Hop til indhold

Håndtering på to forskellige måder..


Gæst T_Martinsen
 Share

Recommended Posts

Gæst T_Martinsen

Ja man kan jo gribe tingene forskelligt an, og jeg ved jo godt, hvilken én af de to metoder vi ser på disse klip, som jeg selv ville vælge. :-)

 

Det første er med den "fantastiske" Cesar Millan, og jeg må tilstå, at jeg ikke kunne få mig selv til at se hele klippet med ham, men nåede dog at se, at han kom til skade. Jeg ærger mig dog over, at det ikke var en stor hund, han stod med. :blink:

 

Det andet klip, er en hund, der skal lære at få klippet negle, og dette sker med klikkertræning.

 

To MEGET forskellige måder at gribe tingene an på. Bedøm selv hvilken metode I ville ty til. :-)

 

http://www.canis.dk/gensider.php?gid=96

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke ofte at jeg godter mig over at andre kommer til skade,..... men i dette tilfælde gør jeg en undtagelse. a010.gif Hold kæft (og bande må man heller ikke) hvor har han bare godt af det.

 

Jeg slukkede da man så blodet på hans fingre. Så dèt er billedet der sidder på min nethinde.

 

Iøvrigt kunne det være interessant at høre hvad Cesar selv havde at sige om den sidste metode. Gad vide om han ikke selv ville kunne se, at det er langt mere harmonisk at arbejde med hunden på den måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
:shock: kan slet ikke finde ud af hvad du ville gøre

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:lol::mrgreen:

Nej det kan jeg godt forstå. Nu har jeg heller ikke været herinde i så lang tid, så det er jo også svært at vide, hvordan min holdning er lige på det område. :blink:

 

Men jeg ville selvfølgelig vælge den første metode, det skal der da ikke herske tvivl om.......

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Noooooooooooooooot!! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det kan jeg godt forstå. Nu har jeg heller ikke været herinde i så lang tid, så det er jo også svært at vide, hvordan min holdning er lige på det område. :blink:

 

Men jeg ville selvfølgelig vælge den første metode, det skal der da ikke herske tvivl om.......

 

 

Noooooooooooooooot!! :shock:

Iført lak og læder og en 9 halede pisk :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Det er ikke ofte at jeg godter mig over at andre kommer til skade,..... men i dette tilfælde gør jeg en undtagelse. a010.gif Hold kæft (og bande må man heller ikke) hvor har han bare godt af det.

Jeg har det som regel også skidt, hvis folk kommer til skade, men jeg må altså også tilstå, at jeg lige her trak lidt på smilebåndet. Det røg så hurtigt af igen, når jeg tænkte på, hvordan hunden havde det. :(

Jeg slukkede da man så blodet på hans fingre. Så dèt er billedet der sidder på min nethinde.

Det var også dér jeg slukkede, så jeg nåede ikke at se om ejeren overhovedet sagde noget til ham.

Havde det været mig selv, der havde oplevet det dér med min hund, så skal jeg da lige love for, at jeg var grebet ind. :evil:

 

Iøvrigt kunne det være interessant at høre hvad Cesar selv havde at sige om den sidste metode. Gad vide om han ikke selv ville kunne se, at det er langt mere harmonisk at arbejde med hunden på den måde.
Det tror jeg faktisk ikke engang han ville kunne se. Han ville vel mene, at det tog for lang tid, at hunden nu tror, at den skal styrre huset, at det er den og ikke mennesket, der er "the pack leader", fordi det foregår på dens præmisser o.lign. :roll:

 

Hvis han ville kunne se det harmoniske i det, så havde han nok gjort det for længst. Klikkertræning og positiv træning i det hele taget, er jo ikke just, noget helt nyt og revolutionerende inde for træningens verden. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Iført lak og læder og en 9 halede pisk :slem:

Yes yes, du kan lige se det for dig ik' :mrgreen:

 

"Jeg sagde ROLIG BUDDY, ellers skal du få at føle, skal du!!" :lol:

 

Her mit trænings-outfit. :blink:

 

catwoman.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
nope :hmm:

 

men bare du ikke ligner Jocelyn Wildenstein er jeg tilfreds :5up:

Hmm måtte ligge google denne..... øhm person :???: for at finde ud af, hvad det var for en 'finurlighed'. Og jeg kan vidst godt berolige dig med, at det gør jeg IKKE. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er dælme ikke rigtig klog... :shock: Hvis I så klippet færdig ville I vide at ejeren syntes at det var helt fantastisk :!::neutral:

 

I det efterfølgende klip bruger han åbenbart elhalsbånd for at lære en hund at blive fra katten -det klip så jeg dog ikke færdigt :???:

nej han er sku tosset, der er bare alt for mange der synes han er åhh så fantastisk :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er dælme ikke rigtig klog... :shock: Hvis I så klippet færdig ville I vide at ejeren syntes at det var helt fantastisk :!::neutral:

 

I det efterfølgende klip bruger han åbenbart elhalsbånd for at lære en hund at blive fra katten -det klip så jeg dog ikke færdigt :???:

 

Den pev noget så hjerteskærende til sidst :cry:

 

Han er bare ikke rigtig klog..

 

Og så frydede jeg mig stort over at den lille hund fik noget payback, omend det ikke var særlig meget.

 

Jeg regner ikke med, at der hersker tvivl om, at jeg stemmer for klikkermetoden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Manden er jo totalt idiot :shock:

 

Jeg ville godt se ham gøre det samme ved en stor hund og robust hund som ikke ville finde sig i hans pis!

 

Og hvis nogen nogensinde gjorde sådan ved Baldur, så garanterer jeg ikke for vedkommendes helbred, ikke fordi at Baldur ville gøre ham noget (det ville han måske nok :blink:), men fordi at jeg ville flå hovedet af vedkommende :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, nu har jeg jo aldrig været så hurtig til at finde ud af om "en" er en ham eller en hende............... Præcis det samme denne gang, jeg troede ham var en hende :mrgreen:

 

Men jeg er jo egentlig undskkyld, da han aldrig er blevet omtalt som en ham når jeg har hørt om denne :mrgreen:

 

 

Nå, men ingen tvivl om at han er en underlig dims, men det er jo ikke hans skyld at han ikke er blevet opdraget ordentligt :blink:

 

 

Jeg må jo indrømme at jeg sikkert valgte klikkeren :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...