Hop til indhold

Søges: Langhåret hønsehund


Gæst Betina
 Share

Recommended Posts

Gæst Betina

Hejsa

 

Er der nogen herinde som har en langhåret hønsehund Han. Eller kender en som har?

 

Brun

Mørke øjne

avlsgodkendt.

 

Ønsker kontakt til de der er, samt evt. henvisning til hjemmesider.

 

Mvh

Betina

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Tak for det, men det er forsøgt. På langhårsklubbens hjemmeside er der ikke rigtig noget og det jeg ellers har fundet er ikke meget :)

 

Findes der ikke en opdrætterliste eller en handhundeliste i klubben?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Betina

Jo, med ´5 hunde på de to er efter samme far som hende selv, jeg tror det er fordi det er blevet en betalings ting, at få dem på listen. Desværre.

 

Jeg vil evt. se om jeg kan finde en i Tyskland, der er de lidt stærkere repræcenteret :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Jo, med ´5 hunde på de to er efter samme far som hende selv, jeg tror det er fordi det er blevet en betalings ting, at få dem på listen. Desværre.

 

Jeg vil evt. se om jeg kan finde en i Tyskland, der er de lidt stærkere repræcenteret :)

 

Held og lykke :-D

 

Og ellers må du jo ug på udstillingerne/prøver og skabe nogle kontakter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er nok en god idé, at søge syd for grænsen.

Det overvejer jeg også, når jeg engang, skal have parret min kleiner, hvis der ikke lige, dukker en god kombination op herhjemme.

Men det er svært, hvis man har en race med et lille antal, jeg har f.eks også drenter, og der bliver jeg nødt til at tage til Holland, hvis jeg skal have noget der ikke er i familie.

Har din hund, alle de ting, der skal til for at være godkendt, for så kan jeg da høre, når jeg kommer rundt.

Der er FJD udstilling her på Fyn i week enden, der er langhårsklubben jo også repræsenteret via 5-klub.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Betina

Hej Drentche

 

Hun er ikke avlsgodkendt endnu, men tror dog ikke det er noget problem. Hun holder idealmål og jeg kan ikke forestille mig hun har hd eller noget andet knogle/led mæssigt galt. Sådan som hun kan bevæge sig / ligge :-D

 

Jeg får hende til røntgen og udstilling inden parring selvfølgelig.

 

Du må meget gerne høre dig omkring, hvis du vil. Tak.

 

Og ja, ikke let når der ikke er så mange. Da vi købte vores første langhår for rigtig mange år siden, var der ca. 100 i dk, der er da heldigvis kommet flere til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Persønder
Hejsa

 

Er der nogen herinde som har en langhåret hønsehund Han. Eller kender en som har?

 

Brun

Mørke øjne

avlsgodkendt.

 

Ønsker kontakt til de der er, samt evt. henvisning til hjemmesider.

 

Mvh

Betina

 

Hej Betina

 

Jeg har 2 lanhåret hønsehunde begge brune, den ene er en han Thor er registreret i klubben, jeg bor på fyn du er meget velkommen til at kontakte mig så du kan få uddybende oplysninger om Thor

 

Mvh

 

Per Sønder 2340 2144

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Betina

Og tak Drentche, for rosen af vores hunde. Jeg synes jo også selv det er en super dejlig hund.

 

Jeg kan da lige fortælle at vi i denne uge er begyndt at gå til svømning med vores, det er hun meget glad for.. selv her første gang, hvor hun var i svømmehal :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Persønder

Hej Betina du kan evt. se Thor på nedenstående link, hvor han vandt på en udstilling, ud over det har selvføgelig div. prøver Markprøvepræmieret flere gange, vand og slæb, alm. apportering, lille swies prøve, udvidet apportering osv. En utrolig glad hund meget legesyg selv nu når han er 8 år gammel, en rigtig god hund, som du er mere end velkommen til at se ved selvsyn, bruger ham pt meget i jagtsæssonen som apportør på div. godser

 

Mvh

Per Sønder

2340 2144

[email protected]

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Persønder
Hej Betina du kan evt. se Thor på nedenstående link, hvor han vandt på en udstilling, ud over det har selvføgelig div. prøver Markprøvepræmieret flere gange, vand og slæb, alm. apportering, lille swies prøve, udvidet apportering osv. En utrolig glad hund meget legesyg selv nu når han er 8 år gammel, en rigtig god hund, som du er mere end velkommen til at se ved selvsyn, bruger ham pt meget i jagtsæssonen som apportør på div. godser

 

Mvh

Per Sønder

2340 2144

[email protected]

 

Jeg kunne af en eller anden grund ikke indsende links, skulle have mere end 15 indlæg tror jeg der stod så jeg prøver med noget der ligner et link

Gå ind på langhaaret.dk under galleri er der et billede med Thor, det er iøvrigt Viggo von Swadde der er "far" til Thor, er selvfølgelig avlsgodkendt mm. det skal din selvfølgelig også være før vi går videre, hvor er din fra ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Betina

Hejsa

 

Jeg er ikke medlem af Dkk eller langhårsklubben, har dog været begge steder, men det hjælper jo ikke meget længere.

 

Jeg kan ikke huske hvad hun hedder på papirerne, men hendes far er Futtrups Hunt og hendes mor er fra Vejle mener jeg det var, avler hedder Carsten ?

 

Hvor meget hjalp det ? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har taget en hvalp af kuldet født d. 2-12-2005? Er det din hunds fødselsdag?

 

Og den har jeg så parret med den, jeg tror er Thor, som jeg skrev tidligere..

 

Og det giver en indavlskoefficient på 6,789:cry:

 

Det er sikkert kun forsvarligt i visse situationer.........

 

Hvis du vil avle, så synes jeg at du skal melde dig ind i DKK for en periode, så du kan bruge Hundeweb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Persønder

Hej Birgitta og Betina jo det er Thor som har DKK nummer 07484/2001 med Far som er Viggo Fan E Swadde med DKK nr 21852 / 99, Moren er Katja med DKK nr. 11905 / 96

Mvh

 

Per Sønder

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Betina

Hej igen

 

Per: Selvfølgelig skal hun avlsgodkendes, ingen tvivl om det :o)

 

Birgitta: Mange tak for din hjælp. Gipsy (som vi kalder hende) hed så vidt jeg husker noget med B.

Hun er født 25/4 2003.

 

Kan du se noget ud af det?

 

Mangte tak for din hjælp

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen

 

Per: Selvfølgelig skal hun avlsgodkendes, ingen tvivl om det :o)

 

Birgitta: Mange tak for din hjælp. Gipsy (som vi kalder hende) hed så vidt jeg husker noget med B.

Hun er født 25/4 2003.

 

Kan du se noget ud af det?

 

Mangte tak for din hjælp

 

Okay... Jeg gik ud fra, at hun var yngre... 6 år er vist lige på grænsen for en førstegangsfødende...

Men hvis hun er i god kondition, og dyrlægen siger at hun kan klare det, så.........

 

Der er to tæver i det kuld. Den ene hedder Bitji, den anden hedder Bubi.

Jeg har valgt at parre Bubi med Thor. Det giver en indavlskoefficient på 5,275. Lidt bedre, men ikke så meget..:???:

---Om jeg vælger den ene eller den anden tæve i kuldet er jo genetisk ligemeget.

Til sammenligning har det kuld, som din tæve tilhører en indavlskoefficient på 0,348.

 

Futtrups Hunt har en IK på 0..

Og Thors IK er også på 0..

 

---Der må jo være nogle fælles aner....

Jeg nærlæser lige...

--Jo... Thor og Bubi har samme farfar, nemlig "Dar Z Orlova Cs".

 

Hvis jeg går længere tilbage, så har Bubis mor, "Tronier's Donnar" en oldeforælder tilfælles med Bubis far, "Futtrups Hunt". Oldeforælderen hedder "Stasi De Wynen".

---Din hunds mor har en IK på 4,395. Sandsynligvis fordi hendes farmor og morfar har samme mor...

 

Jeg synes stadigvæk, at du skal kikke på det selv.

Også fordi du på Hundeweb kan kikke på hver eneste registrerede hanhund. Du kan prøve at parre hver af dem med din tæve og se IK-resultatet. OG du kan se opdrætters adresse, --nogle gange også telefonnummer.

Hvis hanhunden har været udstillet med godt resultat (det kan du også se på Hundeweb), så er der en chance for at han også er avlsgodkendt. Det er i hvert fald sikkert noget opdrætter ved.

---Når jeg søger på "langhåret hønsehund", så får jeg en liste med 1001 hunde. Deraf er 82 danskregistrerede hanner, der er født indenfor de sidste 10 år. Derudover er en masse importerede hunde.

--Med et DKK-abonnement kan du kikke på hver eneste af de 82 danskfødte hunde, udvælge den du mener er bedst, -og derefter kontakte opdrætter, som sikkert vil fortælle dig mere om hunden og om ejeren måske er interesseret i en parring. --Eller du kan kikke på importhundene. Det vil være lidt sværere at finde deres ejer hvis man ikke er særlig sprogkyndig..

 

Hvornår kommer din tæve i løbetid?

---Hun skal jo altså avlsgodkendes inden parringen..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Jo, med ´5 hunde på de to er efter samme far som hende selv, jeg tror det er fordi det er blevet en betalings ting, at få dem på listen. Desværre.

 

Jeg vil evt. se om jeg kan finde en i Tyskland, der er de lidt stærkere repræcenteret :)

 

Mine forældre har selv 2 af slagsen, dog tæver.. De opgav dog at lave et kuld på den ældste af deres tæver, da det både kræver markprøve, udstillingsresultater osv.. Og da min far sjældent er hjemme lykkedes dette ikke..

Men god idé med nyt blod fra tyskland, da der som nævnt ikke er så mange Langhårede hønsehunde i DK..

Men fantastiske hunde, det er de :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Missls

 

Du har ret, Langhårsklubben forlanger alle disse ting for at blive avlsgodkendt, men det gør DKK ikke. Du kan altså sagtens få papirer på din hund, uden dette, bare ikke gennem langhårsklubben.

 

Hvis ikke dette er rigtigt, er det ændret siden jeg tjekkede sidst, hvilket selvfølgelig er meget muligt :blink:

 

Jeg er ikke medlem af langhårsklubben af flere årsager, som jeg ikke vil komme ind på her :blink:

 

Mvh

Betina

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Missls

 

Du har ret, Langhårsklubben forlanger alle disse ting for at blive avlsgodkendt, men det gør DKK ikke. Du kan altså sagtens få papirer på din hund, uden dette, bare ikke gennem langhårsklubben.

 

Hvis ikke dette er rigtigt, er det ændret siden jeg tjekkede sidst, hvilket selvfølgelig er meget muligt :blink:

 

Jeg er ikke medlem af langhårsklubben af flere årsager, som jeg ikke vil komme ind på her :blink:

 

Mvh

Betina

 

Det vidste jeg så ikke, hvilket mine forældre vidst heller ikke gør.. Troede egentlig DKK havde bestemt reglerne, men jeg kunne selvfølgelig have tjekket tingene ordentligt efter :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...