Hop til indhold

Renlighed på 5. sal


Lille Louie
 Share

Recommended Posts

NU er der snart ikke længe til vi skal hente Louie! 6 dage... eller faktisk kun 5 nu, for den er over midnat og hvert minut tæller i øjeblikket. Jeg burde egentlig læse til eksamen, men det er virkelig svært at forblive fokuseret når det eneste jeg tænker på er Louie Louie Louie!

 

Men til mit spørgsmål.

 

Vi er så heldige at bo på 5. sal med dertilhørende gratis træning af lårbasserne... :roll:

 

Er der nogle kloge hoveder herinde, der vil anbefale en god måde at renlighedstræne på, når man ikke bare lige kan åbne døren til haven..?

Vi har selvfølgelig tænkt os at følge rådene med at gå udenfor når han har leget, sovet og spist. Men hvad ville I ellers gøre?

Jeg ved at der er mange der bruger 'avis-tricket', men jeg synes egentlig ligeså godt at han kan lære det ordentligt fra starten af.

Men hvad med om natten, skal vi også løbe ned på gaden der? Eller når han måske at tisse i min favn på vejen ned (der er jo langt)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101
NU er der snart ikke længe til vi skal hente Louie! 6 dage... eller faktisk kun 5 nu, for den er over midnat og hvert minut tæller i øjeblikket. Jeg burde egentlig læse til eksamen, men det er virkelig svært at forblive fokuseret når det eneste jeg tænker på er Louie Louie Louie!

 

Men til mit spørgsmål.

 

Vi er så heldige at bo på 5. sal med dertilhørende gratis træning af lårbasserne... :roll:

 

Er der nogle kloge hoveder herinde, der vil anbefale en god måde at renlighedstræne på, når man ikke bare lige kan åbne døren til haven..?

Vi har selvfølgelig tænkt os at følge rådene med at gå udenfor når han har leget, sovet og spist. Men hvad ville I ellers gøre?

Jeg ved at der er mange der bruger 'avis-tricket', men jeg synes egentlig ligeså godt at han kan lære det ordentligt fra starten af.

Men hvad med om natten, skal vi også løbe ned på gaden der? Eller når han måske at tisse i min favn på vejen ned (der er jo langt)?

 

Personligt syntes jeg avistricket er en dårlig idé, og hælder også mere mod, at gøre det enten/eller fra starten af. Der er ikke så meget andet at gøre, end at tage den lange tur op og ned, når det er tissetid.

 

Om natten har jeg kun praktiseret at gå ned, hvis hvalpen vågnede og ville ned. Andre stiller ur og går ud hver anden eller tredje time, men det er ikke noget for mig. Til gengæld skal det så nok også gå mere stærkt, når det er tid for at skulle ned.

 

Jeg har netop renlighedstrænet hvalp fra anden sal (så ikke så veltrænede lårbasser, som du har i udsigt), og jeg drømmer stadig om have og dør direkte ud... Det er sket et par gange, at jeg er blevet våd ned af tøjet, når hunden skulle ud. Men det har typisk været når vi er kommet hjem, sådan at hunden både har været meget ophidset af gensynsglæde og har været trængende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes aviser er smarte (især i lufthavnen / toget, hvor Petrine ikke kan komme ud, men gerne tisser på aviser), har aldrig oplevet at blive tisset på eller at en hvalp ikke kunne holde sig natten over, muligvis fordi vi er et a og et b menneske, så natten ikke er længre end 5 timer ;-)

 

God fornøjelse med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har trænet renlighed fra 1. og 2. og udgang via kælder... så knap så mange trapper som jer, men dog en del ;-) Vi fravalgte aviserne fra starten...

 

Vi var nede om natten i den første lille uge, derefter sov hun igennem. Vi stillede ikke uret, men hun sover i sengen og vækkede os hvis hun skulle ud...

 

Det skal gå stærkt når de vækker en om natten, men husker dog aldrig at blive våd ned af tøjet når jeg bar hende ned...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg bare smider en jakke hurtigt udenpå nattøjet, så kan det gå stærkt.. Burde han så ikke kunne holde sig hele vejen ned til gaden? Jeg læste et eller andet trick med at løfte bagenden lidt op mens man bar ham. Ved ikke om det virker.

 

Jeg sover rigtig tungt, så er ret bange for at jeg ikke hører at Louie siger til :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...