Hop til indhold

mangler et godt råd!!


Gæst Fensen
 Share

Recommended Posts

Gæst Fensen

Min hvalp på snart 1 år (westie) spiser ik som den burde. vi har været ved dyrlæge og den fejler ik noget.

problemer er at den er kræsen...tror vi?! den får kun tør kost og vi vil helst blive ved med det, og den har aldrig fået noget af vores mad. vi er igang med 5. mærke af tørkost hvor den i starten gider spise begge sine potioner (morgen og aften) men efter en uge med samme mærke, spiser den kun en potion. det hjælp slet ikke at variere dens kost -er den en gang blevet træt af det, gider den ik spise det igen. Vores hund virker glad og frisk, så det påvirker ihvertfald ikke humøret, vi er jo bare bekymret da hun slet ikke får den potion mad i sig dagligt, som hun skal.

-Er der nogle som kender til lign. problem??

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjaaa.... Jeg har også en kræsen hund, jeg har så valgt selv at lave hendes mad, så hvis du gerne vil blive ved tørfoderet vil det ikke hjælpe dig ;-)

 

Karla spiser (på trods af at hun bliver fodret på hjemmelavet hundefoder) slet ikke så meget som hun "burde"... men så længe hun er sund, slank, aktiv og trives og maven er i orden, så har jeg valgt at det er ok...

 

En klog dame herindefra, sagde til mig på et tidspunkt, at ingen hund i Danmark - med adgang til foder - har endnu begået selvmord ved at sulte sig ihjel... og min blev nok næppe den første :lol:

 

Ellers er der jo de gammelkendte tricks med at stille maden væk efter ca 15 minutter og så bliver der ikke serveret noget inden næste måltid... men jeg ved ikke om I allerede gør det?

 

Men det bedste råd er nok: køb en hund mere, så bliver der altid spist op :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Min hvalp på snart 1 år (westie) spiser ik som den burde. vi har været ved dyrlæge og den fejler ik noget.

problemer er at den er kræsen...tror vi?! den får kun tør kost og vi vil helst blive ved med det, og den har aldrig fået noget af vores mad. vi er igang med 5. mærke af tørkost hvor den i starten gider spise begge sine potioner (morgen og aften) men efter en uge med samme mærke, spiser den kun en potion. det hjælp slet ikke at variere dens kost -er den en gang blevet træt af det, gider den ik spise det igen. Vores hund virker glad og frisk, så det påvirker ihvertfald ikke humøret, vi er jo bare bekymret da hun slet ikke får den potion mad i sig dagligt, som hun skal.

-Er der nogle som kender til lign. problem??

Jeps kender godt rummelen, havde nøjagtig de samme problemer med Laika, nå ja og også de 2 andre hunde jeg har haft,

du kan gører som jeg altid har gjordt

1. server hundens måltid om morgenen, lade det stå i 10 min. og hvis hunden ikke har spist

eller spist op så tager du skålen væk, og ikke mere at spise før næste måltid

2 server aftensmåltidet, vente 10 min, og fjerne skålen for resten af denne dag

det gør du hver dag indtil hunden spiser sin opmålte portion, for det er vigtigt at hunden lærer,

at spise når du vil have det, og ikke når den synes den lige vil have lidt mad, af den grund at hvis du er ude at træne,

og du har en hund der spiser af lyst, og ikke af sult, så har du en inaktiv hund, der ikke kan udnytte sin aktivitet fuldt ud,

.

jeg har set hvor aktiv, og energifyldt, Laika er blevet efter hun er begyndt at spise for sultens skyld,

og ikke bare for at nu har hun lige lyst til en mundfuld mad,

og så længe hunden ikke mangler noget eller er underernæret,

så kan du sagtens bruge denne metode og den er desuden anbefalet af min dokter dyr

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannelarsen1

hej alle jeg,er ny her ville bare lige hører.Om der er nogen der ved hvor jeg skal lede efter belgisk hyrdehunde.Jeg kan ikke se der findes et sted herinde med den hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

hej alle jeg,er ny her ville bare lige hører.Om der er nogen der ved hvor jeg skal lede efter belgisk hyrdehunde.Jeg kan ikke se der findes et sted herinde med den hund.

Hej og velkommen til :-)

Der er ikke noget decideret furum til de belgiske hyrdehunde, men vi er da nogle stykker der har dem ;-)

 

Der er både Tervueren, Groenedael og Malinois repræsenteret herinde :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Fensen

Tak for alle de gode råd. Jeg vil prøve at tage maden fra hende morgen og aften, og se om det virker..og ellers stole på, at hun er sund og rask, selvom hun ik spiser op :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg har ingen kræsne hunde her gudskelov

 

men jeg ved de fleste hunde lærer og spise hvis man simpelthen tager maden frem stiller den og hvis hunden ikke har spist efter et stykke tid fjernes det og tilbydes dagen efter processen fortsættes til hunden spiser hvilket alle hunde gør nogen venter bare længere end andre og nogen kan faste i mange dage i håb om noget andet mad

 

selv de mest kræsne hunde spiser efter en periode på denne måde enten dette eller flere hunde:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Tak for alle de gode råd. Jeg vil prøve at tage maden fra hende morgen og aften, og se om det virker..og ellers stole på, at hun er sund og rask, selvom hun ik spiser op :-)

Kunne du ikke prøve at hælde lidt tun oven i hendes tørfoder, måske det kan stimulere appetitten ?

 

Min egen gad heller ikke at spise det samme tørfoder morgen, middag og aften og jeg kunne ærligt talt godt forstå hende, jeg gad heller ikke spise den samme ret hver dag.

 

Jeg begyndte derfor selv at lave hundemad til hende, fx. kogt kylling, lever, hjerter fisk, grønt og ris og dt spiser hun med velbehag, men jeg skal stadigvæk ikke servere det samme for hende flere dage i træk, fx. kylling for så gider hun ikke spise det, så jeg varierer.

 

Er det meget vigtigt at hun kun får tørfoder? hjemmelavet mad kan være præcis lige så sundt, hvis man sammensætter det rigtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jodie er også kræsen. Hun får derfor altid noget lækkert til aftensmad. F.eks. tun over tørfoderet, hjemmelavet, kylling eller bare lidt vådfoder blandet med tørfoder. Når hun har spist det eller måske ikke spist det, hælder jeg tørfoder op som står hele dagen. Hun spiser det ofte først næste dag efter morgenturen og nogle småbidder i løbet af natten.

 

Er nok også tilhænger af at du dropper tørfoder alene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal lige sige at hun kun fik tørfoder i starten, men i ren bekymring over at hun ikke spiste nok begyndte jeg på alt det andet. Det er altså ikke noget min hund er vænnet til, men ren nød.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Min hvalp på snart 1 år (westie) spiser ik som den burde. vi har været ved dyrlæge og den fejler ik noget.

problemer er at den er kræsen...tror vi?! den får kun tør kost og vi vil helst blive ved med det, og den har aldrig fået noget af vores mad. vi er igang med 5. mærke af tørkost hvor den i starten gider spise begge sine potioner (morgen og aften) men efter en uge med samme mærke, spiser den kun en potion. det hjælp slet ikke at variere dens kost -er den en gang blevet træt af det, gider den ik spise det igen. Vores hund virker glad og frisk, så det påvirker ihvertfald ikke humøret, vi er jo bare bekymret da hun slet ikke får den potion mad i sig dagligt, som hun skal.

-Er der nogle som kender til lign. problem??

 

 

Måske er din hund slet ikke kræsen:-D den mængdeangivelse der er på tørfoderposerne er ofte for høj, så måske har din hund bare ikke brug for den mængde mad du giver ?

 

Da mine hunde fik tørfoder, skete det ofte at de sprang et måltid over, men dette er et ukendt fænomen efter at vi nu fodre med råt kød og ben :mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mr. Yorkshire T

Hej Fensen,

 

Min Yorkshire 'lider' af samme tendens til kræsenhed, og jeg har følgende råd, hvis I fortsat vil bruge tørfoder. Køb en lille mængde tørret barf f.eks. ZiwiPeak, og bland en 3-4 små godbidder i foderet. Det plejer at virke for min Yorkie. Du kan købe tørret barf (råfoder) som godbidder hos House of Animals på nettet. De sælger selvfølgelig også andet foder :blink:

 

Hygge

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...