Hop til indhold

Ideer til kør selv ferie i udlandet med hund.


FrkSmilla
 Share

Recommended Posts

Smilla har fået pas- vi vil rigtig gerne køre lidt syd på med hende. Måske Alsace. Det skal ikke være vandreture, bare ren afslapning, hvor Smilla gerne skal være med hele tiden. Nogle der kan fortælle om/ anbefale ture syd på med hunden, der har været en succes?

 

Er det mest normalt at bo på campingplads eller er der også ferielejligheder osv hvor man må have hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina

Jeg vil ikke anbefale så lang en biltur med hund, hvis det er varmt.

 

Jeg har ikke været i Frankrig med min hund, men ofte i Polen, og det har ikke været noget problem at have hende med hverken på hoteller eller i ferielejligheder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ikke anbefale så lang en biltur med hund, hvis det er varmt.

 

Jeg har ikke været i Frankrig med min hund, men ofte i Polen, og det har ikke været noget problem at have hende med hverken på hoteller eller i ferielejligheder.

 

Med mindre man er velsignet med klimaanlæg... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Med mindre man er velsignet med klimaanlæg... :mrgreen:

 

Tænker jeg også :blink:

 

Vil desuden tilføje at jeg ikke kan se noget i vejen for at køre imens det er varmt. Men hunde - ligesom med mennesker - skal der tages forbehold i varme. Så længe disse bliver taget, er der ingen problemer! Klimaanlæg eller ej :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ikke anbefale så lang en biltur med hund, hvis det er varmt.

 

Jeg har ikke været i Frankrig med min hund, men ofte i Polen, og det har ikke været noget problem at have hende med hverken på hoteller eller i ferielejligheder.

 

Mener 'kun' det tager 10-12 timer i bil og så skal vi have en overnatning hvis det er...

 

 

Med mindre man er velsignet med klimaanlæg... :mrgreen:

 

Jo vi har aircondition. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Hvor skægt, jeg sad netop og læste om jeres herlige ferie i Italien. :-)

 

:mrgreen: Det var virkelig også en fantastisk tur :-) Det kan anbefales! (Og også villaer til leje, hvor man må have hund med)

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen: Det var virkelig også en fantastisk tur :-) Det kan anbefales! (Og også villaer til leje, hvor man må have hund med)

 

Ja, det med villa kunne jeg godt se en stor fordel i.:5up: Men Italien synes jeg er for langt at køre (for mig). :mrgreen: Måske skulle jeg undersøge om de har sådan noget andre steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Jeg blander mig lige her, og spørger om du tilfældigvis havde lyst til at fortælle hvor du fandt den villa I lejede? :-)

 

Uhhh godt spørgsmål. :5up: :-) Og var det ikke dyrt?

 

Vi lejede gennem http://www.bellatoscana.net og det kan klart anbefales!

 

Vi boede en uge i bjergene i House degli Uccelini og en uge i Marina di Massa i Villa Theresa - begge havde indhegnet have.

 

Der er flere af deres villaer, hvor det var tilladt at have hund med, men kan ikke lige huske hvilke (vi fik jo også kun oplyst dem, som var ledige i de uger vi søgte)...

 

Af de to villaer vi boede i var jeg mest til det i bjergene, da der var udsigt og pool :-)

Det nede i byen var mere mørkt (man kan alligevel ikke holde ud at sidde i solen når man ikke har en pool man kan dyppe sig i), men tilgengæld lå det tæt på centrum og stranden. Langt de fleste turister i Marina di Massa lejer gamle cykler, hvilket vi også gjorde - og så er det super nemt at komme rundt.

 

Mht. prisen, så kan jeg ikke lige huske det :oops: Men vores villaer havde tre soverum så hvis man fx er 6 på tur sammen, så er det jo ikke så galt. Det koster selvfølgelig en del at leje en villa, men det er billigere i Toscana end i fx det sydlige Frankrig.

 

Her er lige et link til min tråd om vores tur til Italien: http://www.hunde-forum.dk/vis-os-din-perle/2670-pero-i-italien.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Nu har jeg ikke været så langt syd på med mine hunde, men har ladet mig fortælle at andre, at stort set alle lande syd for grænsen, tager mod hunde med åbne arme. Og er meget venlige overfor og interesserede i dem.

 

Håber I får en god tur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og er det så her man nævner at der i Toscana findes det eneste rigtige Prada/MiuMiu outlet? Lige op af deres fabrik

 

Og der desuden findes det mest fantastiske outlet mall der nogensinde er set?

Med Armani Casa, Armani Jeans, Armani Collezione, Bottega Veneta, Fendi, Burberry, Versace, Pucci, Gucci, YSL butikker..

Alle butikker er fuldstændig som at træde ind i butikkerne i Rom, Paris eller NY.. Det er bare billigt.. MEGET billigt..

Men stadig helt nye varer - som sjældent kommer til DK..

 

Altså.. hvis man skulle være interesseret.. Hvem der dog er det.. *lader som om hun IKKE har købt tre Prada tasker, en Prada pung, Miu sko, Gucci taske og Burberry halstørklæde dernede*

 

Nårh ja - og så er hunde velkomne i butikkerne ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke været så langt syd på med mine hunde, men har ladet mig fortælle at andre, at stort set alle lande syd for grænsen, tager mod hunde med åbne arme. Og er meget venlige overfor og interesserede i dem.

 

Håber I får en god tur.

 

Det må også gerne være lidt mere nord på. Alsace er sådan det længste væk vi lige har i tankerne. Men helst ikke noget med for mange bjergområder. Og vi har været i harzen (uden hund).:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Nu har jeg ikke været så langt syd på med mine hunde, men har ladet mig fortælle at andre, at stort set alle lande syd for grænsen, tager mod hunde med åbne arme. Og er meget venlige overfor og interesserede i dem.

Tak for god læsning!

Er der flere der kan bekræfte at hunde er velkomne på hoteller eller andre overnatningssteder i Tyskland, Frankrige og Italien? Jeg kan ikke finne nogen info om det på nettet.

På forhånd tak :)

 

I øvrigt er Fødevarestyrelsens hjemmeside det eneste rigtige sted at kikke ind på hvis man ønsker papirerne i orden inden afrejse.

(Jeg er ny og må derfor ikke poste links da Hunde-forum tror jeg spammer...)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak! Man kan så bare tage sin laptop med og sørge for at der er hund- og internet-venlige steder man overnatter - og således planlægge fra dag til dag hvor man vil hen. ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...