Hop til indhold

Gå Væk! med din hundelort


Gæst Anonymous
 Share

Recommended Posts

Gæst Anonymous

Det er mig en gåde at os ikke-hundeejere skal træde i hundelort. Det er mig også en gåde at hundeejere med store hunde generelt samler lorten op, alt i mens hundeejere med små hunde smiler sødt mens hunden skider, hvorefter de lader lorten ligge... til glæde for alle os andre.

 

Kan man mon fortælle mig, hvad man kan gøre (spray, pulver) således at der er plads til alle? Der er masser af områder, hvorfor vælger hundeejere netop at lufte op ad andre folks stier?

 

Hvorfor er det så svært at tage hensyn? Hvordan vil en hundeejer reagere når hans hund har skidt op af min ejendom og jeg efterfølgende samler lorten op og går efter hundeejeren og smider den op af hans egen ejendom?

 

Kort, mange hundeejere er helt fine, hvorfor skal nogle få ødelægge det for alle os andre?

 

Gode ideer?

 

Mvh

Søren

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anonymous

Jeg kan godt følge dig i hvad du skriver. Jeg har selv en buldog som jeg FOR DET MESTE rydder op efter.

 

Til gengæld er jeg MEGET irriteret over menneskers efterladenskaber: flasker, dåser, pizzaæsker og madrester. Ting der ikke er godt for min hund. Og den overdrevne brug af salt på vejene er hårdt for hundens poter.

 

Jeg ville ønske vi alle kunne vise mere hensyn. Så ville alt gå meget bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marianne

Jeg har hørt at man kan drysse peber rundt langs "skellet" - noget med at hundesnuder ikke kan lide det og derfor holder sig væk. Er der nogen, der har prøvet det??

 

 

P.S. Har 2 mellemstore hunde og har altid en rulle hømhømposer i lommen... Har lært mine hunde at sætte sig ned, når de har "gjort", så er det let at samle op!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anonymous
Jeg kan godt følge dig i hvad du skriver. Jeg har selv en buldog som jeg FOR DET MESTE rydder op efter.

 

Til gengæld er jeg MEGET irriteret over menneskers efterladenskaber: flasker, dåser, pizzaæsker og madrester. Ting der ikke er godt for min hund. Og den overdrevne brug af salt på vejene er hårdt for hundens poter.

 

Jeg ville ønske vi alle kunne vise mere hensyn. Så ville alt gå meget bedre.

 

Jeg er helt enig i at vi som hundeejere bør samle op efter vores hund/e uanset størrelse. :):) Jeg er derudover også fuldstændig enig med "amagerkaneren" i at andre menneskers svineri er lige så slemt. Tyggegummi, cigaretskodder (!!!) chipsposer, isbøtter, øl/sodavandsdåser og meget meget andet er blot noget af det vi møder på vores gåture. Lad være med at have travlt med at det kun er hundeejere der skal rydde op efter sig.... :D:D Hvis alle gad smide deres affald i skraldespande var det meget lettere. Dem er der ikke for mange af i vores område så måske er det noget af grunden til det meget svineri... :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anonymous
Jeg har hørt at man kan drysse peber rundt langs "skellet" - noget med at hundesnuder ikke kan lide det og derfor holder sig væk. Er der nogen, der har prøvet det??

 

 

Det skulle vist nok have en vis virkning. Og hvis du vil have en ide om hvordan det virker, så prøv at dryse lidt fint peber ud i din hånd, stik næsen ned til det og snus kraftigt ind. Så vil du finde ud af at menneskersnuder heller ikke kan lide peber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marianne

Hehe... det var nu ikke det, jeg mente... mente ikke, om der var nogen, der havde afprøvet det på egen næse... mere om der var nogen, der havde erfaringer med at holde hunde væk... (c:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hej.

Hvis i har problemer med at folk ikke samler op efter deres hund så køb en pose små flag som er beregnet til pynt på kager og sæt dem i lorten, og skriv evt. navn på hvis i ved hvem lorten tilhører det hjælper helt sikker lige uden for din have.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

hej jeg har også prøvet det, vi købte hus her for et 1/2 år siden. Der var også en hund der gjorde det på vorrs grund..... pi... træls. fandt ud af hvem der havde hunden og vedkomnde fik det retur......... :x

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst truntemor

Vil så som en af dem med små hunde tage os lidt i forsvar for det er ikke os alle der lader hundens efterladen skaber ligge og flyde..

Køber endda mine egne hundeposer som har fast plads i lommen.. så er de altid med..

 

Tilgengæld følges jeg tit med nogen der går med de større racer og de samler ikke op.. Hvorfor sku de dog det når ingen andre gør det :shock:

 

Ude foran vores hus ligger der oz altid den ene "landmine" efter den anden og det er ikke rart..

 

Giver arp 1 ret alle burde rydde op efter sig..Du glemte bare knust glas efter folks byture som ligger og flyder så mennesker og dyr kan komme til skade.. nå ja vi var jo fulde og ku ikke styre temperamentet :?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej allesammen

 

He he...minder mig om at min kære svigermor tog hundelorten op med en fejebakke og rendte hen til ejermandens postkasse og smed den deri....Mega griner ;-)

 

Det er godtnok pisse ulovligt, men synes faktisk det var sejt gjort. Man skal bare være helt sikker på hvem ejermanden er...;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej allesammen

 

He he...minder mig om at min kære svigermor tog hundelorten op med en fejebakke og rendte hen til ejermandens postkasse og smed den deri....Mega griner ;-)

 

Det er godtnok pisse ulovligt, men synes faktisk det var sejt gjort. Man skal bare være helt sikker på hvem ejermanden er...;-)

 

:lol: Frisk svigermor du har der!

 

Jeg har tænkt på en ting.

 

Jeg tager altid Toffi´s lorte op, uanset hvor hun lægger dem.

Mem er der mon en uskreven regel om at det kun er på gangarealer man skal samle op? Jeg har en gåtursven, som ikke samler op hvis hunden lægger visitkortet ude i rabatten. Selvom hun altid har poser i lommen.

 

Men jeg går ofte også græsrabatten, så jeg er ikke enig med hende.

Hov, forresten det har måske noget med flexliner at gøre, de der bruger dem går måske aldrig i græsrabatten, hvorimod de der bruger normale liner sommetider bliver nødt til det hvis de lader deres hund besørge derinde?

 

Synes I andre at det kun er på selve gangarealerne man bør samle op?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst truntemor

Samler op lige meget hvor vi går henne.. Der vil altid komme andre efter os og de skal da ihvertilfald ikke gå og "falde" i mine hvapsers efterladenskaber.. ville selv blive sur hvis jeg kom hjem med gevinst under skoene :?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg samler ikke op i skoven eller på marken.

Jeg skelner imellem om det er et "holdt" stykke, eller om det er natur. Også fordi det kan være rimeligt umuligt at samle en lort op hvis den er sunket ned i en høj græstue...

 

Jeg kan SLET IKKE se, at hundelorte har noget som helst med pizza-pakker eller øldåser at gøre! Det er ligesom at sige til sine børn: "Spis op! Tænk på de små sultne børn i Afrika"..

 

Hverken hundelorte eller pizzapakker har noget at gøre hvor de generer andre mennesker.

 

Jeg tror ikke, at peber løser problemet.. Lorten SKAL jo ud... -så bliver den bare dumpet hos naboen.

 

---Jeg tror at det der virker bedst, er hvis vi allesammen hver gang vi ser det, SIGER noget til hundeejeren. Det nytter ikke noget at forarges i stilhed.

--Og så kan vi jo sige noget til pizza-æderne og øldrikkerne også..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg samler altid op - uanset hvor det er ... det eneste sted jeg lader lårtet ligge - det er i vores egen have - og så alligevel - i sommerhalvåret samler jeg som regel op der også, fordi vi har unger der leger der ude ... men jeg kan se, at selvom jeg ikke samler op - så forsvinder det temmelig hurtigt, nu hvor hun for hjemmelavet mad ...

Link til indlæg
Del på andre sites

rolig nu. Jeg synes bare det er underligt når folk opretter en tråd og så aldrig vender tilbage. Personligt samler jeg altid op når jeg er uden for egen matrikel - også pga hjerteorm mm

 

Ja, hjerteorm er noget uhyggeligt noget... Men man kan jo ikke få rævene til at samle op efter sig i naturen... :( Så smitten vil altid være der... I hvert fald så længe der er alle de snegle. Vi kan godt bruge en rigtig kold vinter. Det kunne tynde ud i bestanden af både "dræbersnegle" og alle andre snegle.. Og dermed også i bestanden af hjerte/lungeorm..

 

Silke er i vedvarende forebyggelde behandling mod hjertelungeorm. For hun har været alvorligt syg et par gange. Så det er ikke sikkert, at hun vil kunne overleve en tredie gang..

Og TIL TRODS FOR at hun er i forebyggende behandling, så bliver hun undersøgt for orm 2 gange årligt. For forebyggelsen er ikke 100% til at stole på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu også altid en pose med til hundehømmerne.. men Bitten har nu fundet ud af at hendes flexline nu er 5 meter! Og så skal man altså helt ind i tjørne krattet for at gøre sig ren...

.. Og det får altså lov at ligge, primært fordi at man skal være på chihuahua størrelse for at komme derind! (og det er jeg altså ikke)

 

Ellers samler vi altid det der bliver efterladt - Dolph er meget flink til at gøre det på jord og ikke græs, hvor det er nemmest at samle op... men jeg tror nu ikke det handler så meget om at han vil gøre livet lettere for mig.. ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst nordlys_dk
rolig nu. Jeg synes bare det er underligt når folk opretter en tråd og så aldrig vender tilbage. Personligt samler jeg altid op når jeg er uden for egen matrikel - også pga hjerteorm mm

 

Ja, hjerteorm er noget uhyggeligt noget... Men man kan jo ikke få rævene til at samle op efter sig i naturen... :( Så smitten vil altid være der... I hvert fald så længe der er alle de snegle. Vi kan godt bruge en rigtig kold vinter. Det kunne tynde ud i bestanden af både "dræbersnegle" og alle andre snegle.. Og dermed også i bestanden af hjerte/lungeorm..

 

Silke er i vedvarende forebyggelde behandling mod hjertelungeorm. For hun har været alvorligt syg et par gange. Så det er ikke sikkert, at hun vil kunne overleve en tredie gang..

Og TIL TRODS FOR at hun er i forebyggende behandling, så bliver hun undersøgt for orm 2 gange årligt. For forebyggelsen er ikke 100% til at stole på...

 

Helt enig, men der er ikke så mange ræve i det område jeg bor i, så risikoen for hjerteorm vil være størst via smitte fra andre smittede hunde og snegle. Jeg er ked af at høre med din hund. Det er en frygtelig sygdom

Link til indlæg
Del på andre sites

rolig nu. Jeg synes bare det er underligt når folk opretter en tråd og så aldrig vender tilbage. Personligt samler jeg altid op når jeg er uden for egen matrikel - også pga hjerteorm mm

 

Ja, hjerteorm er noget uhyggeligt noget... Men man kan jo ikke få rævene til at samle op efter sig i naturen... :( Så smitten vil altid være der... I hvert fald så længe der er alle de snegle. Vi kan godt bruge en rigtig kold vinter. Det kunne tynde ud i bestanden af både "dræbersnegle" og alle andre snegle.. Og dermed også i bestanden af hjerte/lungeorm..

 

Silke er i vedvarende forebyggelde behandling mod hjertelungeorm. For hun har været alvorligt syg et par gange. Så det er ikke sikkert, at hun vil kunne overleve en tredie gang..

Og TIL TRODS FOR at hun er i forebyggende behandling, så bliver hun undersøgt for orm 2 gange årligt. For forebyggelsen er ikke 100% til at stole på...

 

Synd for Silke at hun har været alvorlig syg. Af hjertelungeorm? Hvad består en forebyggende behandling af? (Spørger bare af nysgerrighed, ikke fordi Toffi skal have det).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...