Hop til indhold

Draebt hund..:-(


Gæst Bangkeaw
 Share

Recommended Posts

Gæst Bangkeaw

Sikken et syn der moedte os da vi kom hjem igaar.

 

En lille hvalp laa paa vores terasse med nakken braekket....Hvordan kan det ske, jeg tror foelgene er sket :

 

En familie her i naerheden har ikke villet ha' deres lille hvalp, alle ved at min kone og jeg elsker hunde, saa har de afleveret den lille hvalp her, da de vidste at vi selvfoelgelig ville ta' os af den, der skete sa bare det at vores 2 voksne hunde ikke acceptere andre hunde paa vores omraade og saa har de knaekket nakken paa den......Vi var graedefaerdige da vi saa det....

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikken et syn der moedte os da vi kom hjem igaar.

 

En lille hvalp laa paa vores terasse med nakken braekket....Hvordan kan det ske, jeg tror foelgene er sket :

 

En familie her i naerheden har ikke villet ha' deres lille hvalp, alle ved at min kone og jeg elsker hunde, saa har de afleveret den lille hvalp her, da de vidste at vi selvfoelgelig ville ta' os af den, der skete sa bare det at vores 2 voksne hunde ikke acceptere andre hunde paa vores omraade og saa har de knaekket nakken paa den......Vi var graedefaerdige da vi saa det....

 

Nu kender jeg ikke til din race (men er da lutter ører, hvis du gider fortælle lidt) men tror du at de ville slå en lille hvalp ihjel?. Det plejer at være tabu for voksne hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bangkeaw
Sikken et syn der moedte os da vi kom hjem igaar.

 

En lille hvalp laa paa vores terasse med nakken braekket....Hvordan kan det ske, jeg tror foelgene er sket :

 

En familie her i naerheden har ikke villet ha' deres lille hvalp, alle ved at min kone og jeg elsker hunde, saa har de afleveret den lille hvalp her, da de vidste at vi selvfoelgelig ville ta' os af den, der skete sa bare det at vores 2 voksne hunde ikke acceptere andre hunde paa vores omraade og saa har de knaekket nakken paa den......Vi var graedefaerdige da vi saa det....

 

Nu kender jeg ikke til din race (men er da lutter ører, hvis du gider fortælle lidt) men tror du at de ville slå en lille hvalp ihjel?. Det plejer at være tabu for voksne hunde.

 

Vores hunde er af racen Bangkeaw, en hund som stammer fra centrale Thailand ( Phitsanulok ).

 

Det en lidt agresiv race, hvis man ikke opdrage dem med kaerlighed, og det er der altsaa ikke mange Thai'er der goer..

 

Forleden var naboens pudelhund kommet ind gennem vores gitterport, havde vi ikke vaeret hjemme, ja saa er jeg bange for, at den ikke var kommet levende ud her fra..

 

Har vi vores hunde med ude, ja saa er der ingenting, det er kun paa deres omraade at de ikke acceptere andre hunde/mennesker...

 

Nu skal du endelig ikke tro at det er monstrehunde vi har, de er utrolig kaerlige over for os....og andre som de kender......

 

Picture030-1.jpg

Hanhunden snoopy & taeven Narm Tarn da hun var hvalp..

 

Picture923.jpg

 

Gitterlaagen som det kan vaere farligt at komme ind ad, hvis man ikke er inviteret

Om det kan ha' noget at goere med at vi lige nu har 8 hvalpe fra d. 26/11 '07, de er begge kaelige over for hvalpene....

 

 

Har lige begravet den lille hvalp.....:-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Selvfølgelig kan de ske :)

 

Det er ikke deres hvalp, og så kan de ske :)

 

Ulve fx kan også dræbe fremmede hvalpe :)

 

Men føj, det var da en grim oplevelse :cry:

 

Hvor er det dejligt at se nogle billeder af hundene a044.gif

 

Nej, jeg kan godt forestille mig at de hunde ikke bliver behandlet så kærligt, men det kan lade sig gøre, ligesom det kan med slædehunde fra Grønland :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig kan de ske :)

 

Det er ikke deres hvalp, og så kan de ske :)

 

Ulve fx kan også dræbe fremmede hvalpe :)

 

Men føj, det var da en grim oplevelse :cry:

 

Hvor er det dejligt at se nogle billeder af hundene a044.gif

 

Nej, jeg kan godt forestille mig at de hunde ikke bliver behandlet så kærligt, men det kan lade sig gøre, ligesom det kan med slædehunde fra Grønland :)

 

Ulve kan finde på at slå andre ulve ihjel, hvis de ikke tilhører flokken men lige netop dèr ligger der jo en forskel imellem ulve og hunde :D

 

Jeg kender ikke racen, ved derfor ikke om det er jagt- eller vagthund og ved jo heller ikke hvor gammel hvalpen var, men alligevel synes jeg at det er på kanten af hvad jeg forbinder med normal hundeadfærd. :D

 

Det er muligt at det er kulturforskellen der gør at hundene i Thailand er anderledes, jeg ved det ikke. Har desværre aldrig været der. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bangkeaw
Føj da, ikke sjovt at komme hjem til.

Men hvordan er naboerne kommet ind? Mon de bare har løftet hvalpen ind over hegnet?

 

Ja, den lille hvalp er loeftet over hegnet...............Tror vi....

Link til indlæg
Del på andre sites

Bangkeaw racen er Halv Hund & halv Ulv......maaske derfor...

 

Er det længe siden krydsningen er sket?

 

Jeg tør godt røbe at min svigermors 3 hunde formentlig dræbte hendes fjerde for få år siden. De var alle Jack Russell terriere, 2 gamle tukke hanner, en ung han og en ung tæve. De to gamle skældte ofte ud på den unge han. Det så ret voldsomt ud, så vidt vi der en sjælden gang var gæster kunne bedømme. De var sjældent alene, men en skønne dag var de det, og da hun kom hjem var den unge han død. Hun gættede på kvælning i forbindelse med at de andre har slæbt rundt på den i halsbåndet. Der var også bidsår. Uhyggeligt og dybt tragisk.

 

Det er den slags der gør at jeg ikke vil have at min hund og kat er i samme rum når de er alene.

 

Det var et sidespring, håber ikke jeg spammer din tråd, Bangkeaw

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Bangkeaw racen er Halv Hund & halv Ulv......maaske derfor...

 

Er det længe siden krydsningen er sket?

 

Jeg tør godt røbe at min svigermors 3 hunde formentlig dræbte hendes fjerde for få år siden. De var alle Jack Russell terriere, 2 gamle tukke hanner, en ung han og en ung tæve. De to gamle skældte ofte ud på den unge han. Det så ret voldsomt ud, så vidt vi der en sjælden gang var gæster kunne bedømme. De var sjældent alene, men en skønne dag var de det, og da hun kom hjem var den unge han død. Hun gættede på kvælning i forbindelse med at de andre har slæbt rundt på den i halsbåndet. Der var også bidsår. Uhyggeligt og dybt tragisk.

 

Det er den slags der gør at jeg ikke vil have at min hund og kat er i samme rum når de er alene.

 

Det var et sidespring, håber ikke jeg spammer din tråd, Bangkeaw

 

Det har jeg også hørt fra en opdrætter af lashaer :)

 

I hendes tilfælde tror jeg det var fordi at hundene aldrig fik lov at ordne noget selv, så fik de pludselige chancen....

 

Jeg vil også gerne høre mere om de her hunde :)

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Nu skal du endelig ikke tro at det er monstrehunde vi har, de er utrolig kaerlige over for os....og andre som de kender......

 

Hov den var lige smuttet min næse forbi. Det tror jeg skam heller ikke de er. Ledte faktisk bare efter en anden mulighed for at hvalpen var død. Hvis der ikke er bidsår kan det jo være, at den ikke var i live da der blev dumpet i din have.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bangkeaw
Nej! :(

 

Kunne altså ikke bo i Thailand med deres generelle holdning til dyr.....

 

Det goer ogsaa ondt i ens hjerte engang imellem, var ude at spise for et stykke tid siden og her holder man Bangkeaw paa denne maade her, saa der er vel ikke noget at sige til, at disse hunde bliver underlige, maaden at holde hunde paa, som du ser her er desvaerre noget jeg tit ser..Skal lige tilfoeje, at vi tog spisestedet ved siden af, da jeg ikke stoetter folk, som ikke behandler deres dyr med respekt...........

 

Picture385.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bangkeaw

Minder mig om, da vi boede paa Phuket, der havde vores nabo koebt sig en Golden retiver, naboen, en enlig kvinde arbejdede meget og hva' goer man saa med hunden, man laenker den i en 1 meter " lang " laenke ude i carporten, der kunne den saa staa 15 timer i doegnet, mange gange uden vand, jeg spurgte hende om jeg ikke kunne faa lov at gaa en tur med hunden et par gange om dagen...............Svaret var NEJ !!!

 

Spurgte hende ogsaa, hvorfor hun ikke havde hunden inde, da det ville vaere lidt koeligere for hunden, svaret var : Jeg er bange for at den oedelaegger mine moebler....Hold kaeft, jeg kom til at HADE den arrogante gimpe...... :x

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bangkeaw

Hej Vivi.

 

Jeg tror desvaerre at buret som du ser er deres liv, tror ikke de bli'r lukket ud.....

 

Mange Thai'er har intet begreb om hunde, de skaffer sig en hvalp, opdrager den ikke...........og saa ender mange i et " monkeyhouse " :-(

 

 

De 8 hvalpe vi har, ja vi beholder selv 2, de 6 andre bliver givet vaek til Danskere ( der ved jeg de faar det godt ) og familie, saa jeg kan holde oeje med dem, jeg har forklaret Fam. at de skal fandme behandle dem ordentligt..........ellers bli'r jeg sq sur og tager dem tilbage igen....at det det ikke er alm. her i Thailand at vaccinere hunde osv. da det jo koster penge, til det har jeg sagt til Fam. at de skal vaccineres og til dyrlaege, hvis de bliver syge og at jeg betaler det.....Saa har jeg ligesom gjort mit... :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst nordlys_dk

Jeg synes det er flot at du stiller de krav til mennesker der skal have en af jeres hvalpe. Jeg vidste at der var stor forskel på, hvordan hunde bliver behandlet her og dernede, men jeg vidste ikke at forskellen var så stor. Er det lovligt at holde hund i så små bure?

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, det var dog en rædselsfuld måde at holde hund på!!! Jeg ville ellers gerne til Thailand på et tidspunkt, men det lyder som om det ville være en dårlig ide, den slags der ville fuldstændig ødelægge min ferie :cry:

 

Dejligt at du sørger for dine hvalpe også efter at de er "fløjet fra reden", stor respekt for det!!! :D

 

Ps.: Dejlige hunde du har :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bangkeaw

Der er masser af vilde hunde her i Thailand, naar folk ikke magter dem mere ender de enten i et lille bur eller bliver koert langt vaek fra deres hjem, og ender som forhutlede streetdogs....Mange af disse hunde finder dog vej til et af landest mange templer, hvor munkene tager sig af dem.....

 

Kan ikke finde ud af, at uploade et videoklip her, men har lagt et klip paa Youtube, saa hvis i har lyst, kan i klikke paa linket her....

 

 

http://www.youtube.com/profile?user=Poolsawas

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...