Hop til indhold

Højtragende nybegynderbog


Petrine
 Share

Recommended Posts

Manden er meget boglig, samtidigt er Petrine hans første hund og han fjumrer stadig, så findes der mon en 'rigtig' bog, med akademisk sprog og litteraturliste (han stoler ikke på 'de hjemmestrikkede eksperter')? Engelsk eller skandinavisk. Helst lidt tykkere end 30 sider ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjah, både Lone Greva og Anders Hallgren gør brug af litteraturlister og syntes det er fine bøger, med langt mere end 30 sider i - lige bortset fra Hallgren, han har skrevet nogle kortere nogle end langt mere end 30 i hvert fald:-)

 

Hallgren har ikke i alle sine bøger, men i hvert fald i "Alfrasyndromet" og "Problemhund og Hundeproblemer" har han litteratur/referencelister - sidstnævnte er dog noget tung at læse - den er også tyk. Spørg mig ikke om hvad den omhandlede, kan knap nok huske det :lol: Lærte jo nok noget af den, meeeeen, du må ikke spørge mig, hvad det var :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Manden er meget boglig, samtidigt er Petrine hans første hund og han fjumrer stadig, så findes der mon en 'rigtig' bog, med akademisk sprog og litteraturliste (han stoler ikke på 'de hjemmestrikkede eksperter')? Engelsk eller skandinavisk. Helst lidt tykkere end 30 sider ;-)

 

Hvad skal man gøre/være for at kunne smykke sig med titlen "hjemmestrikket ekspert"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad skal man gøre/være for at kunne smykke sig med titlen "hjemmestrikket ekspert"?

 

 

..han har intet til overs for forum og den slags, han er forsker og respekterer mest resultater der er undersøgt og bevist, beklager hvis nogen følte sig ramt, jeg har bare lært at leve med ham :cool: men jeg er ved at blive vanvittig af at han bliver ved at flytte Petrine når hun ligger og sover når jeg har sagt til ham 117 gange hvordan han skal gøre det (jeg er hjemmestrikket ekspert med en del mere erfaring end han)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle bogtitlerne, nu er jeg lidt bekymret, jeg synes jeg vil læse dem først så han ikke lærer noget jeg ikke er enig i, jeg får travlt :oops:

 

Jeg tror også, at "Problemhund og hundeproblemer" af Anders Hallgren vil være et rigtig godt bud. Den er tilpas højtravende til din mand, og jeg tror ikke, at du vil være uenig i indholdet. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

..han har intet til overs for forum og den slags, han er forsker og respekterer mest resultater der er undersøgt og bevist, beklager hvis nogen følte sig ramt, jeg har bare lært at leve med ham :cool:men jeg er ved at blive vanvittig af at han bliver ved at flytte Petrine når hun ligger og sover når jeg har sagt til ham 117 gange hvordan han skal gøre det (jeg er hjemmestrikket ekspert med en del mere erfaring end han)

 

Freddy Worms bog som Ascha henviser til - starter med en grundig gennemgang af hundens forskellige zoner, og det vil passe som fod i hose her ;-)

 

Freddys bog er rigtig god :5up: jeg er dog ikke 100% enig med ham i sidste del af bogen omkring signaler :oops: , hvor han "går i flæsket på" de dæmpende signaler :oops: :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
..han har intet til overs for forum og den slags, han er forsker og respekterer mest resultater der er undersøgt og bevist, beklager hvis nogen følte sig ramt, jeg har bare lært at leve med ham :cool: men jeg er ved at blive vanvittig af at han bliver ved at flytte Petrine når hun ligger og sover når jeg har sagt til ham 117 gange hvordan han skal gøre det (jeg er hjemmestrikket ekspert med en del mere erfaring end han)

 

Jeg følte mig ikke ramt, men blev nysgerrig :-D Jeg beklager gerne den indstilling hos mennesker, men sådan er vi jo så forskellige og det er vel som det skal være.

 

For mig er en "hjemmestrikket ekspert" en person som udgiver sig for at være ekspert på et område uden at være det.

I mine øjne kan man sagtens være ekspert på et felt uden at have forskerresultater og store statistikker som baggrund

 

Mht. Freddy Worm Christiansens bog der blev henvist til, så vil jeg tillade mig at anbefale at din mand ikke tager stoffet om hundes adfærd til sig, da det er skrevet på et meget tyndt grundlag og de udsagn forfatteren kommer med i bogen ifølge ham selv langt fra færdigtforsket.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...