Hop til indhold

Pedigree


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

  • Svar 75
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvad har I af 'erfaringer' med Pedigree?

Hvad synes I om foderet?

Nogen siger noget, andre siger noget andet :???:

 

Vi fik en prøvepose af det hjem, da Karla var lille... jeg synes det er et skrækkeligt foder... Hun sked næsten dobbelt så meget, som hun gjorde på Eaglepack (et andet foder vi fik hjem i prøvepose), og det var nogle ordentlige bløde klepperter :badr: men værst af alt, så begyndte hun at æde egen og andre afføring...

 

Skræmmende nok stod der på posen, at en hund på hendes størrelse skulle have 295g om dagen af Pedigree... På Eaglepack posen skulle hun have 150g om dagen... så altså dobbelt så meget foder for at få den samme næring... det synes jeg siger en helt del om næringsværdien i Pedigree...

 

Så er der det faktum, at foderes mestendels består af korn og de skræmmende statements på siden af posen med "minimum 4% kylling i kyllingebidderne" øøøh ja... hvad fanden er de sidste 96% så? for det står der intet om nogen steder...

 

I mine øjne, et billigt foder bestående af fyldstoffer og affaldskød, som jeg ikke vil fodre min hund med...

 

Men når du siger, at nogen siger en ting og andre end anden, så går jeg ud fra, at du mener andetsteds på nettet? For jeg tror ihvertfald, at der herinde er bred enighed om, at Pedigree ikke er sagen ....

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik en prøvepose af det hjem, da Karla var lille... jeg synes det er et skrækkeligt foder... Hun sked næsten dobbelt så meget, som hun gjorde på Eaglepack (et andet foder vi fik hjem i prøvepose), og det var nogle ordentlige bløde klepperter :badr: men værst af alt, så begyndte hun at æde egen og andre afføring...

 

Skræmmende nok stod der på posen, at en hund på hendes størrelse skulle have 295g om dagen af Pedigree... På Eaglepack posen skulle hun have 150g om dagen... så altså dobbelt så meget foder for at få den samme næring... det synes jeg siger en helt del om næringsværdien i Pedigree...

 

Så er der det faktum, at foderes mestendels består af korn og de skræmmende statements på siden af posen med "minimum 4% kylling i kyllingebidderne" øøøh ja... hvad fanden er de sidste 96% så? for det står der intet om nogen steder...

 

I mine øjne, et billigt foder bestående af fyldstoffer og affaldskød, som jeg ikke vil fodre min hund med...

 

Men når du siger, at nogen siger en ting og andre end anden, så går jeg ud fra, at du mener andetsteds på nettet? For jeg tror ihvertfald, at der herinde er bred enighed om, at Pedigree ikke er sagen ....

 

:scared:. Oh My GOD! Siger jeg bare..! Jeg skal sgu til at skifte foder, og det kan ikke gå hurtigt nok. Så det bare lige om mine forældre vil det samme! ( Nu er der en mening om, at hun æder katte lort. :badr: )

 

Har det helt dårligt med, at vi har givet hende det i så lang tid:megaked:.

 

Hva gør jeg hvis mine forældre ikke vil skifte foder?:neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

:scared:. Oh My GOD! Siger jeg bare..! Jeg skal sgu til at skifte foder, og det kan ikke gå hurtigt nok. Så det bare lige om mine forældre vil det samme! ( Nu er der en mening om, at hun æder katte lort. :badr: )

 

Har det helt dårligt med, at vi har givet hende det i så lang tid:megaked:.

 

Hva gør jeg hvis mine forældre ikke vil skifte foder?:neutral:

 

Forsøg at overbevise dem? :mrgreen:

 

Fortæl dem at pedigree er mest korn - og det er jo altså ikke køer eller heste vi har gående..

Ja og så 4% kød.. på en god dag..

 

Foreslå at I køber en prøve pose af noget andet - hvis de kan se hun spiser det med større glæde, laver mindre den anden vej og evt. får pænere pels, så må de da også forstå at det bare ER bedre :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg kunne ikke finde på at fodre med Pedigree... men hvis jeg vinder en pose så plejer jeg at bruge det som guffer... Det nye better by nature er rigtig godt som guffer.;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Skræmmende nok stod der på posen, at en hund på hendes størrelse skulle have 295g om dagen af Pedigree... På Eaglepack posen skulle hun have 150g om dagen... så altså dobbelt så meget foder for at få den samme næring... det synes jeg siger en helt del om næringsværdien i Pedigree...

 

. Hva gør jeg hvis mine forældre ikke vil skifte foder?:neutral:

 

Dette er da et udmærket argument, hvis I kan sætte den daglige ration ned med ca. 50%, er prisen for noget bedre foder ikke ret meget dyrer, om dyrer overhovedet.

 

Prøv at regn på hvor meget jeres hund spiser om dagen, og hvad det koster - og sæt det op mod mængde og pris på alternative mærker - så dine forældre nemmere kan overskue i det mindste de økonomiske konsekvenser af at skifte foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak, men vi har prøvet det, vores hund kunne ikke lide det :roll:

Ja, de har nogle gode godbidder, dem har vi også nogle af, for eksempel leverbidder, kalkben (eller hvad det nu hedder), og så videre, og så videre... ;-)

Har du/I andre forslag?

 

Nu findes der jo mange varianter af Olivers, så måske skal I bare prøve Jer frem??

 

Jeg kan også anbefale Kronch (lavet på laks) fra Henne Pet Food

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Broholmer Bertha

Vi fodrer med Acana http://petfoods.dk/index.php4?filenavn=varedetalje.php4&vareid=2610&gruppeid=534&rowStart=0&tilbud=&soegeord=&visFavoritvarer=&anker=anker12

 

Ikke fordi hun er allergiker, vores hund, men hun kunne bedre lide denne variant, end dem med kød.. :blink:

 

Vi har også brugt Regal http://petfoods.dk/?traeid=896

Det er også et fremragende foder og vi skiftede kun for at hun skulle få lidt variation.. Så vi skifter mellem Regal og Acana..

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fortsætter vi med Pedigree, for der er ingenting galt med vores hund ;-)

Men selvfølgelig, hvis vi opdager noget; at han begynder at få det dårligt, hans afføring ikke er ordentlig, eller han begynder at æde hundeafføring og katteafføring, vil vi selvfølgelig skifte foder :-)

Jeg håber ikke I synes jeg lyder som en dårlig hundeejer, for det er jeg i hvert fald ikke! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er ærgerligt at I fortsætter på pedigree, med det argument at der ikke er noget i vejen med jeres hund... Dårlig fodring giver langtidsvirkninger og dermed er det absolut ikke sikkert at I oplever ulemper før om flere år...

 

At fodre sin hund med pedigree er som at vi mennesker lever af mcd... Der er flere næringstoffer man ikke får, og på længere sigt går det galt.

 

Et foder som eks kingsmore, 1st choice, acana etc er af væsentlig bedre kvalitet, men ikke specielt meget dyrere. Slet ikke når I halverer mængden hunden skal have..

Redigeret af Stjernetosse
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Mange tak, men vi har prøvet det, vores hund kunne ikke lide det :roll:

Ja, de har nogle gode godbidder, dem har vi også nogle af, for eksempel leverbidder, kalkben (eller hvad det nu hedder), og så videre, og så videre... ;-)

Har du/I andre forslag?

Det kræver nok også noget tilvænning af gå fra Pedigree til sund mad - lidt lige som når vi mennesker går fra pizza til gulerodssalat. Dog ville jeg insistere på det alligevel, for som de andre skriver så er Pedigree junk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...