Hop til indhold

vad laver i enlig med jeres hunde. (vis i laver noget)


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

Hej-HFer, som der står i overskreften vad laver i med jeres GD er. ?.

 

vi går rektig meget når vejeret er til det det er super hygligt og ellers

træner vi håndtegn hun er rimlig dygtig hun kan sitte lekkesig blive og komme på håndtegn (det er dog nået varierne vor dygtig hun er men hun er).

det er meget varierne vormeget jeg træner hinne.

 

vi skal ud af gå en 1-2 timer klokken 3.

 

jeg søger let inspertion til vad vi ellers skal prøve af lave derfor ville

jeg godt vide vad i laver med jeres GDer.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nanett

Forestil Jer en gammel dame med katte overalt, som taler med dyrene hele dagen, hækler små vanter til deres poter og hvis hus lugter en anelse af kål og katte bakker.

 

... Jeg er hundeversionen. :lol:

 

Spøg til side. Mit hus lugter dog ikke af kål - men jeg ER hundenørd og jeg taler vitterligt med Hektor hele tiden. Folk må tro at jeg er åndsvag.

 

"Nej, dreng. Hvorfor skal jeg nu have bolden? Jeg skal skrive opgave!"

 

"...Lad nu være... Vi leger med den om lidt, ok?"

 

"Hektooooor! Er det fordi mors hund er blevet rablende sinddsyg at jeg ABSOLUT skal have den skide bold lige netop nu? Aaaaad - Hektor... Ikke savle på mit tastatur."

 

"Okayyyy. Så leger vi lidt med bolden, men SÅ skal jeg også regne de opgaver færdig. Er det en aftale?"

 

"Godt så!"

 

...

 

Jeg "laver" ikke så meget med ham. Vi er bare sammen.

 

Når jeg ser film, ligger vi begge på Fatboy'en og hygger, når jeg sover ligger han ved siden af og snorker, når jeg skal ud at sole i haven så skal Hektor også snuse rundt derude. Så tovtrækker vi en bamse eller to og det er ligesom dét...

 

Vi går lange ture flere gange om dagen. Jeg går rundt med musik i ørerne og Hektor løber rundt og snuser på markerne og i skoven.

 

En sjælden gang (SJÆÆÆÆLDEN) træner vi de mest basale "tricks", hvor Hektor bestikkes med svinske mængder af godbidder for overhoved at overveje om det kan betale sig for ham at sitte og dække - men ellers så... tjah, som sagt er vi bare "sammen" ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Forestil Jer en gammel dame med katte overalt, som taler med dyrene hele dagen, hækler små vanter til deres poter og hvis hus lugter en anelse af kål og katte bakker.

 

... Jeg er hundeversionen. :lol:

 

Spøg til side. Mit hus lugter dog ikke af kål - men jeg ER hundenørd og jeg taler vitterligt med Hektor hele tiden. Folk må tro at jeg er åndsvag.

 

"Nej, dreng. Hvorfor skal jeg nu have bolden? Jeg skal skrive opgave!"

 

"...Lad nu være... Vi leger med den om lidt, ok?"

 

"Hektooooor! Er det fordi mors hund er blevet rablende sinddsyg at jeg ABSOLUT skal have den skide bold lige netop nu? Aaaaad - Hektor... Ikke savle på mit tastatur."

 

"Okayyyy. Så leger vi lidt med bolden, men SÅ skal jeg også regne de opgaver færdig. Er det en aftale?"

 

"Godt så!"

 

...

 

Jeg "laver" ikke så meget med ham. Vi er bare sammen.

 

Når jeg ser film, ligger vi begge på Fatboy'en og hygger, når jeg sover ligger han ved siden af og snorker, når jeg skal ud at sole i haven så skal Hektor også snuse rundt derude. Så tovtrækker vi en bamse eller to og det er ligesom dét...

 

Vi går lange ture flere gange om dagen. Jeg går rundt med musik i ørerne og Hektor løber rundt og snuser på markerne og i skoven.

 

En sjælden gang (SJÆÆÆÆLDEN) træner vi de mest basale "tricks", hvor Hektor bestikkes med svinske mængder af godbidder for overhoved at overveje om det kan betale sig for ham at sitte og dække - men ellers så... tjah, som sagt er vi bare "sammen" ;)

 

ha godt beskrevet:5up:.

 

vad høre du så når du lufter ham.??

Link til indlæg
Del på andre sites

Ligesom Nanett, går jeg også og snakker med Freya hele tiden :blink: Både derhjemme og på vores ture, og ja det er nogenlunde også de samme samtaler vi fører some Nanett og Hektor!! Håber og tror det er meget normalt når man ÆÆÆÆÆÆÆLsker din hund:hjerte:

 

 

 

 

Ud over det så laver jeg sådan set alt med Freya eller rettere sagt, Freya laver alt det samme som mig:

  • Når jeg er i haven og luge ukrudt, er Freya i haven og sørge for at mine små affaldsbunker bliver spredt over hele haven:roll:
  • Når jeg er i køkkenet og lave med, er Freya i køkkenet og sørge for at gulvet ikke bliver beskidt:mums:
  • Når jeg ser fjernsyn, ser Freya fjernsyn (eller sover) helt cleanet op af mig (i sofa'en:oops:)
  • Når jeg læser avis, spiltter Freya avis til atomer:rolleyes:
  • osv osv osv

Kort sagt alt hvad jeg gør og laver, så skal hun være med, hun er en rigtig lille efteraber (og jeg kan lide det):-D.

 

I aften f.eks. skal vi ud og se fodbold, så sidder vi pænt på sidelinien, og håber på at "far" kommer over og siger hej, og helst giver bolden til "os";-).. Faktisk kan vi ikke rigtig forstå at "far" leger bold med nogen andre en "os", men heldigvis gider han lege med os efter kampen:5up:

 

...

 

Af træning, går vi til hundetræning en gang om ugen, "vi" er jo stadig hvalp. Og på vores ture træner vi også rigtig meget, vi nu begyndt at øve lidt spor altså søg/find osv.

 

Hjemme træner hun mest med "far", på plads, læg, sit, osv. osv. kommandoer "vi" udemærket kender, men ikke rigtig synes er ligeså sjove som at hoppe op og ned på stedet og håber på at hvis man hopper højt nok eller lige får fat i skjorten, så får man et griseøre:-D.

 

--Jo "man" er ved at få personlighed, nu hvor man snart fylder 5 mdr.

Redigeret af Sine
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...