Hop til indhold

Hunden bløder lidt


Gæst jenna
 Share

Recommended Posts

:( Bine fik lov at være ude i sneen alene i dag. Da hun kom ind så jeg at hun blødte lidt fra bagpoten.

Søde hund stod helt roligt i mens jeg fik poten vasket og fundet det lille bitte sår. Først prøvede jeg at stoppe blødningen med koldt vand. Så med aloe-first. Men det bliver ved med at småbløde. Lige nu ligger hun i sin kurv og får selv lov til at vaske det.

Og så er det tvivlen kommer. Skal eg ligge en forbinding der måske stopper blodet, eller skal jeg lade hende ordne det selv. Igen, det er bare et lille sår der bløder. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan evt. vaske poten med sæbevand hver gang I har været ude og gå indtil den ikke bløder mere.

 

 

Men den holder op med at bløde af sig selv, når der ikke er en dyb, åben flænge.

 

Måske skal du lige aflede hende når hun slikker poten. For det KAN blive en dårlig vane, som med tiden giver irritation på stedet. Det gavner ikke. Tvært imod kan slikkeriet holde såret åbent så blødningen er længere tid om at stoppe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville så putte en forbinding på nu.

Og jeg ville undgå at hun slikkede i det.

Så ville jeg når det er "tørret" Vaske det 1 gang om dagen de første par dage i sæbevand. Hvis ikke hun slikker vil jeg nøjes med at havde forbindingen på når i er ude.

 

Det er sådan jeg gør når Lua har fået sår eller rifter der bløder.

 

Du kan købe selvhæftende forbinding på apoteket. Det er smadder nemt at bruge og praktisk at have på lager :wink:

 

Hvis blødningen fortsætter ville jeg ringe til dyrlægen i senere....

 

God bedring med hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville vaske det med sæbevand (sæbespåner) og sørge for at hun ikke slikker i det, det kan give infektion pga. hundens bakterier i munden. Jeg tror ikke at jeg ville binde det ind, medmindre det er fuldstændig umuligt at få hunden til at lade være med at slikke. Kan du ikke rense det og så give hende noget der er mere interessant end såret at hygge sig med? Gerne noget som varer et godt stykke tid :D

 

Edit: Nå, jeg kan ved nærmere gennemlæsning se at det er stort set det samme Envy har skrevet. Og jeg er i øvrigt enig i at give hende forbinding på når hun er ude og vaske det når I kommer ind igen :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres søde svar.

 

Det er endelig holdt op med at bløde. Sidst jeg kiggede til hende, lå hun bare og sov :D

 

Jeg vil selvfølgelig holde øje med det resten af aften.

 

"selvhæftende forbinding " :oops: UPS det har jeg aldrig tænkt på at anskaffe. Det bliver selvfølgelig købt i morgen, så jeg har det til en anden gang

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke, hvor stor en hund du har, men jeg plejer at bruge en sok til at forhindre Bondo (schæfer) i at slikke en "såret" pote om natten, om dagen plejer jeg bare at holde øje med ham.

 

Det er en kleiner

 

Det små bløder lidt en gang i mellem. Så jeg prøvede at lave en forbinding med en sok udenom. :oops: Det gik ikke så heldigt.

Derfor smuttede jeg hen til min nabo der har en rideudstyrsforretning, og købte 4 selvklæbende forbindinger.

Nu har bine lige været ude i sneen og gå. Men lige så snart hun er tør igen, prøver jeg at ligge en forbinding

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke, hvor stor en hund du har, men jeg plejer at bruge en sok til at forhindre Bondo (schæfer) i at slikke en "såret" pote om natten, om dagen plejer jeg bare at holde øje med ham.

 

Det er en kleiner

 

Det små bløder lidt en gang i mellem. Så jeg prøvede at lave en forbinding med en sok udenom. :oops: Det gik ikke så heldigt.

Derfor smuttede jeg hen til min nabo der har en rideudstyrsforretning, og købte 4 selvklæbende forbindinger.

Nu har bine lige været ude i sneen og gå. Men lige så snart hun er tør igen, prøver jeg at ligge en forbinding

 

Hvordan er det så gået? Hvordan går det idag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det blødte lidt sent i går aftes. Og siden har der ikke været noget, heldigvis :D

 

Hvor ville jeg da gerne vide hvad hun har skåret sig på udenfor, så eg kan fjerne det :?

 

Det behøver ikke at være noget særligt. En ung, lidt vild hund kan godt skrabe sin pote lidt på den knoldede is, der kan være rundt omkring i frostvejr.

Børn får jo osse skrammer uden at der behøver at være glasskår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan være så meget han har skåret sig på.

Jeg bor på amager og her ligger meget ikke godt for små hundepoter. Lua har vadet henover glasskår uden der er sket noget. En dag vi havde været på stranden havde hun en meget dyb flænge :shock: Hun havde gravet meget så går udfra det er en musling skal eller lignende. Sidst hun skar sig var det en lille sten. Ellers er det somregel glasskår...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med #1..

 

Vær meget opmærksom på vejsalt.. Det er rigtig skidt for hundens poter..

 

Ja vejsalt er slet ikke godt til små vuffi poter.

Heldigvis kommer bine slet ikke i nærheden af vejen

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...