Hop til indhold

Kan en tandbørste erstatte en tandbørstning?


AnneMette09
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen.

 

Nogle kender nok de lækre ''tandbørster'' fra pedigree. Til dem der ikke gør kommer der et billed. Men jeg har tænkt meget over det. Kan en pedigree ''tandbørste'' erstatte en rigtig ''tandbørstning''? Jeg tænker bare, der er jo ikke tandpasta i slik til hunde? Det funger mere som tandstikker..:confused:

 

[ATTACH]9753[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør jeg også. Men jeg ved også hvad der er i pedigree.. Jeg ved bare ikke om den renser tænderne som en tandbørst:blink:..

 

Øhmm... hvorfor vil du da tandbørste hunden i første omgang, når et par gode kødben klarer det lige så godt, hvis ikke bedre?

 

Det er lidt dét jeg ikke heeeelt kan forstå :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Jeg må indrømme, at jeg aldrig har brugt tandbørste på mine hunde. De får ofte tyggepinde af tørret oksehud, frosne kyllingeoverlår og okseben, ligesom de holder tænder og tandkød i gang med at gnaske pinde. Oven i det skraber jeg plak af tænderne, når der sætter sig noget. Den ældste, der er oppe over de ni nu, får fortsat masser af ros for sine tænder. Så jeg er altså ikke hoppet på tandbørste ideen, og har endnu ikke set nogen grund til at skulle gøre det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhmm... hvorfor vil du da tandbørste hunden i første omgang, når et par gode kødben klarer det lige så godt, hvis ikke bedre?

 

Det er lidt dét jeg ikke heeeelt kan forstå :blink:

Jeg synes også det er en super idé med de ben. Og det gør jeg også.. Det var bare om nogle vidste, om sådan en pedigree tandbørste, virkede ligsom en tandbørstning med tandbørste og det hele:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme, at jeg aldrig har brugt tandbørste på mine hunde. De får ofte tyggepinde af tørret oksehud, frosne kyllingeoverlår og okseben, ligesom de holder tænder og tandkød i gang med at gnaske pinde. Oven i det skraber jeg plak af tænderne, når der sætter sig noget. Den ældste, der er oppe over de ni nu, får fortsat masser af ros for sine tænder. Så jeg er altså ikke hoppet på tandbørste ideen, og har endnu ikke set nogen grund til at skulle gøre det.

 

Ok. Men virker et ben så ligsom en pedigree tandbørste-ben?:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Freya får faktisk lidt af hvert... Et råt ben engang om ugen.. hver dag får hun en dentastik (pedigree er ikke de eneste der laver dem), et okseøre eller en anden tygge-ting.

 

Jeg børster hendes tænder 1-2 gange om ugen...

 

Hendes tænder er FANTASTISK flotte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Tak for rådet. :lol:

 

Det var så lidt...:blink:

 

Men jeg tror ikke at en denta kan erstatte en tandbørstning. Men DET tror jeg tilgengæld at et råt ben kan.

 

En denta er meget blød i det synes jeg, og af samme grund vælger jeg altid de dentas som er lidt for store i forhold til min tøs... så skal hun arbejde lidt mere for at bide den over..:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var så lidt...:blink:

 

Men jeg tror ikke at en denta kan erstatte en tandbørstning. Men DET tror jeg tilgengæld at et råt ben kan.

 

En denta er meget blød i det synes jeg, og af samme grund vælger jeg altid de dentas som er lidt for store i forhold til min tøs... så skal hun arbejde lidt mere for at bide den over..:lol:

 

Tak. jeg børster hendes tænder ind i mellem, giver hende en masse denta'er, og rigtige kødben. Og hendes tænder er også flotte. Vi giver hende dem til små hunde. De er billigst:-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Tak. jeg børster hendes tænder ind i mellem, giver hende en masse denta'er, og rigtige kødben. Og hendes tænder er også flotte. Vi giver hende dem til små hunde. De er billigst:-P

 

Spørgsmålet er så bare om de har nogen effekt så.. eller de mere fungerer som snacks..:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...