Hop til indhold

Aktiviteter


Gæst Perlen88
 Share

Recommended Posts

Gæst Perlen88

Hvilke aktiviter ville være gode for denne type hund?

 

Jeg har jo en blanding, og det skinner meget igennem at han er sådan en hund. Synes jeg selv :lol:

 

Jeg ved, at den er blevet brugt til at jage løver, men det kan jeg jo ikke rigtig lade ham gøre :lol: Kan appotering gøre det?

 

Selvfølgelig skal han have mulighed for at lave søg og problemløsninger som alle andre hunde, men andre aktiviteter/opgaver modtages også gerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Hvilke aktiviter ville være gode for denne type hund?

 

Jeg har jo en blanding, og det skinner meget igennem at han er sådan en hund. Synes jeg selv :lol:

 

Jeg ved, at den er blevet brugt til at jage løver, men det kan jeg jo ikke rigtig lade ham gøre :lol: Kan appotering gøre det?

 

Selvfølgelig skal han have mulighed for at lave søg og problemløsninger som alle andre hunde, men andre aktiviteter/opgaver modtages også gerne.

 

Hej Perlen.

Jeg har en schæfer som også behøver en masse aktiviteter. Derfor lydhedshedstræner jeg med den 2 gange om ugen . Giver ham søgearbejde , der bl. a . kan være , at kaste en del tørfodder ud på et stort areal og lade ham finde sine godbidder i græsset. Når vi er ude og træne , har jeg gerne en tennisbold med , som han så kan hente og bringe tilbage . Han kommer med til stranden , hvor han graver meget i sandet langs vandkanten - godt for musklerne - og når vejret tillader det hopper han i bølgerne , ellers går vi til hundesvømning 1 x ugentligt

Håber du kan bruge noget af det.

M.v.h.

Amber

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst Perlen88

Jeg har selv fundet frem til nogle aktiviteter, der passer herren :) Men mange tak for svaret.

 

Søg laver jeg hver dag, han får lov at bruge hovedet og næsen hver dag. Vi øver tricks og lydighed hver dag. Derudover bliver han selvfølgelig også brugt fysisk. Hundesvømning overvejer jeg, skal bare lige finde en ordentlig svømmehal først.

 

Men igen; mange tak for dit svar, forhåbentligt er der andre der kan få glæde af det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 11 months later...
  • 1 year later...
Gæst LeaLarsen

Hej

 

Min kæreste og jeg "adopterede" en Ridgeback på 15 mdr. for 4 mdr. siden, det var en lille kvinde der havde den før, og vi forestiller os hun slet ikke har kunne styre den, for den kunne INTET da den kom hjem, nu kommer den på plads, sit når vi ber den om det, læg dig osv...

Den æder ting når den er alene hjemme ( hvilket som regel kun er 2-3 timer) da min kæreste som regel har ham med på arbejde...

Men den sidste måned er hunden begyndt at hyle og pive konstant, den må ikke komme op i sofaen, men hver ca. 20. min. sætter den sig så enten med numsen på sofaen, eller ligger på gulvet med hovedet oppe på sofaen og vil nusses, og gør vi det ikke, stopper den ikke med at hyle, det er begyndt at være ret belastende, den sætter også poterne op på sofaen hele tiden, selvom den hele tiden får af vide den ikke må... så vi må skubbe ham ned hele tiden ( ca. 10-15 gange på en aften)

Vi bor på landet tæt på skov og marker, så den har masser af frihed og bliver stimuleret ved lange løbeture ud over markerne.... plus find hundekiksen lege i haven, så den også bliver mentalt stimuleret, så vi forstår ikke helt hvorfor den er sådan.... ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LeaLarsen

Vi har prøvet at ligge dens kurv uden for stuen, med et stort kødben fra slagteren så den ikke keder sig, og lukke døren til stuen, men den hopper selv op og åbner dørene igen, så vi har dybe negle ridser på samtlige døre i huset... for vil den ind i et rum, så kommer den det også.... ellers står den nærmest og skriger indtil en af os åbner døren.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har prøvet at ligge dens kurv uden for stuen, med et stort kødben fra slagteren så den ikke keder sig, og lukke døren til stuen, men den hopper selv op og åbner dørene igen, så vi har dybe negle ridser på samtlige døre i huset... for vil den ind i et rum, så kommer den det også.... ellers står den nærmest og skriger indtil en af os åbner døren.....

og hvad har i gjort for at lære h*n at være alene?

og hvordan reagere i når i kommer hjem og ting er ødelagt?

går i ture hverdag?

laver i andre mental aktivering end at gemme hundekiks i haven?

 

og det havde nok været bedst hvis i havde oprettet jeres egen tråd ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LeaLarsen

Hvordan gør man det ??? er ny her :-)

 

og hvad har i gjort for at lære h*n at være alene?

og hvordan reagere i når i kommer hjem og ting er ødelagt?

går i ture hverdag?

laver i andre mental aktivering end at gemme hundekiks i haven?

 

og det havde nok været bedst hvis i havde oprettet jeres egen tråd ;-)

 

Når vi kommer hjem og den intet har gjort, så roser vi den helt vildt og giver godbidder og nusser den, og når den har ødelagt ting, så viser vi den det den har ødelagt, giver den skideballe og ignorer den.

Den får ture hver dag, ca. 5 gange dagligt..

ja når vi er ude og gå ture, skal den også finde ting.... plus træne nye komandoer.....

Link til indlæg
Del på andre sites

jeres hund forstår ikke hvorfor i skælder ud når i kommer hjem, hunde kan ikke kæde en handling de har lavet på et gældende tidspunkt til jeres udskæld, selvom i "viser" hvad det er.

ligesom den hellere ikke kan forstå i roser nogle gange.

 

men igen, hvordan har i lært ham at være alene hjemme.

 

for at oprette en ny tråd skal i ind unde det forum i vil lave en tråd i, det her emne er nok adfærd og finde knappen opret ny tråd.

 

http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LeaLarsen

Jamen hvordan får man ham så til at stoppe med at spise vores sko osv...??:-)

 

Den lavede rigtig meget prut i vores have i starten, men når vi tog den hen til prutten og skældte ud, så fangede den det efter noget tid, nu laver den ikke prut i haven mere, men piver når den skal ud og lave,nu gør den det kun udenfor på markerne eller skov....

 

så forstår ikke hvorfor det ikke virker hvis vi viser den det den har ødelagt og skælder ud, for det virkede på det andet jo ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen hvordan får man ham så til at stoppe med at spise vores sko osv...??:-)

 

Den lavede rigtig meget prut i vores have i starten, men når vi tog den hen til prutten og skældte ud, så fangede den det efter noget tid, nu laver den ikke prut i haven mere, men piver når den skal ud og lave,nu gør den det kun udenfor på markerne eller skov....

 

så forstår ikke hvorfor det ikke virker hvis vi viser den det den har ødelagt og skælder ud, for det virkede på det andet jo ??

 

Jeg kan godt garantere dig, at det ikke virkede. I har formodentlig gjort noget andet, der har fået hunden til at forstå at den skal besørge uden for haven.

Hunde er på ingen måde i stand til at koble afstraffelse med en tidligere handling. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre. Så det eneste du får ud af at vise den hundelorten og skælde ud, er at den bliver usikker og utryg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...