Hop til indhold

Mennesker - hundekiks


Gæst skildpadden
 Share

Er det usundt for mennesker at spise hundekiks?  

11 stemmer

  1. 1. Er det usundt for mennesker at spise hundekiks?



Recommended Posts

Gæst skildpadden

Hej med jer:)

har lige haft en diskusion med et par stykker, om hvor vidt mennesker kan spise hundekiks. Grunden er, at jeg er ved at spare op til kørekort, og derfor har erstattet mit tidligere store forbrug af slik med hundekiks, da jeg synes de smager godt, og så mætter de også, på en god måde. Men er det usundt for mennesker at spise hundekiks?

det skal lige nævnes at de hedder "Dyrlægens Hundekiks" og koster ca. 16kr for 900gram i føtex...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mille07

Det vil næsten kræve en varedeklaration.

 

Ved at der er animalske biprodukter i det meste foder til hunde og katte, mon der ikke også er det i dem så?

 

Animalske biprodukter er jo affald fra dyr eks. fiskeøjne osv. Usundt? Det ved jeg ikke, men uegnet til menneskeføde, Ja, det synes jeg.

 

I forhold til om det er usundt i forhold til slik, så vil det kræve at vi ved, hvor meget fedt osv der er i produktet.

 

Jeg svarer at det er usundt ud fra denne begrundelse.

 

Men overbevis mig da gerne om noget andet. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst skildpadden

bagpå pakken står der:

Indhold:

korn, kød og animalske biprodukter, olie og fedtstoffer(min 0,1% lakseolie og solsikkeolie), mineraler(min 2% calcium), sukker og vegetabilske biprodukter.

 

råprotein: 10%

råfedt: 6%

træstof: 1%

råaske: 9%

vand: 10%

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Har du overvejet at spise Mariekiks i stedet for, hvis det udelukkende er for at spare penge og de er såmænd også billigere, hvis man køber discountmærkerne.

 

Hundekiks lavet på animalske biprodukter er ikke egnet til menneskeføde - ville aldrig selv indtage sådanne dyreprodukter, udover jeg syntes det er frastødende ville jeg aldrig løbe risikoen for at indtage noget min krop ikke ville kunne klare.

 

En lille info omkring animalske kød og biprodukter - det kan være alt fra ben der er malet, yver og patter fra koen/grise osv, tarme, kønsdele, ører, fuglenæb og kløer osv osv. kort sagt alt det der ikke er egnet til menneskeføde - ikke videre lækkert :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst skildpadden

Jeg kan godt leve med at det er klamt, og NEJ; det er ikke en joke, ville bare vide om det var sundhedsskadeligt... Kunne bare se flere fordele ved at spise hundekiks: Højt proteinindhold(jeg træner lidt, så proteiner er altid godt), inderholder ikke alt muligt kunstigt/syntetisk, virker sunde og ikke-fedende:) og så smager det jo meget bedre, end man lige forventer:)

Men tak for svarende, nu vil jeg da lige overveje, om jeg skal købe en ny pakke, når de 900gram slipper op(der er vist lige til en uge endnu... :) ) :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Det var ikke for at træde dig over tæerne, at jeg syntes det virker frastødende, jeg syntes fx. også det er frastødende, når folk spiser deres bussemænd - hvis den var mærket på mig :wink: :lol:

 

10% protein er jo ikke vildt meget - har du overvejet at spise fx. bønner eller lign?

 

Og fedtprocenten er forholdsvis høj i forhold til andre proteinprodukter, hvis det er fedt man gerne vil undgå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg kan godt leve med at det er klamt, og NEJ; det er ikke en joke, ville bare vide om det var sundhedsskadeligt... Kunne bare se flere fordele ved at spise hundekiks: Højt proteinindhold(jeg træner lidt, så proteiner er altid godt), inderholder ikke alt muligt kunstigt/syntetisk, virker sunde og ikke-fedende:) og så smager det jo meget bedre, end man lige forventer:)

Men tak for svarende, nu vil jeg da lige overveje, om jeg skal købe en ny pakke, når de 900gram slipper op(der er vist lige til en uge endnu... :) ) :D

 

Bi-produkter kan være særdeles stærkt kemisk behandlet og som sådan ikke ligefrem sunde.

 

Hunde bliver fede af for mange hundekiks.

 

Jeg ville helt klart også vælge almindelige kiks, selvom det er en usund diæt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
bagpå pakken står der:

Indhold:

korn, kød og animalske biprodukter, olie og fedtstoffer(min 0,1% lakseolie og solsikkeolie), mineraler(min 2% calcium), sukker og vegetabilske biprodukter.

 

råprotein: 10%

råfedt: 6%

træstof: 1%

råaske: 9%

vand: 10%

 

 

Jeg fik sådan en pakke af en kollega på et tidspunkt, vel at mærke til mine hunde......

 

Jeg smed dem ud, der er fx benmel i, du kan købe billige menneskekiks der er bedre og billigere, men hvis du virkelig vil spise dem så værsgo :lol:

 

Måske spiser du generelt usundt, og så kan det vel ikke blive meget værre a015.gif

 

Men mine hunde får sgu ikke den slags :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer selvfølgelig an på kvaliteten.

Ringe -og billige-- hundeprodukter indeholder jo netop biprodukter, som ikke er egnede til menneskeføde/ -ikke må bruges til menneskeføde.

 

Da hunde vist ikke kan få kogalskab, så KUNNE hundekiks teoretisk indeholde benmel fra de okse-rygrader som ikke mere må bruges til mennesker.........

Der kan sikkert osse være mange andre sjove ting i.

 

Generelt er hundekiks hverken sundt for hund eller menneske...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...