikke for hård.

 

Vi er begyndt stille på tør-foder og aslan (af alle hunde-han ejer jo ikke appetit) savle når jeg kommer med en håndfuld foder, det er et lækkert syn :blink:

 

 

godt og høre:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...