Hop til indhold

Frolic og dentastix


Gæst Piscine
 Share

Recommended Posts

Gæst Piscine

Vi går meget op i Maggies foder, men når hun kommer ud til nogle andre velmenende mennesker så får hun frolic og dentastix som godbidder ligesom deres hund. Så nu spørger jeg jer; hvor meget klamt er der i de 2 produkter, hvordan påvirker det osv.?

 

Jeg synes jo egentlig at det må være værre når Maggie (3 kg) før 3 frolic end når hund på 30 kg får det, og prøver at argumentere i den retning. Når Maggie får en håndfuld frolic og en dentastick, så er hun ikke sulten resten af dagen... Ret træls at hundes indtag den dag bestod af... møg.

 

Maggie danner desuden calcium-oxalat krysaller, og må derfor ikke få meget protein.... Nogle er så helt tossede med at forkæle hende, og siger "det er bare et halvt stykke roastbeef"-igen, ja, ca. en halv dagsration.

 

I andre med små hunde, hvordan for i forklaret at hvad der for andre store hunde er en lille snack er en hel dagsration for de små?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Det er selvfølgelig ikke sundt, hvis en hund skal leve af de to produkter, men jeg tror ikke, at der er nogen, der dør eller tager voldsom skade af at få lidt en gang imellem.

 

Det er selvfølgelig ikke smart at man bare propper en masse i en lille hund, og det kan være svært at forklare folk, men forstår de ikke at du siger, at hun ikke må få så meget, så sig at hun simpelthen ikke kan tåle det, og kun må få noget specielt foder. Hvis ikke folk respektere dette, så er de godt nok respektløse, og så ville jeg skrue bissen på. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig oplevet det som et problem, men jeg har jo så også en hund der ikke spiser, så derfor er hun altid villig til at tage imod en godbid :roll:;-)

 

Der er sikkert frygteligt meget skrammel i Frolic - Karla elsker dem :oops: Jeg køber mini-versionen og deler dem i kvarte... det passer godt i størrelsen... dentastix vil damen så ikke røre...

 

Men spørg de ikke før de fodrer din hund? Det gør jeg altid, måske skyldes dette, at Karlas ven Jackpot er allergihund, så vi er meget obs på at han ikke får alt muligt skrammel når han er her hos os og med os ude at gå.... og dermed tænker man jo også på at evt. andre hunde kunne have det på samme måde...

 

Men hvis de ikke spørger før de fodrer, så ved jeg ikke hvad søren du skal gøre ved dte :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg tror nu ikke at Frolic er det væreste, og jeg er sikker på at jeg kunne finde mange andre produkter som er værere... mange dyrelæger bruger dem jo også som guffer, så de kan vel ikke være SÅ slemme igen... Jeg kan godt se det er lidt træls når gufferne kommer til at fylde en hel ration mad, men så længe det ikke er hver dag, så gør det vel hverken fra eller til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna

Jeg har fået at vide, at Frolic og Pedegree er "fast food". Altså ikke noget hunden direkte tager skade af at spise, men som det er med os mennesker, skal det indtages med måde.

Der er sikkert mange der kan fortælle hvor meget "farligt" der befinder sig i disse mærker, men jeg synes nu de kan være udemærket til snacks, og mange hunde elsker dem :blink:

 

Jeg tænker dog, at en meget lille hund ikke skal have mange "godbidder" af denne type, og det er da klart vigtigt at vide, at en lille hund ikke bare kan rumme uendelige mængder mad (som fx min Golden :roll:).

 

Jeg kender godt det, at folk gerne vil være søde, og jeg har selv svært ved at sige fra, når folk handler i god mening. Jeg er dog begyndt at fortælle hvis der er noget jeg absolut ikke bryder mig om han får, og så har jeg altid hans egne godbidder med. Hos folk han ofte besøger, har jeg efterladt lidt guf/foder til ham, så de kan give ham det. :mums:

 

Hvis det handler om at alle hundene skal have "lige meget", så kunne frolic være et smart valg. De kan nemt trykkes i 4 små stykker, og så kunne din hund jo få en kvart mens de(n) større hund(e) får en hel?

 

Håber du finder en løsning - fortæl endelig hvis du gør! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundevennen
Jeg tror nu ikke at Frolic er det væreste, og jeg er sikker på at jeg kunne finde mange andre produkter som er værere... mange dyrelæger bruger dem jo også som guffer, så de kan vel ikke være SÅ slemme igen... Jeg kan godt se det er lidt træls når gufferne kommer til at fylde en hel ration mad, men så længe det ikke er hver dag, så gør det vel hverken fra eller til.

 

Dyrlægen tjener jo på dem....også når hunden kommer igen efter den har spist det!

 

Det er virkelig en skrøne at tro at dyrlægen sælger sund mad, de får ingen undervisning i ernæring under studiet. De bliver inviteret til foredrag af Hills....som jo er kendt for at være et virkeligt dårligt foder. Se blot her http://politiken.dk/indland/article90885.ece

 

Grotesk at få "undervisning" af en foder producent !!!!

 

Hvad ville du sige til hvis din egen læge sagde at du skulle kun købe kød af ham og ikke nogen andre!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Mimi må gerne få godbidder af andre, men nu bruger vi (det er meget de samme mennesker der går tur i området) også mest rigtig hundemad som godbidder.

 

Hvis min havde den sygdom som din har, så ville jeg ikke tillade andre at give hende guffer for du er jo nødt til at vide, hvor meget protein hun får - men, sig det da til dem, det kan de da forhåbentligt forstå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Dyrlægen tjener jo på dem....også når hunden kommer igen efter den har spist det!

 

Det er virkelig en skrøne at tro at dyrlægen sælger sund mad, de får ingen undervisning i ernæring under studiet. De bliver inviteret til foredrag af Hills....som jo er kendt for at være et virkeligt dårligt foder. Se blot her http://politiken.dk/indland/article90885.ece

 

Grotesk at få "undervisning" af en foder producent !!!!

 

Hvad ville du sige til hvis din egen læge sagde at du skulle kun købe kød af ham og ikke nogen andre!!

 

Jeg mener nu ikke at jeg sagde at jeg hverken købte frolic eller hills hos min dyrelæge, men blot nævnte at de nok ikke kunne være så slemme igen, når dyrelægen nu giver dem.

 

Jeg fodrer ikke med frolic eller hills men det kan da henne at jeg har købt en pakke mini frolic til trænings øjemed.

 

Men, jeg har nu heller ikke tænkt mig at købe kød hos min egen læge, ligesom jeg heller ikke køber guldfisk til min havedam i den lokale grusgrav! Ej jeg synes nu det er op til den enkelte hvor man vil købe foder, og hvad man finder tryghed ved. Hvis man vælger at stole på at Hills er det bedste, for det siger dyrelægen, ja så får jeg nu ikke dårlig smag i munden af det...

 

Men når det er sagt, så jo det er da dårligt at en dyrelæge skal have undervisning af kun 1 producent da denne af store selvfølgeligheder vil tale godt om sit produkt... Jeg tror bestemt at mange dyrelæger vil have godt af at udvide sin horisont på det punkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundevennen
Jeg mener nu ikke at jeg sagde at jeg hverken købte frolic eller hills hos min dyrelæge, men blot nævnte at de nok ikke kunne være så slemme igen, når dyrelægen nu giver dem.

 

Jeg fodrer ikke med frolic eller hills men det kan da henne at jeg har købt en pakke mini frolic til trænings øjemed.

 

Men, jeg har nu heller ikke tænkt mig at købe kød hos min egen læge, ligesom jeg heller ikke køber guldfisk til min havedam i den lokale grusgrav! Ej jeg synes nu det er op til den enkelte hvor man vil købe foder, og hvad man finder tryghed ved. Hvis man vælger at stole på at Hills er det bedste, for det siger dyrelægen, ja så får jeg nu ikke dårlig smag i munden af det...

 

Men når det er sagt, så jo det er da dårligt at en dyrelæge skal have undervisning af kun 1 producent da denne af store selvfølgeligheder vil tale godt om sit produkt... Jeg tror bestemt at mange dyrelæger vil have godt af at udvide sin horisont på det punkt.

 

Lovgivning på foder er således at man ikke må skrive at det er sundt foder man sælger, man må kun skrive faktuelle fakta. Desværre håndhæves lovgivningen ikke på dette punkt. Derfor synes jeg ikke at en dyrlæge kan udtale sig om et produkt er sundt eller ej.

 

Ligeledes synes jeg ikke at en dyrlæge kan sælge produkter hvor der indgår stoffer som er faktisk forbudt at tilsætte foderet i danmark, tænker her på glucosamin.

 

Du har ret i at folk skal kunne vælge frit, men lovgivningen på området skal overholdes og man bør stille krav til ernæringsværdien af det foder der sælges. Ellers går det som med befolkningen, hvor fastfood samt sødt og fedt mad giver livsstilssygdomme. Vi skal vælge for hunden, den kan jo ikke selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Lovgivning på foder er således at man ikke må skrive at det er sundt foder man sælger, man må kun skrive faktuelle fakta. Desværre håndhæves lovgivningen ikke på dette punkt. Derfor synes jeg ikke at en dyrlæge kan udtale sig om et produkt er sundt eller ej.

 

Ligeledes synes jeg ikke at en dyrlæge kan sælge produkter hvor der indgår stoffer som er faktisk forbudt at tilsætte foderet i danmark, tænker her på glucosamin.

 

Du har ret i at folk skal kunne vælge frit, men lovgivningen på området skal overholdes og man bør stille krav til ernæringsværdien af det foder der sælges. Ellers går det som med befolkningen, hvor fastfood samt sødt og fedt mad giver livsstilssygdomme. Vi skal vælge for hunden, den kan jo ikke selv.

 

Jeg tror at hvis hunden valgte sin mad selv, ja så blev vi slæbt rundt i skoven for at lede efter vildt...

 

Du har fuldstændig ret i at lovgivningen skal overholdes, men jeg tror bare desværre at det er svært at gøre noget ved Hills som er så stor en koncern som den nu engang er!.. Jeg kender mange som er glade ved Hills, og så kender jeg også nogle som har valgt at gå fra Hills til Paw Knas den billige, fordi Hills var for dyrt... så ved jeg snart ikke...

 

En rigtig god idé for dyrelægerne ville være, hvis de kunne få special fremstillet et foder som kun kunne købes hos dem. Der skulle indgå nogle ingredienser som evt. kunne styrke hofter (hvis man havde brug for det), Allegivenlig foder.. mv... generelt forskellige typer af foder som hver især hjælper til på forskellige problem områder. Det ville jo også være "the real deal". Der skulle ikke bruges penge på fancy indpakning, blot et hvid sæk hvor der stod ingredienser, og hvad foderet er godt for.

 

Mht. til at dyrelægerne ikke må udtale sig om hvilket foder er sundt, har jeg blot et spørgsmål.. hvem må så??... Jeg har altid synes det er fantastisk facinerede at gå en rundtur hos standene hos en DKK udstilling og høre lidt om de forskellige fodermærker... alle er SÅ begejstrede for deres eget mærke, ja også selvom noget af det, er noget værre "skidteras"...Hvem har så mest ret til at udtale sig??? dyrelægen er "junk-hundemadsælgeren"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...