Hop til indhold

Kastration


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Jeg har nogle spørgsmål angående kastration...

  • Hvad gør 'de' helt præcist når 'de' kastrerer?
  • Hvor længe skal hunden hvile efter man er kommet hjem efter kastrationen?
  • Skal hunden være hos dyrlægen i flere dage, fra morgen til aften, eller hvordan foregår det?
  • Sker der noget med hundens pels?

Håber I kan svare på mine spørgsmål, på forhånd tak :5up:

Redigeret af Amanda1996
?
Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægen fjerner begge testikler på hanhunden når de kastrerer. Hunden bliver som regel afleveret om morgnen og kan afhentes om eftermiddagen...

 

Nu har jeg aldrig fået en hund kastreret, kun katte, de sover det meste af resten af dagen før de er friske igen.... Går ud fra, at det er det samme med hunde...

 

Det er ikke alle der ændrer pels, men nogle gør... som oftest bliver pelsen mere tottet og tyk... evt. glansløs... og den producerer mere underuld... Vi havde en kat der gik i filt hver gang han fældede efter kastration :evil: Men det er ikke alle det sker for... og jeg ved heller ikke hvor meget man kan afhjælpe med foder og olier og andre tilskud....

 

Derudover kan dyret have tendens til at tage på i vægt efter kastration, så man skal sørge for at foderet matcher hundens behov...

 

Jeg har ikke tænkt mig at poste billeder, men der skæres et snit i hanhundens pung og testiklerne fjernes... Hvis du gerne vil se billeder, må du google ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst Miss_menelli
Hvor lang tid går der som regel med at det 'virker', når kastrationen er 'ordnet'?

Jeg kan ikke finde ud af det. Nogen siger omkring en måned. Andre siger omkring 3-4 måneder.

 

Tænker du på hanhundens evne til at lave hvalpe, på adfærdsændring eller?

 

Har jeg forstået det rigtig når det er en operativ kastration, og ikke en kemisk kastration du tænker på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...