Hop til indhold

Gå Væk! med din hundelort


Gæst Anonymous
 Share

Recommended Posts

Ja, Silke havde hjertelungeorm to gange da hun var omkring et år. Det satte hende noget tilbage i udviklingen, så hun er lidt mindre end andre goldens. Men hun er helt rask nu.

Hun bliver dryppet med Advocate i nakken hver måned. Det virker også mod lopper og mod ræveskab. Så det er jo helt fint. Men det er meget giftigt for vandmiljøet, så hun får ikke lov til at svømme i 4-5 dage efter hun er blevet dryppet. Og det er vigtigt at gennemføre behandlingen meget regelmæssigt, for ellers kan der udvikles resistens... Det er på recept.

 

Jeg er ellers ikke så meget for de der loppemidler til at dryppe i nakken, for jeg synes, det er noget giftigt stads. Og lopper har aldrig været noget problem hos mine hunde.

Men når man har set sin hund næsten dø af de skide orm, så bliver man mindre fintfølende mht. giftstoffer..

--Det er ikke fordi hun spiser lorte. Det er ikke sådan det smitter. Men hun spiser nedfaldsfrugt, som der er meget af i vores skov. Og i frugten kan der sidde små snegle, som smutter med.. :(

Sneglene kan også sidde i det græs, som hundene spiser indimellem..

 

Og sneglene spiser inficerede lorte.......

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst truntemor

Uha det må da have været en grim en at sku igennem.. Godt at Silke er okay.. Ja man skal være så påpasselig med snart alt..

 

Jinnie havde lopper da hun ankom eller sku jeg sige 2 lopper.. Brugte ikke loppemiddel som de får i nakken, men skyndte os at give hende et bad og få redt hende godt igennem og det hjalp.. Så kom hun bare ikke ud og gå på fortorvet mere den dag :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

rolig nu. Jeg synes bare det er underligt når folk opretter en tråd og så aldrig vender tilbage. Personligt samler jeg altid op når jeg er uden for egen matrikel - også pga hjerteorm mm

 

Ja, hjerteorm er noget uhyggeligt noget... Men man kan jo ikke få rævene til at samle op efter sig i naturen... :( Så smitten vil altid være der... I hvert fald så længe der er alle de snegle. Vi kan godt bruge en rigtig kold vinter. Det kunne tynde ud i bestanden af både "dræbersnegle" og alle andre snegle.. Og dermed også i bestanden af hjerte/lungeorm..

 

Silke er i vedvarende forebyggelde behandling mod hjertelungeorm. For hun har været alvorligt syg et par gange. Så det er ikke sikkert, at hun vil kunne overleve en tredie gang..

Og TIL TRODS FOR at hun er i forebyggende behandling, så bliver hun undersøgt for orm 2 gange årligt. For forebyggelsen er ikke 100% til at stole på...

 

Jeg får også testet min hund et par gange om året. Det koster ikke en bondegård og så er man da nogenlunde sikker på at ens hund ikke er smittet eller er smittebærer.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Dittemalene

Det har aldrig været et problem for mig, da mine hunde skider ind i buskadser/krat og andre steder til lukkede steder. De gør det aldrig bare på vejen eller stien, jeg tror det har noget at gøre med at de hader at folk kigger på dem når de gør det.

Men jeg gider i hvert fald ikke til at rode inde i et buskads efter et efterladenskab jeg alligevel aldrig vil finde, så (:

 

Jeg synes dog at det er utrolig irriterende at unge skal smadre deres vodka flasker i skoven, så mine hunde får splintrene op i poterne!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har aldrig været et problem for mig, da mine hunde skider ind i buskadser/krat og andre steder til lukkede steder. De gør det aldrig bare på vejen eller stien, jeg tror det har noget at gøre med at de hader at folk kigger på dem når de gør det.

Men jeg gider i hvert fald ikke til at rode inde i et buskads efter et efterladenskab jeg alligevel aldrig vil finde, så (:

 

Jeg synes dog at det er utrolig irriterende at unge skal smadre deres vodka flasker i skoven, så mine hunde får splintrene op i poterne!

 

Det kan jeg godt forstå. Her i byen er åbenbart amtets bedste diskotek, og det kan ses på gader og stræder i week-ends. Skårene bliver hurtigt fjernet, men alligevel. Den slags skulle give bøder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tyttemåz

Vi samler aldrig op efter ungerne... det ser da så godt ud, når gamle fru Hansen er ved at glide på rø... af en af ungernes landminer og festlidt ser det ud, når folk sætter små flag i, så har man lyst til at fejre fødselsdag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst truntemor

Føj Tytte.. så var det en af jeres vi var ved at falde i forleden adver.. Tøserne kan jo dårligt kigge op over en af storesens :lol:

 

Nej spøg til side.. Nu slipper vi snart fra dine unger. Hvor bliver her dog kedeligt i vores lille by.. Dumme dumme Tyttemåz :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er vores hund god til at ligge sine "gaver" i vores egen have - og så er det nemt at tage dem og smide dem i kompostbunken med spaden.

Vi har altid en masse plastikposer med når vi går med hende i tilfælde af at hun skulle ligge noget...

 

Men det der seriøst p*sser mig gevaldigt af - er at andre hundeejere smider deres hundes afald i VORES skraldespand - de kan sq tage det med hjem! Vi er flere der er fælles om skraldespanden og de skal da ikke udsættes for Bellas bæ - så det ryger på kompostbunken...

 

Vi må få sat en lås på vores container! Utroligt at folk ikke kan tage deres l*rt med hjem!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er vores hund god til at ligge sine "gaver" i vores egen have - og så er det nemt at tage dem og smide dem i kompostbunken med spaden.

Vi har altid en masse plastikposer med når vi går med hende i tilfælde af at hun skulle ligge noget...

 

Men det der seriøst p*sser mig gevaldigt af - er at andre hundeejere smider deres hundes afald i VORES skraldespand - de kan sq tage det med hjem! Vi er flere der er fælles om skraldespanden og de skal da ikke udsættes for Bellas bæ - så det ryger på kompostbunken...

 

Vi må få sat en lås på vores container! Utroligt at folk ikke kan tage deres l*rt med hjem!

 

Åhh, herregud. Skal der ikke mere til at pisse dig af.

 

Jeg samler min hunds afføring op hvis han ligger den et sted hvor andre kan komme til at træde i den men jeg gider sgù da ikke at gå i timevis med en bæpose og eftersom der næsten ikke findes offentlige affaldspande længere (fordi de bliver hærgede), smider jeg dem i en eller anden stakkels husejers skraldespand. Helt ærligt, så kan jeg ikke se hvordan det skulle kunne genere nogen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan sq genere en hel del når man kommer ned og smider noget i sin skraldespand og der ligger hundelort og stinker dernede...

Jeg smider hverken min hunds affald, min kattebakke eller slikpapir i andres affaldsspand - for det er sq privat!

Jeg gider sq ikke betale for at halvdelen af Svendborgs hundeejere kan komme af med deres hundebæ - det må de sq selv klare...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan sq genere en hel del når man kommer ned og smider noget i sin skraldespand og der ligger hundelort og stinker dernede...

Jeg smider hverken min hunds affald, min kattebakke eller slikpapir i andres affaldsspand - for det er sq privat!

Jeg gider sq ikke betale for at halvdelen af Svendborgs hundeejere kan komme af med deres hundebæ - det må de sq selv klare...

 

At ens skrald er privat... ja, og derfor letter jeg også kun på låget så jeg ikke snager i andres privatliv. Men er det pengene det drejer sig om?. Det må jeg huske. Næste gang jeg putter min lille pose i en andens skraldespand, ligger jeg en krone ovenpå låget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...