Hop til indhold

Pedigree


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Gæst Broholmer Bertha
Vi fortsætter vi med Pedigree, for der er ingenting galt med vores hund ;-)

Men selvfølgelig, hvis vi opdager noget; at han begynder at få det dårligt, hans afføring ikke er ordentlig, eller han begynder at æde hundeafføring og katteafføring, vil vi selvfølgelig skifte foder :-)

Jeg håber ikke I synes jeg lyder som en dårlig hundeejer, for det er jeg i hvert fald ikke! :-D

 

Se på det sådan her:

 

Pedigree er mcd mad

 

Acana, Eaglepack osv er normal mad (Normal = det du får til daglig, kød, ris, grøntsager etc..)

 

Hvad ville du helst leve af i 10-15 år? McD eller "normal" mad.. Spørg dig selv om det, og du kan svare for din hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 75
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tak fordi I skriver sådan...

Vi går nu over til Henne Pet Food Kronch Main, hvis vi kan finde det :mums:

Hvad synes I om valget?

Henne Pet Food Kronch Main er jo faktisk ikke meget dyrere end Pedigree, men garanteret sundere...

Jeg synes jo at mine hunde skal have noget virkelig godt foder, og derfor har jeg valgt at skifte alligevel :5up:

Min anden hund får indtil videre Royal Canin...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak fordi I skriver sådan...

Vi går nu over til Henne Pet Food Kronch Main, hvis vi kan finde det :mums:

Hvad synes I om valget?

Henne Pet Food Kronch Main er jo faktisk ikke meget dyrere end Pedigree, men garanteret sundere...

Jeg synes jo at mine hunde skal have noget virkelig godt foder, og derfor har jeg valgt at skifte alligevel :5up:

Er I ikke glade? :rolleyes:

Min anden hund får indtil videre Royal Canin...

 

Jeg kender ikke meget til henne, men er sikker på det er et udemærket valg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak fordi I skriver sådan...

Vi går nu over til Henne Pet Food Kronch Main, hvis vi kan finde det :mums:

Hvad synes I om valget?

Henne Pet Food Kronch Main er jo faktisk ikke meget dyrere end Pedigree, men garanteret sundere...

Jeg synes jo at mine hunde skal have noget virkelig godt foder, og derfor har jeg valgt at skifte alligevel :5up:

Er I ikke glade? :rolleyes:

Min anden hund får indtil videre Royal Canin...

 

Godt valg. Der er en forhandlerliste inde på deres hjemmeside. Jeg ved, at Petworld har en ordning, hvor hver 11. sæk er gratis.

 

Jeg lavede en gang et kæmpe regneark, hvor jeg regnede på hvad de forskellige fodermærker ville koste mig pr. dag. For Liva (golden, som på det tidspunkt vejede ca. 27 kilo) ville Henne Basic koste mig 5,50 kr. pr. dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Mange tak, men vi har prøvet det, vores hund kunne ikke lide det :roll:

Ja, de har nogle gode godbidder, dem har vi også nogle af, for eksempel leverbidder, kalkben (eller hvad det nu hedder), og så videre, og så videre... ;-)

Har du/I andre forslag?

 

Der kører et temmelig vedholdende rygte om at pedigree, frolic, whiskaes mv. tilsætter stoffer som gør hundene afhængige :?::confused:

 

Eller måske er det bare det meget høje sukkerindhold :?:

 

Nogle som har hørt om dette og kender lidt mere specifikt om disse rygter :?: Har ikke selv haft tid/lyst/overskud til at undersøge dem - bruger dem alligevel aldrig.

Kender dog til flere katte som nægter at æde andet end deres whiskaes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Broholmer Bertha
Tak fordi I skriver sådan...

Vi går nu over til Henne Pet Food Kronch Main, hvis vi kan finde det :mums:

Hvad synes I om valget?

Henne Pet Food Kronch Main er jo faktisk ikke meget dyrere end Pedigree, men garanteret sundere...

Jeg synes jo at mine hunde skal have noget virkelig godt foder, og derfor har jeg valgt at skifte alligevel :5up:

Er I ikke glade? :rolleyes:

Min anden hund får indtil videre Royal Canin...

 

Royal Canin er ikke meget bedre! Er ked af det.. Men hvis den ene hund skal skifte, kan den anden så ikke skifte med?

Link til indlæg
Del på andre sites

1000 milliarder tak for hjælpen til alle!

Godt valg. Der er en forhandlerliste inde på deres hjemmeside. Jeg ved, at Petworld har en ordning, hvor hver 11. sæk er gratis.

 

Jeg lavede en gang et kæmpe regneark, hvor jeg regnede på hvad de forskellige fodermærker ville koste mig pr. dag. For Liva (golden, som på det tidspunkt vejede ca. 27 kilo) ville Henne Basic koste mig 5,50 kr. pr. dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der kører et temmelig vedholdende rygte om at pedigree, frolic, whiskaes mv. tilsætter stoffer som gør hundene afhængige :?::confused:

 

Eller måske er det bare det meget høje sukkerindhold :?:

 

Nogle som har hørt om dette og kender lidt mere specifikt om disse rygter :?: Har ikke selv haft tid/lyst/overskud til at undersøge dem - bruger dem alligevel aldrig.

Kender dog til flere katte som nægter at æde andet end deres whiskaes.

 

Jeg har hørt det samme angående whiskaes (er det sådan det staves? Synes det ser forkert ud... Men kan squette huske det :mrgreen:) fra en der arbejde i Maxi Zoo...

 

Min søsters kat bliver pt fodret med det og den miaver som en gaaaal for at få mad. Så det satte ligesom en Anders And pære over hovedet på os begge :idea: Men ja, det kan jo skyldes sukkeret, som man jo også kan blive afhængig af.

 

Da jeg nævnte det med afhængighedsstoffer fik jeg hende overbevist, hun har i langt tid gerne vil give noget bedre, men de har ikke så mange penge. Men nu går de over til Select Gold Poultry :klap: Det ser også noget bedre ud og katten er vildt med det - kan bedre li' det end whiskaes, men den har heller ikke fået en kold tyrker. Pt får den whiskaes med lidt SG i, indtil whiskaesen er tømt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Broholmer Bertha
Hvad mener du med det?

At Royal Canin ikke er meget bedre end hvad? :roll:

 

Royal Canin er ikke meget bedre end Pedigree undskyld.. Så kan den anden hund ikke også bare skifte over til hennes?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna
Allerede i morgen kører vi ud for at se om vi kan finde Henne Pet Food Kronch Main i Maxi Zoo :lol:

 

Ifgl. deres hjemmeside burde de have det: :5up:

 

KRONCH ACTIVE 15 KG 384,00

KRONCH ACTIVE 2 KG 65,95

KRONCH ACTIVE 7,5 KG 207,00

KRONCH BASIC 15 KG 368,00

KRONCH BASIC 2 KG 64,00

KRONCH BASIC 7,5 KG 196,00

KRONCH MAIN 15 KG 295,00

KRONCH MAIN 7,5 KG 158,00

KRONCH OPTIMAL T/HVALP 15 KG 422,00

KRONCH OPTIMAL T/HVALP 2 KG 73,50

KRONCH OPTIMAL T/HVALP 7,5 KG 222,00

Hvis vovserne kan lide det, kan du måske med fordel lede efter priser på nettet til dit næste køb.

 

Husk altid at et foderskift skal ske gradvis - spørg evt. i butikken :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak fordi I skriver sådan...

Vi går nu over til Henne Pet Food Kronch Main, hvis vi kan finde det :mums:

Hvad synes I om valget?

Henne Pet Food Kronch Main er jo faktisk ikke meget dyrere end Pedigree, men garanteret sundere...

Jeg synes jo at mine hunde skal have noget virkelig godt foder, og derfor har jeg valgt at skifte alligevel :5up:

Er I ikke glade? :rolleyes:

Min anden hund får indtil videre Royal Canin...

 

Nu har du jo fået svar på dit spørgsmål, så dét vil jeg ikke kommentere.

 

Men kan du ikke fjerne den fede skrift? Det bruges når man vil fremhæve noget af det skrevne, eller når man råber. Det virker ligesom hvis man bruger STORE BOGSTAVER NÅR DET ER PÅ SKRIFT, og det er hamrende irriterende at se på... syntes jeg.

 

Og så har jeg bemærket at du bruger disse smileys på steder hvor jeg ihvertfald ikke mener de hører hjemme :roll: og :rolleyes:

 

Et eksempel:

Er I ikke glade? :rolleyes:
Dét her er en flabet kommentar.

 

Rulle med øjnende smileyen brugt hér

At Royal Canin ikke er meget bedre end hvad? :roll:
er ikke bedre.

 

 

 

 

 

 

Pyyha. Tag det nu ikke ilde op. Men jeg blev altså nødt til at sige noget :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Broholmer Bertha
Nu har du jo fået svar på dit spørgsmål, så dét vil jeg ikke kommentere.

 

Men kan du ikke fjerne den fede skrift? Det bruges når man vil fremhæve noget af det skrevne, eller når man råber. Det virker ligesom hvis man bruger STORE BOGSTAVER NÅR DET ER PÅ SKRIFT, og det er hamrende irriterende at se på... syntes jeg.

 

Og så har jeg bemærket at du bruger disse smileys på steder hvor jeg ihvertfald ikke mener de hører hjemme :roll: og :rolleyes:

 

Et eksempel: Dét her er en flabet kommentar.

 

Rulle med øjnende smileyen brugt hér er ikke bedre.

 

 

 

 

 

 

Pyyha. Tag det nu ikke ilde op. Men jeg blev altså nødt til at sige noget :blink:

 

Du er da også altid så negativ :lol::blink:

 

Men må give ham ret i den med den fede skrift.. Irreterende, også når man vil quote dit svar..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad mener du med det?

At Royal Canin ikke er meget bedre end hvad? :roll:

 

Der er et par usmarte ting i Royal Canin, som er allergifremkaldende - noget bliver proppet i, fordi det er en god proteinkilde eller godt fyldstof, om man så må siges, andet er konserveringsstoffer. Dog er det stadig 100x bedre end Pedigree! Lad der ingen tvivl være om det. Pedigree har de samme ting i, som Royal Canin, bare i større mængder + andre usmarte ting :(

 

Men det er jo langt fra alle hunde, der kommer til at lide af det, fordi det er i, det er meget begrænset. Mange opdrættere bruger RC og det er altså ikke heeelt uden grund, selvom de nok også er lidt konservative måske :lol:

 

De usmarte ting er: Roetrævler, majs og hvede, derudover konserveringsmidlet BHA. Det sidstnævnte er dog ikke med på ingredienslisten, da det er så lille en del af produktet og der bruges mindre i hundefoderet, end tilladt i menneskeføde if. Royal Canin. Du kan læse om det her: http://www.pet-food-choice.co.uk/antioxidants_in_pet_food.htm#royal'>http://www.pet-food-choice.co.uk/antioxidants_in_pet_food.htm#royal

 

Du kan se her, at de optræder i langt størstedelen af deres produkter, endda meget højt oppe på nogle af dem: http://petfoods.dk/?traeid=540

 

Pedigree bruger også 2 andre konserveringsmidler, foruden BHA, nemlig BHT og ethoxyquin, sidstenævnte formodes kræftfremkaldende. Det kan du læse om her: http://www.pet-food-choice.co.uk/antioxidants_in_pet_food.htm

 

Pedigree are happy using BHA and BHT but offer no expanation as to why they prefer these to more natural alternatives

 

Sjovt nok skriver Royal Canin her, at de bruger BHT i nogle af deres produkter: http://www.medi-cal.ca/company/faq/faq_ingredients.php

 

Og det er lidt skræmmende, når de selv svarer i det første indsatte link, at de ikke bruger det :???:

 

Men de konserveringsmidler er en kæmpe videnskab, om hvor farlige de er osv., kan jeg finde ud af, på mine små søgninger. Dette link siger, at de også er kræftfremkaldende: http://www.sustainablefood.com/guide/additivesissues.html

 

Nok for nu, man kan vist blive ved for evigt med det her :oops: Skulle bare lige tjekke om jeg huskede rigtigt, det blev så til noget mere :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Broholmer Bertha
Igen: Undskyld....Intet ondt ment med det, da jeg tvivler på hun egentlig selv er klar over det, men efter en tid blev det bare for meget at se på :blink:

 

Den besked jeg skrev før var heller ikk ment seriøst :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Broholmer Bertha
Njøø måske ikke. :lol:

 

Men der er nu et gran af sandhed i det alligevel :blink:

 

Siger du nu jeg lyver :confused: Sikke noget..

 

(Pssst, alt hvad jeg siger har et gran af sandhed i sig :lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal nok stoppe med den store skrift.

Men jeg kan jo ikke rette det nu.

Det var for at fremhæve at jeg ville sige tak.

Men jeg bliver forvirret af det her?

Hvad er godt, hvad er bedst?

Skal jeg fortsætte med at bruge Pedigree eller skal jeg skifte til Henne Pet Food Kronch Main?

Min golden retriever får Royal Canin fordi han er ung og opdrætteren sælger det og bruger det, men vi skal nok skifte på et tidspunkt.

Ville det så være en god idé at skifte til Henne Pet Food?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Broholmer Bertha
Jeg skal nok stoppe med den store skrift.

Men jeg kan jo ikke rette det nu.

Det var for at fremhæve at jeg ville sige tak.

Men jeg bliver forvirret af det her?

Hvad er godt, hvad er bedst?

Skal jeg fortsætte med at bruge Pedigree eller skal jeg skifte til Henne Pet Food Kronch Main?

Min golden retriever får Royal Canin fordi han er ung og opdrætteren sælger det og bruger det, men vi skal nok skifte på et tidspunkt.

Ville det så være en god idé at skifte til Henne Pet Food?

 

Kan du ikke skifte nu? = skrift

 

Og hvor ung er goldenen? Fordi synes, når nu den ene skal skifte, ka i lige så godt tage den anden med..

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er fra november 2008.

Det er fordi vi lige har købt 20-30 kilo foder til ham, så det skal vi lige bruge.

Ham den anden har ikke mere foder tilbage, så vi skulle have købt Pedigree, men så 'faldt' jeg over det med at mange herinde siger at Pedigree er usundt, og så 'faldt' jeg over at Henne Pet Food Kronch Main er et godt foder, så det vil vi nu prøve.

Men vi bliver også nødt til at købe noget Pedigree, for han skal jo vænne sig til det nye foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt se hvad du mener, og skal nok stoppe, men nogen ting er man altså ikke helt klar over :oops:

Nu har du jo fået svar på dit spørgsmål, så dét vil jeg ikke kommentere.

 

Men kan du ikke fjerne den fede skrift? Det bruges når man vil fremhæve noget af det skrevne, eller når man råber. Det virker ligesom hvis man bruger STORE BOGSTAVER NÅR DET ER PÅ SKRIFT, og det er hamrende irriterende at se på... syntes jeg.

 

Og så har jeg bemærket at du bruger disse smileys på steder hvor jeg ihvertfald ikke mener de hører hjemme :roll: og :rolleyes:

 

Et eksempel: Dét her er en flabet kommentar.

 

Rulle med øjnende smileyen brugt hér er ikke bedre.

 

 

 

 

 

 

Pyyha. Tag det nu ikke ilde op. Men jeg blev altså nødt til at sige noget :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal nok stoppe med den store skrift.

Men jeg kan jo ikke rette det nu.

Det var for at fremhæve at jeg ville sige tak.

Men jeg bliver forvirret af det her?

Hvad er godt, hvad er bedst?

Skal jeg fortsætte med at bruge Pedigree eller skal jeg skifte til Henne Pet Food Kronch Main?

Min golden retriever får Royal Canin fordi han er ung og opdrætteren sælger det og bruger det, men vi skal nok skifte på et tidspunkt.

Ville det så være en god idé at skifte til Henne Pet Food?

 

Jeps, henne pet food er så vidt jeg er orienteret MEGET bedre end Pedigree - HP er ikke junk :blink: Om det er bedre end RC, skal jeg dog ikke udtale mig om, er nemlig ikke ovenud begejstret for HPs indhold - men jeg er også lidt kræsen :blink: Der er en del korn i nogle af deres mærker, hvilket gør, at jeg ikke selv ville vælge det - men mit ord er jo ikke sandhed :-)

 

Men hvis du har mod på det og har nogle krav til hundefoder (fx. ingen korn, dyrene kødet kommer fra, skal have haft det godt, barf-tørfoder), så kan du kigge her: http://petfoods.dk/ Dyrevelfærden må du dog selv undersøge ved produkterne, men mener der er nogle stykker af dem, som har noget fritgående i sig. Ellers er der Eaglepack, som er "holistisk" - det vil sige, de går ind for økologi + andre gode ting, som økologien ikke tager hensyn til alene: http://www.petsholistic.dk/index.asp?DocumentID=403&SubID=406

 

Også et rigtig godt foder, så vidt jeg er orienteret :blink:

 

Selv er jeg ganske begejstret for Acana's, Orijen's, Eaglepack's og Fromm's ingredienslister - udelukkende produkterne og dyrevelfærdsmæssigt, har ikke forstand på vitaminforholdende. Fordi der ikke er korn i. Dog er Orijen ikke så godt for hvalpe, har jeg hørt flere gange, grundet det høje proteinindhold...

 

Og nu håber jeg så ikke, at jeg har forvirret dig endnu mere :oops:

 

Som sagt, Henne Pet Food er et godt foder, som du kan fodre din hund med, med god samvittighed - folk har bare forskellige præferenser :blink: Og jeg kan godt lide at skrive lange indlæg :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...