Hop til indhold

Allergiker hund


Gæst Andreasjj
 Share

Recommended Posts

Gæst Andreasjj

Hej

jeg har hørt at der findes nogle hunde man ikke kan være allergiske over for er der nogen der ved hvad de hedder :roll::?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Det må være de nøgne Chinese crested du tænker på - dog er der enkelte allergikere der reagerer på dem. Ofte tilbyder opdrætterne, at man kan komme til, at være i stuen med hundene inden et evt. køb, så man kan afprøve det :-)

 

Jeg har en veninden med et allergikerbarn og de tog ud til opdrætter og var der en ½ eftermiddag for at teste det - de er i dag de lykkelige ejere af en lille dejlig hårløs :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

jeg har hørt at der findes nogle hunde man ikke kan være allergiske over for er der nogen der ved hvad de hedder :roll::?:

 

Der er INGEN hunde som man ikke KAN være allergisk overfor..... Desværre.. :cry:

 

Hvis man ER meget allergisk overfor mange ting, så skal man slet ikke have hund. For der er alt for stor risiko for at man også udvikler allergi overfor hunden og at man må af med den igen inden der er gået et år. c021.gif

 

Men det kommer helt an på, hvor allergisk man er.

 

Hvis man har fået konstateret hunde-allergi, så har man været hos en allergi-læge. Og DET er den rigtige person at snakke med hvis man alligevel så gerne vil have en hund.

 

Måske er der mulighed for desensibilisering? Så man bliver bedre til at tåle hunde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan kun anbefale hårløse hunde som fx. Chinese crested eller Xoloen (mexikansk hårløs). Der er mange der falder i fælden med at hunde uden underuld eller ruhår er allergivenlige. Men det er sjældent tilfældet, medmindre ens allergi er meget mild :wink:

 

Jeg har selv pelsdyrallergi og astma...og har også skrevet om det på min hjemmeside :)

Link til indlæg
Del på andre sites

det er med hunde som med katte, med hensyn til allergi! Det er ikke pelsen vi mennesker er følesomme overfor, men skældet under. De tynde flager lige over huden. Så derfor kan man ikke rigtig sige at man vil blive mindre allergisk overfor hunde med meget eller lidt pels eller hunde med ru eller glat. Dog er Pudlen en rigtig god hund for allergikere, det kan min gudmor (som er hundetrimmer med langtids erfarringer indenfor hunderacer) godt skrive under på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bryder mig ikke så meget om hårløse hunde men Coton de tulear(Bomuldshunde) kan i fortælle mig noget om dem fks kan de lide at svømme

 

Ved ikke hvordan de har det med svøming, men de fleste Pudler kan lide vand, det er nemlig en vandapporterende jagthund. har selv en af slagsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bryder mig ikke så meget om hårløse hunde men Coton de tulear(Bomuldshunde) kan i fortælle mig noget om dem fks kan de lide at svømme

Hvis du har hundeallergi, så er der ikke de helt store valg :wink: Men det må du vel selv afprøve og lære :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...